Gość tomek_kuchta Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Witam, chciałem poprosić o poradę w następującej kwestii: ostatnio na badaniu technicznym okazało się, że tylne amortyzatory będą do wymiany (jeden miał niewiele ponad 50%, a drugi chyba 47% tłumienia). Najprawdopodobniej amortyzatory + sprężyny są w aucie od nowości, czyli przejechały ponad 230 000 km. Auto ma butlę z gazem w kole zapasowym, także jest to dodatkowe obciążenie (koło trzymam też w bagażniku). Zauważyłem, że samochód jest "siadnięty" z tyłu (nie jakoś bardzo, ale jest to zauważalne). Zastanawiam się, czy to obniżenie samochodu z tyłu może być spowodowane wytłuczonymi sprężynami. Czy warto zmienić sprężyny na nowe przy okazji wymiany amortyzatorów, czy robi się to wyłącznie wtedy, gdy sprężyna pęknie? Z góry dziękuję za poradę. Pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Masz do wymiany amortyzatory. Sprezyny jesli nie sa popekane to beda dobre. Musisz zobaczyc czy beda tez do wymiany oslony i odboje . To nie jest drogie . Natomiast jesli beda do wymiany poduszki amortyzatora to juz bedzie wiekszy koszt bo jedna 80-100zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Jeżeli auto si siedzi na dole, i zwłaszcza jak samochód dobija ci jak masz doładowany, to jedynym sposobem jest wymiana sprężyn. Sprężyna też się z biegiem czasu odkształca, i traci pierwotne właściwości sprężystości. Jeżeli masz dyskomfort jazdy, to je wymieniaj. Rozwiązaniem pośrednim jest wsadzenie gumy pomiędzy zwoje, taka jak ta: Oczywiście jak sprężyna nie jest pęknięta. Z doświadczenia mogę powiedzieć że taka guma dużo daje, można ją zakładać jak się jedzie w dłuższą trasę doładowanym samochodem, i wyciągać jak się jeździ samemu, bez bagaży. Zdjęcia pożyczone z allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek_kuchta Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Dziękuję bardzo za poradę. Poduszki chyba rzeczywiście będę musiał wymienić - z tego co wiem to jedna z nich jest rozwulkanizowana. Czy w P11 jest tylko jedna poduszka na amortyzator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedynka Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Witam. Podepnę się pod temat,tak samo jak kolegę tomek P11 czeka mnie wymiana amorków z tyłu mojej Primerki. Mam P11 z silnikiem QG1,8 w Liftbacku z gazem w kole zapasowym a w zeszłym roku kupiłem Primerkę kombika P11 z silnikiem 2,0L 140KM zagazowałem LPG z butlą w kole. Moja nowa Primerka w kombi ma chyba jakieś obniżone zawieszenie jest strasznie twarda w porównaniu do tej w liftbacku.Czy ktoś się może orientuje,czym różnią się sprężyny do wersji kombi i liftback/sedan,Jeżeli chciałbym jakoś podwyższyć zawieszenie tyłu ze względu na dodatkowe obciążenie zbiornikiem LPG,to musiałbym przy okazji wymiany amorków zamawiać jakieś dłuższe sprężyny,czy może zastosować jakieś podkładki,czy też inne amortyzatoryz wyżej umiejscowionym kielichem na którym siedzą sprężyny?Mechanik kiedyś wspominał,że można by wrócić do standardowych sprężyn,ale czy one by nie były za miękkie jeśli wożę butle i sporo innych ciężarów w bagażniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAX85 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 ostatnio na badaniu technicznym okazało się, że tylne amortyzatory będą do wymiany (jeden miał niewiele ponad 50%, a drugi chyba 47% tłumienia). 40-50 % to jeszcze jest dobre tłumienie nie ma sensu wymieniac amortyzatorów. Amortyzatory tylne uważa się za sprawne jak mają powyżej 20% tłumienia drgań. Dorzuć sobie tylko te gumy usztywniajace sprężyny i jeździj dalej. Amorki powinny wytrzymać jeszcze co najmniej rok lub nawet 2 lata zanim będziesz musiał je wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Dziękuję bardzo za poradę. Poduszki chyba rzeczywiście będę musiał wymienić - z tego co wiem to jedna z nich jest rozwulkanizowana. Czy w P11 jest tylko jedna poduszka na amortyzator? na każdy amortyzator jest mocowanie czyli poduszka więc masz 4ry Witam. Podepnę się pod temat,tak samo jak kolegę tomek P11 czeka mnie wymiana amorków z tyłu mojej Primerki. Mam P11 z silnikiem QG1,8 w Liftbacku z gazem w kole zapasowym a w zeszłym roku kupiłem Primerkę kombika P11 z silnikiem 2,0L 140KM zagazowałem LPG z butlą w kole. Moja nowa Primerka w kombi ma chyba jakieś obniżone zawieszenie jest strasznie twarda w porównaniu do tej w liftbacku.Czy ktoś się może orientuje,czym różnią się sprężyny do wersji kombi i liftback/sedan,Jeżeli chciałbym jakoś podwyższyć zawieszenie tyłu ze względu na dodatkowe obciążenie zbiornikiem LPG,to musiałbym przy okazji wymiany amorków zamawiać jakieś dłuższe sprężyny,czy może zastosować jakieś podkładki,czy też inne amortyzatoryz wyżej umiejscowionym kielichem na którym siedzą sprężyny?Mechanik kiedyś wspominał,że można by wrócić do standardowych sprężyn,ale czy one by nie były za miękkie jeśli wożę butle i sporo innych ciężarów w bagażniku? mam wp 144,siedzi mi d*pa ,można kombinować z sprężynami ale po co masz butle wiec i stale obciążenie,post wyzej jest pokazana guma pod sprężyne ,kup sobie 4ry koszt to 20zł a będziesz zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.