Skyller Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Masz za mało. Bez względu na to, czy silnik jest rozgrzany, czy chłodny poziom płynu chłodniczego zawsze powinien oscylować pomiędzy oznaczeniami min i max na zbiorniczku. U mnie na "zimnym" jest trochę wyżej niż połowa zbiorniczka - wiadomo,że gdy ciepły , to jego poziom się podnosi. A jaki poziom masz na rozgrzanym? Patrzyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Trzeba też wziąć pod uwagę, że płyn na mrozie nieco się "kurczy". Jak sprawdzasz rano, kiedy auto w nocy postoi na mrozie, wskazanie może być nieco zakłamane. Sprawdź, kiedy silnik będzie nieco nagrzany. Zaraz po jeździe też nie ma sensu, bo wtedy przekłamanie idzie w drugą stronę. Ale tak pół godzinki po jeździe powinno być ok. Tak czy siak, przy takim poziomie kapkę możesz dolać. Bezpiecznym wyborem jest płyn Prestone, który możesz bezpiecznie mieszać z innymi płynami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 (edytowane) Zaraz po jeździe jest trochę powyżej tego zgrzewu. Dzięki, doleję żeby było trochę poniżej max. na zimnym. Dolałem 0.2l Shell Glycoshell niebieski, 18zł/l na Shellu. Edytowane 15 Listopada 2016 przez mike12345 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 U mnie silnik 1.6 z AC weszło 3.25L trochę mało no ale robił warsztat... Zalałem oryginalnym płynem Mazdy FL22 Gold. Czyli prawie pół na pół mieszanka ze starym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Kurde, to do którego korka dolać płynu? do 1 (korek na chłodnicy) czy do 2 (korek na zbiorniczku)? Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez scanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Zasada jest prosta. Jeśli w chłodnicy, po odkręceniu korka, masz pod sam wierzch to dolewasz tylko i wyłącznie do zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli układ działa prawidłowo, nie ma wycieków z chłodnicy i wszystkie połączenia są drożne to poziom płynu reguluje zbiorniczek wyrównawczy. Płyn rozgrzewając się zwiększa swą objętość i to znacznie, nadmiar tego płynu poprzez jeden z zaworów w korku chłodnicy przedostaje się do zbiorniczka wyrównawczego a w momencie stygnięcia przez drugi zaworek w korku jest na powrót zasysany do chłodnicy, gdzie po całkowitym wystygnięciu powinien być pod sam korek a w zbiorniczku pozostaje jedynie nadmiar. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Jaki korek na chłodnicy ?? Ja takowego nie posiadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Fakt masz rację w przypadku chłodnic zespolonych nie ma korka na chłodnicy jest jedynie na zbiorniku wyrównawczym, ale skoro jest jeden korek to nie ma zatem problemu z wyborem do którego dolewać. Zasugerowałem się dwoma z uwagi na fakt że kolega scanik pytał przez który korek dolewać więc dla niego tamta podpowiedź jest aktualna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Mimo to odpowiedz jest OK bo faktycznie widziałem 1.4 z korkiem na chłodnicy. W sumie nie spotkałem się z korkiem na chłodnicy od kilkudziesięciu lat więc musiałem zapytać Stare rozwiązanie ale jak widać jeszcze stosowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Mój Note 1,4 z 2011 roku i mam korek na chłodnicy, czyli nieprawda, że korki były w starych modelach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Co niektórzy z Was pewnie mylą zawór ciśnieniowy, który ma taki wygląd przypominający korek znajdujący się właśnie "na chłodnicy". Płyn dolewamy tylko przez korek znajdujący się na zbiorniku wyrównawczym. I tyle . Nie szarżować już, myśleć o jajkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 O jakiś halny czystkę w postach zrobił a tak dla formalności, jeśli to co niektórzy mnie się tyczyło to nie mylą ci co niektórzy tego zaworu z korkiem. To kwestia nazewnictwa jedynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Nie da się ukryć że jest to korek pełniący rolę zaworu ciśnieniowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Dokładnie kiedyś to były korki bez zaworu a dziś są to korki z funkcją zaworu ciśnieniowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) Korek ciśnieniowy był nawet w starym UAZie z lat 60 ....odkręcany co prawda ale z metalową membraną. W W124 też miałem korek ciśnieniowy......teraz to samo zastępuje korek ciśnieniowy i zbiornik wyrównawczy. Nie stosuje się już korków na chłodnicy obojętnie jakie by miały zastosowanie. Pokażcie mi silnik montowany w najnowszych autach z jakimś korkiem na chłodnicy. 1.4 Nissana to starsza technologia i rozwiązanie, Nissan lubi zaskakiwać elementami z zapomnianych czasów. Edytowane 15 Kwietnia 2017 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Mój z 2012r i ma korek na chłodnicy !!! Panie nie wypisuj Pan głupot że nie stosują DZIŚ inni Korka na chłodnicy masz Kia z 2015r !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Ja piszę o samochodach z silnikiem a Ty mi KIA pokazujesz ....ok poddaję się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Pokażcie mi silnik montowany w najnowszych autach z jakimś korkiem na chłodnicy. Pokazuję silniki z 2017r Ałoooooo mają jakiś kurek na chłodnicy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Edek jak napiszesz co jest wspólnym odnośnikiem do podanych fotek to napiszę następny post. Bo fajnie teraz to widać .....znasz się na tym więc nie będzie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 https://www.google.pl/search?q=korek+ch%C5%82odnicy&rlz=1C1LENN_enPL516PL516&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi91sO-0KbTAhXIvRQKHXnwDtcQ_AUIBigB&biw=1366&bih=638#tbm=isch&q=radiator+cap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Co niektórzy z Was pewnie mylą zawór ciśnieniowy, który ma taki wygląd przypominający korek znajdujący się właśnie "na chłodnicy". Płyn dolewamy tylko przez korek znajdujący się na zbiorniku wyrównawczym. I tyle . Nie szarżować już, myśleć o jajkach Wydaje się, że to do mnie napisałeś. Ale zasmucę Cię. Wiem jak wygląda zawór a jak korek i na pewno nie pomyliłem. Wesołych Świąt życzę wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Edziu, na tych zdjęciach co pokazałeś widać właśnie zawór ciśnieniowy, który wielu bierze za korek. W NOTE jest praktycznie identyczny. Ale to zawór a nie korek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Ranger to są korki chłodnicy https://www.gatestechzone.com/pl/diagnoza-problemu/uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/test-dzia%C5%82ania-korka-ch%C5%82odnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Korek, nie korek... Ważne że wszystkim chodzi o to samo. Ja też na to mówię korek, choć jak już wyżej pisałem, pełniący rolę zaworu ciśnieniowego. Może już dość przegadywania? Mało to w motoryzacji różnych określeń jednej rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Grzmocie , prosił o pokazanie w najnowszych konstrukcjach silników ( KORKA na chłodnicy) to pokazałem korków dużo Korek z chłodnicy nie zniknie tak szybko, nie nie !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.