manix Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Coś mi się wydaje, że płyn wymienia się co 2 lata. Tylko nie które płyny są reklamowane jako 5 letnie, choć producenci samochodów nie zalecają takiego interwału wymiany. Musielibyście sprawdzić, czy na drugim dużym przeglądzie nie mieliście wymienianego płynu. Pierwsza wymiana po 5 latach i w micrze i tiidzie.To i w notku pewnie też.Następne po 3 latach.Zresztą sprawdź sam,NOTE tezhttp://www.autoniss....eglad_typ_d.pdf Edytowane 23 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Jeszcze specjalnie sprawdziłem w książce - 100 tys. km lub 60 miesięcy. Wolałbym zalać płynu zielonego (mój ma chyba taki kolor i tak powiedzieli w serwisie - dzwoniłem), ale nie wiem, który jest zielony, bo te bańki nie są przezroczyste . Nie przekonują mnie te płyny przezroczyste, które można zalać do każdego koloru - zgodnie z zasadą "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego". Może się mylę, dlatego piszę i proszę o radę. Może mnie przekonacie, lub powiecie, który jest zielony. Oczywiście wiem, że ma być na bazie glikolu. Jaki kolor mają Prestone, STP, Castrol? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 http://www.abs.org.pl/truck/index.php?aid=57 ciekawe informacje o układzie chłodzenia, również płynach: "Większość płynów bazuje na glikolach etylenowych lub propylenowych. Pierwsze z wymienionych są tańsze w produkcji. Drugie – droższe, ale mniej szkodliwe, bardziej ekologiczne, lepiej znoszą ekstremalnie niskie temperatury. Większość płynów chłodniczych dzięki zawartości zestawu dodatków przeciwkorozyjnych, antyutleniaczy, stabilizatorów i środków antypieniących, skutecznie chroni metale układu chłodzenia przed korozją, a elementom gumowym zapewnia należytą trwałość. Najwyższej klasy produkty są odporne na starzenie i pozwalają na wieloletnią (np. 6 lat) eksploatację. Nie zawierają azotynów, amin, fosforanów, boranów ani krzemianów. W ekstremalnie niskich temperaturach nie zamarzają lecz przybierają postać żelu, dzięki czemu są całkowicie bezpieczne dla bloku silnika." "Uwaga – nie wszystkie płyny są ze sobą mieszalne. Ich kolor nie ma przy tym zwykle żadnego znaczenia." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Jeszcze specjalnie sprawdziłem w książce - 100 tys. km lub 60 miesięcy. Wolałbym zalać płynu zielonego (mój ma chyba taki kolor i tak powiedzieli w serwisie - dzwoniłem), ale nie wiem, który jest zielony, bo te bańki nie są przezroczyste . Nie przekonują mnie te płyny przezroczyste, które można zalać do każdego koloru - zgodnie z zasadą "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego". Może się mylę, dlatego piszę i proszę o radę. Może mnie przekonacie, lub powiecie, który jest zielony. Oczywiście wiem, że ma być na bazie glikolu. Jaki kolor mają Prestone, STP, Castrol? Kieruj sie instrukcją,nie kolorem,który i tak się zmienia z czasem(każdy z wymienionych jest ok).Prtestone jest chyba żółty.No chyba że chcesz oryginał,to proszę:http://sklep.bemo-mo...?products_id=71 lub 5l http://sklep.bemo-mo...?products_id=72 Edytowane 23 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Kieruj sie instrukcją,nie kolorem(każdy z wymienionych jest ok).Prtestone jest chyba żółty.No chyba że chcesz oryginał,to proszę: http://sklep.bemo-mo...?products_id=71 lub 5l http://sklep.bemo-mo...?products_id=72 Kierował bym się instrukcją, ale chodzi o to, że oprócz nazwy oryginalnego płynu niczego w niej nie ma. Nie wiadomo jakie normy musi spełniać, jaki ma skład itp. Dlatego pytam i dzięki za podpowiedzi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Kierował bym się instrukcją, ale chodzi o to, że oprócz nazwy oryginalnego płynu niczego w niej nie ma. Nie wiadomo jakie normy musi spełniać, jaki ma skład itp. Dlatego pytam i dzięki za podpowiedzi:) Wow...ja mam w instrukcjach micry i chyba tiidy jaka baza itd.Chyba stwierdzili ze stracą klientów jak za dużo powiedza.Az za chwile sprawdzę.edit: A jednak nie,jest aż trzy strony odnośnie wymiany płynu,krok po kroku(12 punktów)ale o plynie niewiele Edytowane 23 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a68 Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Należy po zalaniu płynu włączyć sinik i poczekać aż włączy się duży obieg 5-10min(załączy się wtedy wiatrak chłdnicy)sprawdzasz wtedy poziom w zbiorniczku(po ostygnięciu!!!)ewentualnie uzupełniasz i tyle. do manixa -od a68-trochę pużno dziękuję za opis wymiany płynu w chłodnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Co do płynu na dolewkę, to już kupiony Prestone http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/plyn-do-chlodnic.html#more-34 Pytałem jeszcze w kilku źródłach. Cytuję odpowiedź jaką uzyskałem od bezpośredniego importera: "Może Pan zastosować płyn Prestone na dolewkę. Z informacji, które posiadam, wynika, że płyn do chłodnic Nissan Long Life jest na bazie glikolu etylenowego. Kolor płynu Prestone mogę określić jako "zielono-żółty, lekko fluorescencyjny". W przypadku płynu Prestone istotną zaletą jest to, że po dolaniu do 15% płynu, nie zmieni on koloru płynu, do którego jest dolewany (czerwony pozostanie czerwony, itp.)" Pytałem też w Castrolu. Okazuje się np., że Castrol, który podobno nadaje się do naszych aut (taki bezkrzemianowy - SF) ma kolor różowy. Wolałem zatem Prestone. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za rady. Prestone polecił też człowiek z serwisu zajmującego się chłodnicami i klimatyzacją. Powinien być zatem ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 STP jest bezbarwny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 (edytowane) Ja kupiłem i dolałem 1L Petrygo do -35 stopni. Nie zastanawiałem się na marką , oby kolor się zgadzał. Wiekszy problem miałem do jakiego poziomu dolać. Bo za chiny nie ma tam miarki. A z tego co obserwowałem w nowych notkach stojacych na placu to płynu było zaledwie na dnie zbiorniczka wyrównawczwego. Podobno nadmiar sam się wyleje. Dołączam pogląd. Mam nadzieję, ze nic sie nie popsuje. Edytowane 25 Lutego 2012 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Janio na zbiorniku od strony silnika są kreski min-max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Janio na zbiorniku od strony silnika są kreski min-max. Wiem,że gdzieś tam są te kreski. Mówi o tym książka, ale przyglądałem się i nie mogłem dojrzeć. Oczy chyba nie te. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Trzeba zauważyć, że są przynajmniej dwa rodzaje notów jeśli chodzi o chłodnicę i zbiorniczek. Wydaje mi się, że nawet przy silniku 1.4 są dwa rodzaje. W jednym nalewa się płynu tylko do zbiornika, jest on umiejscowiony z przodu, jakby nad chłodnicą. Są na nim znaki MIN i MAX. Taki rodzaj posiadam ja i domyślam się, że Ty JACKO. W drugim rodzaju jest korek także na samej chłodnicy i dodatkowy zbiorniczek wyrównawczy. Może się mylę, ale wydaje mi się, że widziałem takie coś w nowszym - po liftingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 U mnie w Note po FL jest tak jak na zdjęciu. Korek na chłodnicy i zbiorniczek wyrównawczy. Na zborniczku wyrównawczym są oznaczenia MIN i MAX. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 U mnie jest tak jak na fotce u rangera. I rzeczywiście oznaczenia MIN i MAX znajdują się po wewnętrznej stronie od skrzynki bezpieczników. Dzisiaj je dojrzałem. Trzeba dobrego żurawia zapuścić. Muszę przyznać,że wcześniej oglądałem ten zbiornik z każdej strony i myślałem, że nie ma tych kreseczek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 (edytowane) I się wyjaśniło. To już tylko dla formalności i dopełnienia tematu zdjęcie jak to jest w przedliftingowym (normalnie nie jest taki brudny, ale wtedy właśnie wyjechał z lakierni Edytowane 26 Lutego 2012 przez notek-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Zgadza się, w przedlifcie mam tak jak notek-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Aczkolwiek to co mamy po FL jest raczej jakimś zaworem bezpieczeństwa + odpowietrznik. Nie służy to raczej do "nalewania" płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 (edytowane) Trudno tak dokładnie określić czy to FL, czy nie. Książka mówi,że są dwa rodzaje zbiorników płynu chłodzącego tzw A i B. Wydaje mi się, że A występuje z silnikiem diesla, ale może przed liftingiem też takie były. Wg rysunku typ B miarka jest na szyjce, a w rzeczywistości po wewnętrznej stronie od skrzynki bezpieczn. i to dość nisko. A wymiana płynu wg książki: pierwszy raz po 100 tyś km/60 m-cy, następne co 60 tyś km. w silniku CR14DE i K9K, w HR16DE pierwszy raz po 90 tyś km/60 m-cy. Tak mówi książka. Edytowane 27 Lutego 2012 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 (edytowane) Troszkę namącę bo ja mam w przedliftingowym tak jak u Rangera (który ma model po liftingu ) czyli typ B z postu Janio. Widać zmiana nastąpiła na krótko przed liftingiem. Edytowane 28 Lutego 2012 przez arek_sosnowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Troszkę namącę bo ja mam w przedliftingowym tak jak u Rangera (który ma model po liftingu ) czyli typ B z postu Janio. Widać zmiana nastąpiła na krótko przed liftingiem. Wydaje mi się, że zbiorniczek wyrównawczy typ A występuje w notku z silnikiem diesla, ale to moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Egzemplarze jeszcze z przed FL ale mające min. antenę radiową z tyłu, mają już w sobie sporo zmian w stosunku do starszych samochodów, które są charakterystyczne dla aut po FL. Reasumując, auta takie są swojego rodzaju "przejściówkami". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 W takim razie ten mój to właśnie taka przejściówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a68 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 a-68- W książce od Note-jest napisane :ze orginalny płyn fabryczny wymieniamy co 5 lat i 100tys. przebiegu,dzisiaj w sklepie Cerfur widziałem płyn do chłodnic m-ki Castrol Antifrezie Koncentrat -4l i do tego dolewa się 3 litry wody i to wytrzymuje -35 stopni C.i wymiana po 5-ciu latach .Cena tego pojemnika75 zł.co do poprzedniego uzytkownika ,to niech sie trochę interesuje ksiażką od samochodu w której ma większosc potrzebnych w niej wiadomości na temat czynnosci serwisowych Notka pozdrawiam Nuciarzy-a68. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Witam, jaki powinien być prawidłowy poziom płynu chłodniczego? Mam tak jak na zdjęciu na minimum przy zimnym silniku, tak powinno być czy trzeba dolać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.