Gość dlugi726 Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 witam mam problem z moja primerka 1.9dci 2003r...w czasie zapalenia auta silnik zaczyna dziwnie rzezic w okolicach prawej strony po kilku minutach przestaje...zauwazylem to rowniez po zalaczeniu klimatyzacji a nawet zwyklego nawiewu na szyby trzeszczy cos jakby drganie czesci metalicznych...bylem z tym u mechania stwierdzl ze to kolo dwumasowe ale nie jest pewien???moze ktos ma podobny problem?dodam tylko ze wymienilem rozrzad napinacz wraz z paskiem klinowym poduszki silnika i dalej nic...jesli to dwumas to moze wie ktos czy jest wtedy problem ze zmiana biegow cos blokuje skrzynie i czy warto kupic nowe kolo czy moze byc po regeneracji bo widzialem na allegro ze zajmuja sie tym...pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 po zapaleniu auta masz drgania ? na niskich obrotach a jak zwiekszysz to ustają ponownie jak puscisz pedal gazu wejdzie w drgania? opisz to bardziej jakos btw jesli mechanik nie jest pewien jedz do innego mechanika , jak ci podczas nawiewu trzeszczy to otworz mache wlacz nawiew i zobacz czy wentylator nie przenosi drgan i jak jest zamocowany btw ile dałes za poduchy silnika i jakie i ile wymiana kosztowała ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dlugi726 Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 po zapaleniu auta masz drgania ? na niskich obrotach a jak zwiekszysz to ustają ponownie jak puscisz pedal gazu wejdzie w drgania? opisz to bardziej jakos btw jesli mechanik nie jest pewien jedz do innego mechanika , jak ci podczas nawiewu trzeszczy to otworz mache wlacz nawiew i zobacz czy wentylator nie przenosi drgan i jak jest zamocowany btw ile dałes za poduchy silnika i jakie i ile wymiana kosztowała ? witam jesli chodzi o poduchy to wymienilem dwie gorna i dolna z lewej strony trzecia byla ok koszt nie wielki po 100zl za sztuke wymiana za free.jesli chodzi o drgania mianowicie po zapaleniu slychac metaliczny dzwiek przez chwile ale potem gdzies to ginie pojawia sie po zalaczeniu klimy zagladalem pod maske i wydaje sie ze to gdzies w okolicach rozrzadu ktory byl wymieniony problem w tym ze takie stuki moga przenosic sie po calym aucie takze ciezko stwierdzic.ogolnie dochodze do wniosku ze moje auto to totalny niewypal polowa czesci wymieniona turbo po regeneracji wymieniony egr chwila pociechy jazda i znow zapala sie kontrolka silnika auto totalnie traci moc tak jakby turbo wogole sie nie odpalalo...ma ktos moze pojecie co to moze byc...?jak juz wspomnialem turbo zrobione i reszta mechanik tez juz glupieje jak mnie widzi ale kosztowalo mnie to troche takze nie odpuszcze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Też miałem niedawno ten problem. Sprawa się ma tak: mechanik ma rację że to dwu mas ale paska wieloklinowego czyli koła napędowego paska 7pk.które składa się z dwóch części zalanych gumą { stąd dwumas } Zanim go wymienisz to sprawdź : luzy na łożyskach alternatora, pompie wspomagania, napinacza paska , któryś z tych elementów ma luzy na łożysku i powoduje drgania paska, a za nim drgania na luźnych łożyskach na końcu dopiero wymień koło pasowe , które przed założeniem należy sprawdzić na tokarce czy nie ma bicia pionowego, jak ma to nie zakładaj tylko szukaj drugiego . Powodzenia Kolego długi 726 Temat świeży patrząc po dacie i podejrzewam że do tej pory go nie rozwiązałeś Ja bym zrobił tak: Przeleciał temat jak wyżej opisałem na razie bez wymiany koła pasowego . Weż oczkową 16-kę i zluzuj pasek, ręką sprawdź luzy na pompie wspomagania i alternatorze i ruszyłbym też kołem klimy ( w kole tym jest sprzęgiełko załączające - może się rozsypuje i hałasuje a może łożysko) Metaliczny odgłos może świadczyć o rozregulowanym zaworze cylindrze , może warto sprawdzić luzy zaworowe. Następnie dobrałbym się do wtyczek wtryskiwaczy a konkretnie do ich przewodów od temperatury sztywnieją i przewód potrafi pęknąć bez przerwania izolacji co powoduje że raz wtrysk pracuje raz nie , po tym zmierzyłbym miernikiem przejście przez cewki wtryskiwaczy dla pewności ( miałem taki przypadek i też głupiałem do momentu gdy zajrzałem pod maskę jak był ciemno na dworze - awarię zdradziło zaiskrzenie przy wtyczce wtryskiwacza) , potem bym pojechał po przewodach od wtrysków do wiązki może tam nastąpiła przerwa , wtedy jeden z cylindrów nie pracuje i na wolnych obrotach dostaje drgań a do jazdy brak ,,pary". Po tym bym stetoskopem lekarskim ( kosztuje 10-15zl) osłuchałbym podejrzane miejsce hałasu tam gdzie hałas tam usterka . Słuchawkę się zdejmuje a w jej miejsce wkłada się cienką rurkę - może być od zużytej anteny teleskopowej- dobrze przenosi hałas na słuchawki) i tą rurką dotykaj podejrzane miejsca > Spróbuj może to pomoże w zlokalizowaniu usterki z którą się borykasz kolegoJak znajdziesz to podziel się z nami może przyda się innym.Pozdrawiam Zapalająca się czerwona lampka wg instrukcji powiadamia o zawodnionym paliwie ( o czym dowiedziałem się z tego forum) jak pali się na stałe, jak chwilowo bez powodu to u mnie walnięta była jedna świeca żarowa, zdejmowanie filtru paliwa można sobie podarować - lepiej sięgnij ręką pod jego spód , wyczujesz pod palcami cienką plastykową nakrętkę , odkręć ją a potem przepompuj pompką paliwa ( jest obok taka gruszka czarna) filtr , woda zbiera się na dole filtra a paliwo jest zasysane górą filtra - w zbiorniku paliwa nie ma pompki - przepompujesz , zakręcisz nakrętkę i powinno pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.