Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera N16 silnik 1,5 dci wymiana rozrzadu


deksman

Rekomendowane odpowiedzi

Brak klina na kole pasowym i to cały problem?To jak ta zebatka jest osadzona na stozku bez klina czy jak inaczej?

Po odkreceniu głównej sróby jesli jest na stozku to jest zapieczona i nie powinna sie nawet zluzowac chyba ze jest jeszcze inaczej.

 

Jesli blokady to co nimi sie blokuje z tego co rozumiem koło zamachowe i zebatke na wale zeby wzajemnie sie nie przestawiły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokada na zebatke wałka rozrządu (śruba),na pompie chyba były znaki-nie pamiętam dokładnie i do blokowania wału korbowego (wkrecasz w blok taką jakby śrubę z długim trzpieniem, o trzpień opiera się wał), trzpień jest kruchy także nic na siłę, zębatke wału kręć pneumatykiem

 

na wale jest miejsce na klin, ale w zębatce nie ma wycięcia, i raczej nie jest osadzona na stożku, dociska ją tylko śruba, tak sobie to wymyślili żabojady

 

o tu jest komplecik http://allegro.pl/blokady-rozrzadu-renault-1-4-2-0-16v-1-5-dci-fv-i1846763680.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko a w ktorym miejscu jest otwór na blokade wału ?jest on chyba blokowany przez koło zamachowe?z tego zestawu ten wiekszy przyrzad słuzy do blokowania czego?

Wymieniałes juz samemu rozrząd w tym silniku?Jedyne w tym co mnie zastanawia to osadzenie żebatki na wale i czy po odkręceniu śruby głównej może sie niepotrzebnie zluzowac.Rozbierałem w mazdzie rozrząd i chciałem zdjąc tą zębatkę tam jest na wieloklinie i nie było takiej opcji żeby po odkręceniu głównej śruby zębatka sama zeszła a nawet sciagaczem pewnie trzeba by było się napocic.

 

Swoja drogą to jesli zębatka nie ma klina i nie jest na stożku to wątpie żeby śruba ja tak docisnęła żeby sie nie obkręcała względem wału cos ja musi zaciskac żeby była osadzona nieruchomo na czopie wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja drogą to jesli zębatka nie ma klina i nie jest na stożku to wątpie żeby śruba ja tak docisnęła żeby sie nie obkręcała względem wału cos ja musi zaciskac żeby była osadzona nieruchomo na czopie wału.

rozkręcisz to zobaczysz,ja nie pamiętam dokładnie, wydaje mi się że jak rozkręciłem to zębatka zeszła bez większego oporu

ten a'la ceownik to idzie na koło wałka rozrządu(mały trzpień do tego) i koło pompy za jednym razem, duży trzpień na blokade wału

pare obrazków http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=115298

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko pomocne.Pytanie blokada wału też słuzy do odkręcania śruby głównej?

Nie ma koniecznosci wymontowywania zębatek wału i wałka rozrzadu przy wymianie paska?

Ta czujka przy obudowie to od czego i czy łatwo ją się demontuje i montuje?

Ta blokada wału to ten trzpien wkręcany jest koncówką w wał czy on tylko wspiera sie nim.

Jutro popatrze gdzie wkręca sie tą blokadę walu.

Swoją droga jakby na zębatce byl wieloklin czy inne mocowanie to cały cyrk z blokadami byłby nie potrzebny

zaoszczędzili na takim rozwiązaniu czy co raczej chyba nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak niby blokadą wału odkręcisz śrubę???

Ja przy wymianie nie odkręcałem koła wałka rozrządu, a na wale korbowym idzie śruba-koło pasowe-koło zębate, koło pasowe trzeba zdjąć inaczej pasek nie zejdzie, więc zębatka lata luźno po odkręceniu śruby.

Z czujki od pompy łatwo zchodzi wtyczka a jest chyba na śrubie albo z obudową paska, już nie pamiętam.

Wał tak ustawiasz aby tylko lekko sie opierał o trzpień, dlatego potrzeba pneumatyka do odkręcania śruby wału, zwykłym kluczem łatwo ukruszyć trzpień.

Można by pomyśleć nad tym aby dosztukować zębatke wału z odpowiednim wycięciem, zrobić znak i po problemie.

Nie każdy chce się bawić z blokadami i kiedyś nie były takie tanie jak teraz, więc pomyśleli pod tym względem żeby ASO mogło to tylko zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić czy wał korbowy opiera się prawidłowo

na blokadzie GMP (Mot. 1489) (rowek 18 wału

korbowego w położeniu górnym). o co chodzi rowek 18 ty ?

Do wczesniejszego pytania nie blokada odkrece tylko czy wał zblokowany przy pomocy tej blokady moge odkrecic główna srube?

Patrzac na rysunki jakie przesłałes to blokade ustalajaca GMP i blokujaca wał wkreca sie w blok silnika odkrecajac srube torx koło jakiegos czujnika (nie wiem czy to czujnik cisnienia czy inny)i tak można ustawic rozrzad przeciwwaga walu ma sie wspierac o blokadę czyli wkręcony trzpien wtedy dokładnie koło wałka rozrzadu ma się pokryc otworami w kole i głowicy gdzie ma wejsc drugi trzpien.Tylko kilka pytan czy trzpien ustalający GMP też słuzy do blokowania wału przy odkręcania głównej sruby?

Bo patrząc na rysunki to trzpien blokuje przeciwwage wału jesli go obracamy w prawo wiec wtedy mozemy dokręcac śrubę a jak jest w przypadku gdzy chcę odkręcic główną srubę?czy wał blokowany jest też tym trzpieniem tylko jest w innej pozycji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...