Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PŁYN w chłodnicy.


Jasyr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mi się wydaje, że płyn wymienia się co 2 lata. Tylko nie które płyny są reklamowane jako 5 letnie, choć producenci samochodów nie zalecają takiego interwału wymiany. Musielibyście sprawdzić, czy na drugim dużym przeglądzie nie mieliście wymienianego płynu.

Pierwsza wymiana po 5 latach i w micrze i tiidzie.To i w notku pewnie też.Następne po 3 latach.Zresztą sprawdź sam,NOTE tez

http://www.autoniss....eglad_typ_d.pdf

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze specjalnie sprawdziłem w książce - 100 tys. km lub 60 miesięcy.

 

Wolałbym zalać płynu zielonego (mój ma chyba taki kolor i tak powiedzieli w serwisie - dzwoniłem), ale nie wiem, który jest zielony, bo te bańki nie są przezroczyste :ph34r:. Nie przekonują mnie te płyny przezroczyste, które można zalać do każdego koloru - zgodnie z zasadą "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego". Może się mylę, dlatego piszę i proszę o radę. Może mnie przekonacie, lub powiecie, który jest zielony. Oczywiście wiem, że ma być na bazie glikolu. Jaki kolor mają Prestone, STP, Castrol?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.abs.org.pl/truck/index.php?aid=57

 

ciekawe informacje o układzie chłodzenia, również płynach:

 

"Większość płynów bazuje na glikolach etylenowych lub propylenowych. Pierwsze z wymienionych są tańsze w produkcji. Drugie – droższe, ale mniej szkodliwe, bardziej ekologiczne, lepiej znoszą ekstremalnie niskie temperatury. Większość płynów chłodniczych dzięki zawartości zestawu dodatków przeciwkorozyjnych, antyutleniaczy, stabilizatorów i środków antypieniących, skutecznie chroni metale układu chłodzenia przed korozją, a elementom gumowym zapewnia należytą trwałość. Najwyższej klasy produkty są odporne na starzenie i pozwalają na wieloletnią (np. 6 lat) eksploatację. Nie zawierają azotynów, amin, fosforanów, boranów ani krzemianów. W ekstremalnie niskich temperaturach nie zamarzają lecz przybierają postać żelu, dzięki czemu są całkowicie bezpieczne dla bloku silnika."

 

"Uwaga – nie wszystkie płyny są ze sobą mieszalne. Ich kolor nie ma przy tym zwykle żadnego znaczenia."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze specjalnie sprawdziłem w książce - 100 tys. km lub 60 miesięcy.

 

Wolałbym zalać płynu zielonego (mój ma chyba taki kolor i tak powiedzieli w serwisie - dzwoniłem), ale nie wiem, który jest zielony, bo te bańki nie są przezroczyste :ph34r:. Nie przekonują mnie te płyny przezroczyste, które można zalać do każdego koloru - zgodnie z zasadą "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego". Może się mylę, dlatego piszę i proszę o radę. Może mnie przekonacie, lub powiecie, który jest zielony. Oczywiście wiem, że ma być na bazie glikolu. Jaki kolor mają Prestone, STP, Castrol?

Kieruj sie instrukcją,nie kolorem,który i tak się zmienia z czasem(każdy z wymienionych jest ok).Prtestone jest chyba żółty.No chyba że chcesz oryginał,to proszę:

http://sklep.bemo-mo...?products_id=71

lub 5l

http://sklep.bemo-mo...?products_id=72

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kieruj sie instrukcją,nie kolorem(każdy z wymienionych jest ok).Prtestone jest chyba żółty.No chyba że chcesz oryginał,to proszę:

http://sklep.bemo-mo...?products_id=71

lub 5l

http://sklep.bemo-mo...?products_id=72

 

Kierował bym się instrukcją, ale chodzi o to, że oprócz nazwy oryginalnego płynu niczego w niej nie ma. Nie wiadomo jakie normy musi spełniać, jaki ma skład itp. Dlatego pytam i dzięki za podpowiedzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierował bym się instrukcją, ale chodzi o to, że oprócz nazwy oryginalnego płynu niczego w niej nie ma. Nie wiadomo jakie normy musi spełniać, jaki ma skład itp. Dlatego pytam i dzięki za podpowiedzi:)

Wow...ja mam w instrukcjach micry i chyba tiidy jaka baza itd.Chyba stwierdzili ze stracą klientów jak za dużo powiedza.Az za chwile sprawdzę.

edit:

A jednak nie,jest aż trzy strony odnośnie wymiany płynu,krok po kroku(12 punktów)ale o plynie niewiele

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy po zalaniu płynu włączyć sinik i poczekać aż włączy się duży obieg 5-10min(załączy się wtedy wiatrak chłdnicy)sprawdzasz wtedy poziom w zbiorniczku(po ostygnięciu!!!)ewentualnie uzupełniasz i tyle.

 

do manixa -od a68-trochę pużno dziękuję za opis wymiany płynu w chłodnicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płynu na dolewkę, to już kupiony Prestone

http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/plyn-do-chlodnic.html#more-34

 

Pytałem jeszcze w kilku źródłach. Cytuję odpowiedź jaką uzyskałem od bezpośredniego importera:

"Może Pan zastosować płyn Prestone na dolewkę. Z informacji, które posiadam, wynika, że płyn do chłodnic Nissan Long Life jest na bazie glikolu etylenowego.

 

Kolor płynu Prestone mogę określić jako "zielono-żółty, lekko fluorescencyjny". W przypadku płynu Prestone istotną zaletą jest to, że po dolaniu do 15% płynu, nie zmieni on koloru płynu, do którego jest dolewany (czerwony pozostanie czerwony, itp.)"

 

Pytałem też w Castrolu. Okazuje się np., że Castrol, który podobno nadaje się do naszych aut (taki bezkrzemianowy - SF) ma kolor różowy. Wolałem zatem Prestone.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za rady. Prestone polecił też człowiek z serwisu zajmującego się chłodnicami i klimatyzacją. Powinien być zatem ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem i dolałem 1L Petrygo do -35 stopni. Nie zastanawiałem się na marką , oby kolor się zgadzał. Wiekszy problem miałem do jakiego poziomu dolać. Bo za chiny nie ma tam miarki. A z tego co obserwowałem w nowych notkach stojacych na placu to płynu było zaledwie na dnie zbiorniczka wyrównawczwego. Podobno nadmiar sam się wyleje. Dołączam pogląd. Mam nadzieję, ze nic sie nie popsuje.

post-50407-0-97309800-1330172360_thumb.jpg

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janio na zbiorniku od strony silnika są kreski min-max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janio na zbiorniku od strony silnika są kreski min-max.

Wiem,że gdzieś tam są te kreski. Mówi o tym książka, ale przyglądałem się i nie mogłem dojrzeć. Oczy chyba nie te.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zauważyć, że są przynajmniej dwa rodzaje notów jeśli chodzi o chłodnicę i zbiorniczek. Wydaje mi się, że nawet przy silniku 1.4 są dwa rodzaje. W jednym nalewa się płynu tylko do zbiornika, jest on umiejscowiony z przodu, jakby nad chłodnicą. Są na nim znaki MIN i MAX. Taki rodzaj posiadam ja i domyślam się, że Ty JACKO. W drugim rodzaju jest korek także na samej chłodnicy i dodatkowy zbiorniczek wyrównawczy. Może się mylę, ale wydaje mi się, że widziałem takie coś w nowszym - po liftingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Note po FL jest tak jak na zdjęciu. Korek na chłodnicy i zbiorniczek wyrównawczy. Na zborniczku wyrównawczym są oznaczenia MIN i MAX.

post-32737-0-96792600-1330262090_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak jak na fotce u rangera. I rzeczywiście oznaczenia MIN i MAX znajdują się po wewnętrznej stronie od skrzynki bezpieczników. Dzisiaj je dojrzałem. Trzeba dobrego żurawia zapuścić. Muszę przyznać,że wcześniej oglądałem ten zbiornik z każdej strony i myślałem,

że nie ma tych kreseczek :huh: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I się wyjaśniło. To już tylko dla formalności i dopełnienia tematu zdjęcie jak to jest w przedliftingowym

 

(normalnie nie jest taki brudny, ale wtedy właśnie wyjechał z lakierni :(

post-18814-0-59902100-1330293045_thumb.jpg

Edytowane przez notek-a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno tak dokładnie określić czy to FL, czy nie. Książka mówi,że są dwa rodzaje zbiorników płynu chłodzącego tzw A i B. Wydaje mi się, że A występuje z silnikiem diesla, ale może przed liftingiem też takie były. Wg rysunku typ B miarka jest na szyjce, a w rzeczywistości po wewnętrznej stronie od skrzynki bezpieczn. i to dość nisko. A wymiana płynu wg książki: pierwszy raz po 100 tyś km/60 m-cy, następne co 60 tyś km. w silniku CR14DE i K9K, w HR16DE pierwszy raz po 90 tyś km/60 m-cy. Tak mówi książka.

post-50407-0-97722300-1330329753_thumb.jpg

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę namącę bo ja mam w przedliftingowym tak jak u Rangera (który ma model po liftingu :) ) czyli typ B z postu Janio. Widać zmiana nastąpiła na krótko przed liftingiem.

post-22094-0-97512600-1330426933_thumb.jpg

Edytowane przez arek_sosnowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę namącę bo ja mam w przedliftingowym tak jak u Rangera (który ma model po liftingu :) ) czyli typ B z postu Janio. Widać zmiana nastąpiła na krótko przed liftingiem.

Wydaje mi się, że zbiorniczek wyrównawczy typ A występuje w notku z silnikiem diesla, ale to moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egzemplarze jeszcze z przed FL ale mające min. antenę radiową z tyłu, mają już w sobie sporo zmian w stosunku do starszych samochodów, które są charakterystyczne dla aut po FL. Reasumując, auta takie są swojego rodzaju "przejściówkami".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a-68- W książce od Note-jest napisane :ze orginalny płyn fabryczny wymieniamy co 5 lat i 100tys. przebiegu,dzisiaj w sklepie Cerfur widziałem płyn do chłodnic m-ki Castrol Antifrezie Koncentrat -4l i do tego dolewa się 3 litry wody i to wytrzymuje -35 stopni C.i wymiana po 5-ciu latach .Cena tego pojemnika75 zł.co do poprzedniego uzytkownika ,to niech sie trochę interesuje ksiażką od samochodu w której ma większosc potrzebnych w niej wiadomości na temat czynnosci serwisowych Notka pozdrawiam Nuciarzy-a68.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...