Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PŁYN w chłodnicy.


Jasyr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Masz za mało.

 Bez względu na to, czy silnik jest rozgrzany, czy chłodny poziom płynu chłodniczego zawsze powinien oscylować pomiędzy oznaczeniami min i max na zbiorniczku.

U mnie na "zimnym" jest trochę wyżej niż połowa zbiorniczka - wiadomo,że gdy ciepły , to jego poziom się podnosi.

 

A jaki poziom masz na rozgrzanym? Patrzyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba też wziąć pod uwagę, że płyn na mrozie nieco się "kurczy". Jak sprawdzasz rano, kiedy auto w nocy postoi na mrozie, wskazanie może być nieco zakłamane. Sprawdź, kiedy silnik będzie nieco nagrzany. Zaraz po jeździe też nie ma sensu, bo wtedy przekłamanie idzie w drugą stronę. Ale tak pół godzinki po jeździe powinno być ok. Tak czy siak, przy takim poziomie kapkę możesz dolać. Bezpiecznym wyborem jest płyn Prestone, który możesz bezpiecznie mieszać z innymi płynami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po jeździe jest trochę powyżej tego zgrzewu. Dzięki, doleję żeby było trochę poniżej max. na zimnym.

 

Dolałem 0.2l Shell Glycoshell niebieski, 18zł/l na Shellu.

Edytowane przez mike12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie silnik 1.6 z AC weszło 3.25L trochę mało no ale robił warsztat...

Zalałem oryginalnym płynem Mazdy FL22 Gold. Czyli prawie pół na pół mieszanka ze starym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kurde, to do którego korka dolać płynu? do 1 (korek na chłodnicy) czy do 2 (korek na zbiorniczku)?

Edytowane przez scanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest prosta. Jeśli w chłodnicy, po odkręceniu korka,  masz pod sam wierzch to dolewasz tylko i wyłącznie do zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli układ działa prawidłowo, nie ma wycieków z chłodnicy i wszystkie połączenia są drożne to poziom płynu reguluje zbiorniczek wyrównawczy. Płyn rozgrzewając się zwiększa swą objętość i to znacznie, nadmiar tego płynu poprzez jeden z zaworów w korku chłodnicy przedostaje się do zbiorniczka wyrównawczego a w momencie stygnięcia przez drugi zaworek w korku jest na powrót zasysany do chłodnicy, gdzie po całkowitym wystygnięciu powinien być pod sam korek a w zbiorniczku pozostaje jedynie nadmiar.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt masz rację w przypadku chłodnic zespolonych nie ma korka na chłodnicy jest jedynie na zbiorniku wyrównawczym, ale skoro jest jeden korek to nie ma zatem problemu z wyborem do którego dolewać. Zasugerowałem się dwoma z uwagi na fakt że kolega scanik pytał przez  który korek dolewać więc dla niego tamta podpowiedź jest aktualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo to odpowiedz jest OK bo faktycznie widziałem 1.4 z korkiem na chłodnicy.

W sumie nie spotkałem się z korkiem na chłodnicy od kilkudziesięciu lat więc musiałem zapytać :D

Stare rozwiązanie ale jak widać jeszcze stosowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co niektórzy z Was pewnie mylą zawór ciśnieniowy, który ma taki wygląd przypominający korek znajdujący się właśnie "na chłodnicy".  Płyn dolewamy tylko przez korek znajdujący się na zbiorniku wyrównawczym. I tyle :). Nie szarżować już, myśleć o jajkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O  jakiś halny czystkę w postach zrobił   :)  a tak dla formalności, jeśli to co niektórzy mnie się tyczyło to nie mylą ci co niektórzy tego zaworu z korkiem.  To kwestia nazewnictwa jedynie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ukryć że jest to korek pełniący rolę zaworu ciśnieniowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek ciśnieniowy był nawet w starym UAZie z lat 60 ;)....odkręcany co prawda ale z metalową membraną.

W W124 też miałem korek ciśnieniowy......teraz to samo zastępuje korek ciśnieniowy i zbiornik wyrównawczy.

Nie stosuje się już korków na chłodnicy obojętnie jakie by miały zastosowanie.

Pokażcie mi silnik montowany w najnowszych autach z jakimś korkiem na chłodnicy. 

1.4 Nissana to starsza technologia i rozwiązanie, Nissan lubi zaskakiwać elementami z zapomnianych czasów.

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój z 2012r i ma korek na chłodnicy !!!

Panie nie wypisuj Pan głupot że nie stosują DZIŚ inni Korka na chłodnicy masz Kia z 2015r !!!

2015-kia-forte-engine.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pokażcie mi silnik montowany w najnowszych autach z jakimś korkiem na chłodnicy. 

 

Pokazuję silniki z 2017r

 

Ałoooooo mają jakiś kurek na chłodnicy .

Jeep-Grand-Cherokee-SRT-Performance-1.jp

2017_acura_tlx_exterior_v6_sh_awd_062.jp

NY-Subaru-Impreza-2017-engine.jpg

small-hemi-engine.jpg

toyota_gt86_silnik_20_boxer.jpg

 

autocontentexp.comwp-contentuploads20160

2017-Toyota-Camry-engine.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek jak napiszesz co jest wspólnym odnośnikiem do podanych fotek to napiszę następny post. 

Bo fajnie teraz to widać :).....znasz się na tym więc nie będzie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co niektórzy z Was pewnie mylą zawór ciśnieniowy, który ma taki wygląd przypominający korek znajdujący się właśnie "na chłodnicy".  Płyn dolewamy tylko przez korek znajdujący się na zbiorniku wyrównawczym. I tyle :). Nie szarżować już, myśleć o jajkach :)

 

Wydaje się, że to do mnie napisałeś. Ale zasmucę Cię. Wiem jak wygląda zawór a jak korek i na pewno nie pomyliłem.

Wesołych Świąt życzę wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edziu, na tych zdjęciach co pokazałeś widać właśnie zawór ciśnieniowy, który wielu bierze za korek. W NOTE jest praktycznie identyczny. Ale to zawór a nie korek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek, nie korek... Ważne że wszystkim chodzi o to samo.

Ja też na to mówię korek, choć jak już wyżej pisałem, pełniący rolę zaworu ciśnieniowego.

Może już dość przegadywania?

Mało to w motoryzacji różnych określeń jednej rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzmocie , prosił o pokazanie w najnowszych konstrukcjach silników ( KORKA na chłodnicy) to pokazałem korków dużo  :)

Korek z chłodnicy nie zniknie tak szybko, nie nie !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...