Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

swiece żarowe almera N16 1.5 dci


deksman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakie swiece polecacie do almery.Mam auto od niedawna i cieżko pali(w porównaniu z wczesniejszym autem jakie musiałem zezłomowac z powodu rdzy to tamto lepiej paliło przy -20 niz nissan przy 0 stopni.Auto ma 200 tys przebiegu nie wiem kiedy i czy wogóle ktos zmieniał swiece.Zmieniał ktos swiece i czy były pozytywne efekty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skad wiesz ze to ciezkie odpalanie to wina swiec zarowych. Moze juz sie zbliza remont pompy wtryskowej. Moze gdzies lapie falszywe powietrze. zatkany filtr paliwa albo Chrzczony olej napedowy zatankowany.Moze trzeba sprawdzic pompe paliwowa w zbiorniku. Moze tez byc zbyt niskie cisnienie w zasobniku paliwa (tam jest taki czujnik i on wysyla bledny sygnal albo w ogole nie dziala) . Najlepiej swiece sprawdzisz wykrecajac je i pod prostownikiem zobaczysz jak zarza. Mozesz tez sprawdzic na autku zarowka lub probowka . Ma swiecic. . Jeszcze mozesz sprawdzic opor swiecy zarowej . Powinien byc jak najmniejszy. Nowe maja po 0,5 ohma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem jedna tylko pobiera prąd i też nie wiadomo czy działa odpowiednio reszta wogóle nie działa udało mi sie tylko jedna odkręcic podejscie jest 10 oczkową reszte musze kupic odpowiedni klucz z cienka scianka.

Z ciekawosci wykręciłem swiece w starym aucie 20letnim które czeka na złomowanie gdzie nie były wymieniane od nowosci chodzą dwadziescia lat i ku zdziwieniu wszystkie cztery są ok po podpieciu pod prostownik pobieraja prad i nagrzewaja się .Ciekawe jakiej firmy są te swiece ze tak wytrzymałe.Niestety do almery nie pasuja róznia sie gwintem w almerze jest bardziej drobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kiedys robiono na jakosc a nie na ilosc. Do silnika 1,5dci z tego co zobaczylem swieca ma skok gwintu 1mm.

Moze nissan to nie mercedes(chociaz teraz nie wiadomo jak z jakoscia ) ale prosze sobie sciagnac ta publikacje http://torrenty.org/torrent/425172.

Jest tam opisany system z pompa VP44 ale tez system CR w mercedesie Sa tam tez opisane typowe usterki silnikow z tymi systemami zasilania .

Ciekawa lektura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko plik torrent byś przesłał mi, plik torrent ma z parę kilo

znów nie mam hasła na tą stronkę chyba dawno mnie na niej nie było

 

Wymienilem świece BERU 30ZŁ sztuka duża rozbieżnosc cen w sklepach jest.

beru za 30 kurcze to ci się jakoś tanio trafiło, mi krzyczeli koło 60 zł.szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To duża rozbieżnosc jest w sklepach najdrozej 38 krzyczeli.Napewno są oryginalne bo w sprawdzonym sklepie.

Ngk po 27 tylko nie mieli na miejscu.

 

Fakt świece byly spalone oprocz jednej tym gorzej pali im dlużej stoi mimo wymiany świec.

Najlepiej pali na dwa raza raz pokrecic puscic rozrusznik i jeszcze raz i pali szybko.

Czy to jest normalne jesli nie co moze byc przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To duża rozbieżnosc jest w sklepach najdrozej 38 krzyczeli.Napewno są oryginalne bo w sprawdzonym sklepie.

Ngk po 27 tylko nie mieli na miejscu.

 

Fakt świece byly spalone oprocz jednej tym gorzej pali im dlużej stoi mimo wymiany świec.

Najlepiej pali na dwa raza raz pokrecic puscic rozrusznik i jeszcze raz i pali szybko.

Czy to jest normalne jesli nie co moze byc przyczyną.

 

 

I jak doszłes od czego tak cięzko palił w niskie temperatury? też mam identyczny problem,musze jeszcze swiece sprawdzic tylko klucza nie posiadam.aczej odstawie do mechanika ale jak bys powiedział w czym był problem w twoim przypadku czy to naprawiłes, oże by mi to pomogło zdiagnozowac problem. Pozdrawiam

Edytowane przez pellee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam! 

 

Chcę wymienić świece żarowe. I tu przychodzi kilka pytań:

 

1. NGK (D-Power) czy Beru (GN 018)?

2. Skąd bierze się różnica w napięciu w różnych świecach (11V / 12V)? Jaki to ma wpływ na temperaturę świec i zapalanie?

3. Rodzaj połączenia w NGK to PIN, a przy opisie Beru bryluje Ř 4 mm ( nie rozumiem tego zapisu).

Edytowane przez SDRaid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! 

 

Chcę wymienić świece żarowe. I tu przychodzi kilka pytań:

 

1. NGK (D-Power) czy Beru (GN 018)?

2. Skąd bierze się różnica w napięciu w różnych świecach (11V / 12V)? Jaki to ma wpływ na temperaturę świec i zapalanie?

3. Rodzaj połączenia w NGK to PIN, a przy opisie Beru bryluje Ř 4 mm ( nie rozumiem tego zapisu).

 

Napisz na PW do moderatora aby tamten temat usunął lub je połączył.

Różnicy w Voltach 11 a 12 praktycznie nie ma. A konkretnie, to świece mają 11,5V.

Pytałeś o różnicę ......Rodzaj połączenia w NGK to PIN, a przy opisie Beru bryluje Ř 4 mm ........ ---- musisz sprawdzić jak jest u ciebie i z takim połączeniem szukać. R 4mm, to jest gwint (czyli kabelek przykręcasz do świecy). Natomias PIN, to na zasadzie wsówki (jak w tradycyjnych świecach iskrowych)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz na PW do moderatora aby tamten temat usunął lub je połączył.

Różnicy w Voltach 11 a 12 praktycznie nie ma. A konkretnie, to świece mają 11,5V.

Pytałeś o różnicę ......Rodzaj połączenia w NGK to PIN, a przy opisie Beru bryluje Ř 4 mm ........ ---- musisz sprawdzić jak jest u ciebie i z takim połączeniem szukać. R 4mm, to jest gwint (czyli kabelek przykręcasz do świecy). Natomias PIN, to na zasadzie wsówki (jak w tradycyjnych świecach iskrowych)

Mam PIN ale zastanawia mnie, dlaczego w katalogu Beru ta część pasuje do mojego modelu. Nawet czytałem o kierowcy, który wsadził tą Beru do Almery i w tym momencie nadchodzi zasadnicze pytanie: WTF?

 

Nie ma innej opcji, jak zadzwonić do sklepu, ASO albo odwiedzić jakiś warsztat. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam! Dzisiaj przy -2 nie słyszałem charakterystycznego pyknięcia przekaźnika świec żarowych. Czekałem pół minuty. Później jak po 10 min odpalałem silnik (ciepły) to pyknięcie jest od razu po przekręceniu kluczyka. Odpalił dobrze, tylko mnie zastanawia czy grzanie trwa jeszcze dłużej, czy mam jakiś problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...