Gość euphonic Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Witam mam taki problem. Nie znam się na elektryce, raz byłem u elektryka i powiedział mi że z ładowaniem jest wszystko w porządku. Przy wyłączanym silniku jest ok 12.70V. Jak uruchomie jest 13.35V ale jak dorzuce do tego włączone światła, wycieraczki i dmuchawe to spada do 12.35V wszystko około tych wartości oczywiście. Mi się wydaje że nie ma ładowania na 'luzie'. Ale gdyby tak było to aku ładowałbym co kilka dni. Aku też stary nie jest ma 2 lata. Jak powinno wyglądać ładowanie w dieslu P10? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 I w dieslu i w kazdym innym. Na postoju powinno okolo 12,8V (tak masz ) . Natomiast na zapalonym silniku powinno byc powyzej 14V (14-14,5V). jesli bedzie troche ponizej 14 V txn 13,8,13,9 V tez nie ma tragedii . U Ciebie juz jednak jest tragedia . Konczy sie alternator . Zobacz jak najszybciej czy nie skonczyly sie szczotki na alternatorze . A moze trzeba go bedzie wyciagnac i dac do remontu (wymiana regulatora napiecia ,moze tez padla dioda na mostku prostowniczym). najpierw sprawdz i ewentualnie wymien szczotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Przy pełnym obciążeniu aku. (światła, radio, dmuchawa) napięcie ładowania powinno być nie mniejsze niż 13,8-13,5 min. A bez obciążenia 14,2-14,5 max. Wyczyść klemy, sprawdź przewody od akumulatora do alternatora, jeśli będzie OK to altek do regeneracji lub kupno używki. Ładowanie masz bardzo słabe i będą kłopoty w nadchodzące mroźne poranki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.