estel Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Drodzy Koledzy, szykuję się do wymiany filtrów w mojej maszynie . Słyszałem, że jest jakiś haczyk przy wymianie filtru paliwa - można łatwo zapowietrzyć układ czy coś w tym stylu. Czy macie może jakieś doświadczenie w tej sprawie i podzielicie się instrukcją jak zrobić to najlepiej i uniknąć problemów? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Przyłącze się do pytania. Pod hasłem "fuel filter" w instrukcji jest tylko czyszczenie wskaźnika paliwa w baku- nawet przy okresowych przeglądach nie ma linka tylko do filtra paliwa. Mam już filtr kupiony (nie wiem czy dobry) a nie wiem jak się zabrać za wymianę, a mrozy się zbliżają więc... HELP!!!!!!!!!!!! P.S. X-ek z roku 2004 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Drodzy Koledzy, szykuję się do wymiany filtrów w mojej maszynie . Słyszałem, że jest jakiś haczyk przy wymianie filtru paliwa - można łatwo zapowietrzyć układ czy coś w tym stylu. Czy macie może jakieś doświadczenie w tej sprawie i podzielicie się instrukcją jak zrobić to najlepiej i uniknąć problemów? Pozdrawiam Opiszę jak to robię osobiście. 1. Odkręcam przewód gumowy łączący filtr powietrza z turbiną, aby mieć miejsce. Przy okazji wymiany filtra paliwa płuczę benzyną intercooler z w celu wypłukania drobinek filmu oleju, które nie wyłapie mi zamontowany separator od Lublina -a le to już z przyzwyczajenia sprzed montażu separatora . Wtedy mam piękny dostęp (zdjęty intercooler i przewód z IC do dolotu). 2. Odkręcam osłonę filtra z filtrem (kiedyś urwałem mocowanie i zrobiłem przykręcaną osłonę na 2 śruby do karoserii), odkręcam wężyk dochodzący do filtra i wychodzący z filtra śrubokrętem. 3. Po wyjęciu odkręcam filtr od pompki, odkręcam korek odwadniający i przykręcam do nowego filtra na nowej uszczelce załączonej z nowym filtrem 4. Odwracam filtr odwadniaczem do dołu i od góry leję do pełna paliwo, następnie przykręcam do pompki 5. Następnie wlewam do wężyka doprowadzającego paliwo i wychodzącego z filtra do listwy poprzez strzykawkę paliwo aby się nie zapowietrzył. Skręcam wszystko (wężyki, obudowę do karoserii, intercooler, przewód od IC do dolotu i przewód od filtra powietrza do turbiny). Można dopompować paliwo poprzez pompkę na samym końcu. Robiłem tak już 9 razy i nigdy mi się nie zapowietrzył, ale kumpel wymieniając filtr w swoim X-e nie nalał ON do nowego filtra i nie odpalił - znów musiał wszystko rozbierać, aby w końcu dolać ON Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Wielkie dzięki kolego za pomoc. Zatem jutro, ew. w niedzielę czeka mnie wizyta na stacji i kupno 0,5l benzynki i 0,5l ON! Ciekawe jak na to zareagują A tak poważniej- to masz "lajka" u mnie jak coś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Opiszę jak to robię osobiście. 1. Odkręcam przewód gumowy łączący filtr powietrza z turbiną, aby mieć miejsce. Przy okazji wymiany filtra paliwa płuczę benzyną intercooler z w celu wypłukania drobinek filmu oleju, które nie wyłapie mi zamontowany separator od Lublina -a le to już z przyzwyczajenia sprzed montażu separatora . Wtedy mam piękny dostęp (zdjęty intercooler i przewód z IC do dolotu). 2. Odkręcam osłonę filtra z filtrem (kiedyś urwałem mocowanie i zrobiłem przykręcaną osłonę na 2 śruby do karoserii), odkręcam wężyk dochodzący do filtra i wychodzący z filtra śrubokrętem. 3. Po wyjęciu odkręcam filtr od pompki, odkręcam korek odwadniający i przykręcam do nowego filtra na nowej uszczelce załączonej z nowym filtrem 4. Odwracam filtr odwadniaczem do dołu i od góry leję do pełna paliwo, następnie przykręcam do pompki 5. Następnie wlewam do wężyka doprowadzającego paliwo i wychodzącego z filtra do listwy poprzez strzykawkę paliwo aby się nie zapowietrzył. Skręcam wszystko (wężyki, obudowę do karoserii, intercooler, przewód od IC do dolotu i przewód od filtra powietrza do turbiny). Można dopompować paliwo poprzez pompkę na samym końcu. Robiłem tak już 9 razy i nigdy mi się nie zapowietrzył, ale kumpel wymieniając filtr w swoim X-e nie nalał ON do nowego filtra i nie odpalił - znów musiał wszystko rozbierać, aby w końcu dolać ON A mechanik przy mnie wymieniał filtr: zdjął stary, nie zatykał przewodów, wsadził nowy nie zalewając go paliwem, podłączył rurki, podpompował pompką i kazał odpalić auto... odpaliło i nawet nie było widać jakichś nieprawidłowości. Po około 3 minutach trochę go pogazowałem, ale nie było żadnych oznak zapowietrzenia i jak na razie przejechałem bez problemów ponad 10 000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 A mechanik przy mnie wymieniał filtr: zdjął stary, nie zatykał przewodów, wsadził nowy nie zalewając go paliwem, podłączył rurki, podpompował pompką i kazał odpalić auto... odpaliło i nawet nie było widać jakichś nieprawidłowości. Po około 3 minutach trochę go pogazowałem, ale nie było żadnych oznak zapowietrzenia i jak na razie przejechałem bez problemów ponad 10 000 km. Tak, jak napisałem wyżej, opisałem jak to robię osobiście oraz, że mój kumpel w X-e nie zalał filtra i nie odpalił (T30 136 km bez DPF). Jeśli u Ciebie jest inny filtr paliwa (z 4 króćcami) (ja mam ten sprzed zmian i auto bez DPF) to być może mechanikowi się udało lub wpływ na to ma nowy rodzaj filtra paliwa montowany przy okazji wprowadzenia DPF-a lub ja niepotrzebnie zalewam nowy filtr ON -ale nie chce mi się tego sprawdzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Tak, jak napisałem wyżej, opisałem jak to robię osobiście oraz, że mój kumpel w X-e nie zalał filtra i nie odpalił (T30 136 km bez DPF). Jeśli u Ciebie jest inny filtr paliwa (z 4 króćcami) (ja mam ten sprzed zmian i auto bez DPF) to być może mechanikowi się udało lub wpływ na to ma nowy rodzaj filtra paliwa montowany przy okazji wprowadzenia DPF-a lub ja niepotrzebnie zalewam nowy filtr ON -ale nie chce mi się tego sprawdzać No czasem lepiej nie eksperymentować za bardzo, bo 5 minutowa oszczędność czasu może się skończyć poważnym problemem, którego usunięcie trwa kilka godzin. Co do filtra, masz oczywiście rację - ja mam ten nowszy typ, z 4 króćcami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RAQ6 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Ja mam prostszy sposób na uzupełnienie filtra ściągam rurkę przelewową i sprężarką dmucham w nią(około 3bary) wzrasta ciśnienie w baku i wypycha ON do filtra. Tylko trzeba mieć sprężarkę i prąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.