deksman Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Witam czy mógłby ktos sie podzielic uwagami kto wymieniał samodzielnie rozrzad w nissanie z silnikiem 1,5 dci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 bez blokad nie ma co podchodzić, brak klina między kołem pasowym i wałem, bez blokad nie ustawisz wszystkiego tak jak powinno być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 9 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Brak klina na kole pasowym i to cały problem?To jak ta zebatka jest osadzona na stozku bez klina czy jak inaczej? Po odkreceniu głównej sróby jesli jest na stozku to jest zapieczona i nie powinna sie nawet zluzowac chyba ze jest jeszcze inaczej. Jesli blokady to co nimi sie blokuje z tego co rozumiem koło zamachowe i zebatke na wale zeby wzajemnie sie nie przestawiły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 9 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 blokada na zebatke wałka rozrządu (śruba),na pompie chyba były znaki-nie pamiętam dokładnie i do blokowania wału korbowego (wkrecasz w blok taką jakby śrubę z długim trzpieniem, o trzpień opiera się wał), trzpień jest kruchy także nic na siłę, zębatke wału kręć pneumatykiem na wale jest miejsce na klin, ale w zębatce nie ma wycięcia, i raczej nie jest osadzona na stożku, dociska ją tylko śruba, tak sobie to wymyślili żabojady o tu jest komplecik http://allegro.pl/blokady-rozrzadu-renault-1-4-2-0-16v-1-5-dci-fv-i1846763680.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 10 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 spoko a w ktorym miejscu jest otwór na blokade wału ?jest on chyba blokowany przez koło zamachowe?z tego zestawu ten wiekszy przyrzad słuzy do blokowania czego? Wymieniałes juz samemu rozrząd w tym silniku?Jedyne w tym co mnie zastanawia to osadzenie żebatki na wale i czy po odkręceniu śruby głównej może sie niepotrzebnie zluzowac.Rozbierałem w mazdzie rozrząd i chciałem zdjąc tą zębatkę tam jest na wieloklinie i nie było takiej opcji żeby po odkręceniu głównej śruby zębatka sama zeszła a nawet sciagaczem pewnie trzeba by było się napocic. Swoja drogą to jesli zębatka nie ma klina i nie jest na stożku to wątpie żeby śruba ja tak docisnęła żeby sie nie obkręcała względem wału cos ja musi zaciskac żeby była osadzona nieruchomo na czopie wału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Swoja drogą to jesli zębatka nie ma klina i nie jest na stożku to wątpie żeby śruba ja tak docisnęła żeby sie nie obkręcała względem wału cos ja musi zaciskac żeby była osadzona nieruchomo na czopie wału. rozkręcisz to zobaczysz,ja nie pamiętam dokładnie, wydaje mi się że jak rozkręciłem to zębatka zeszła bez większego oporu ten a'la ceownik to idzie na koło wałka rozrządu(mały trzpień do tego) i koło pompy za jednym razem, duży trzpień na blokade wału pare obrazków http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=115298 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 10 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Spoko pomocne.Pytanie blokada wału też słuzy do odkręcania śruby głównej? Nie ma koniecznosci wymontowywania zębatek wału i wałka rozrzadu przy wymianie paska? Ta czujka przy obudowie to od czego i czy łatwo ją się demontuje i montuje? Ta blokada wału to ten trzpien wkręcany jest koncówką w wał czy on tylko wspiera sie nim. Jutro popatrze gdzie wkręca sie tą blokadę walu. Swoją droga jakby na zębatce byl wieloklin czy inne mocowanie to cały cyrk z blokadami byłby nie potrzebny zaoszczędzili na takim rozwiązaniu czy co raczej chyba nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Jak niby blokadą wału odkręcisz śrubę??? Ja przy wymianie nie odkręcałem koła wałka rozrządu, a na wale korbowym idzie śruba-koło pasowe-koło zębate, koło pasowe trzeba zdjąć inaczej pasek nie zejdzie, więc zębatka lata luźno po odkręceniu śruby. Z czujki od pompy łatwo zchodzi wtyczka a jest chyba na śrubie albo z obudową paska, już nie pamiętam. Wał tak ustawiasz aby tylko lekko sie opierał o trzpień, dlatego potrzeba pneumatyka do odkręcania śruby wału, zwykłym kluczem łatwo ukruszyć trzpień. Można by pomyśleć nad tym aby dosztukować zębatke wału z odpowiednim wycięciem, zrobić znak i po problemie. Nie każdy chce się bawić z blokadami i kiedyś nie były takie tanie jak teraz, więc pomyśleli pod tym względem żeby ASO mogło to tylko zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 11 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Sprawdzić czy wał korbowy opiera się prawidłowo na blokadzie GMP (Mot. 1489) (rowek 18 wału korbowego w położeniu górnym). o co chodzi rowek 18 ty ? Do wczesniejszego pytania nie blokada odkrece tylko czy wał zblokowany przy pomocy tej blokady moge odkrecic główna srube? Patrzac na rysunki jakie przesłałes to blokade ustalajaca GMP i blokujaca wał wkreca sie w blok silnika odkrecajac srube torx koło jakiegos czujnika (nie wiem czy to czujnik cisnienia czy inny)i tak można ustawic rozrzad przeciwwaga walu ma sie wspierac o blokadę czyli wkręcony trzpien wtedy dokładnie koło wałka rozrzadu ma się pokryc otworami w kole i głowicy gdzie ma wejsc drugi trzpien.Tylko kilka pytan czy trzpien ustalający GMP też słuzy do blokowania wału przy odkręcania głównej sruby? Bo patrząc na rysunki to trzpien blokuje przeciwwage wału jesli go obracamy w prawo wiec wtedy mozemy dokręcac śrubę a jak jest w przypadku gdzy chcę odkręcic główną srubę?czy wał blokowany jest też tym trzpieniem tylko jest w innej pozycji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.