Jasyr Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Chcę wymienić płyn w chłodnicy, może ktoś wie na jaki, ile potrzeba i gdzie szukać korków w bloku i chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Jasyr ,a nie lepiej jechać na warsztat?Tam nie ma gdzie ręki włożyć tak ciasno wokół niego,a co dopiero szukać śruby do spuszczania płynu.Teraz płynów jest mnogo i wszystkie się nadają ,można stosować do aluminiowych chłodnic.Ale jak chcesz coś lepszego to kup sobie Paraflu,jest dobry i markowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 (edytowane) Chcę wymienić płyn w chłodnicy, może ktoś wie na jaki, ile potrzeba i gdzie szukać korków w bloku i chłodnicy. Chłodnica jest identyczna jak w k12 więc:ściągasz wąż gumowy po prawej stronie chłodnicy od dołu(prawej,stojąc przodem do auta),lub (jeśli jest,bo rzadko, odkręcasz w tym samym rogu korek spustowyod dołu chlodnicy)Oczywiście korek zbiorniczka też odkręcasz. W k12 wchodzi ok.5,3l płynu.Jest w instrukcji przy końcu castrol antifreze jest ok.Ale jest wiele innych też b.d.b. Odpowietrzasz układ czekając aż się włączy wentylator. praca tylko od spodu..więc Jacek ma rację ,odżałować 80zeta i po wszystkim(wymienia się raz na 5 lat) rysunek poglądowy http://nissan4u.com/...illustration_1/ Edytowane 18 Października 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 A korek w bloku, po której stronie szukać. Fakt trochę dłubaniny jest ale jaka satysfakcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 A korek w bloku, po której stronie szukać. Fakt trochę dłubaniny jest ale jaka satysfakcja. nie ma potrzeby spuszczania z bloku . tu masz ja to powinno wyglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a68 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 a68-przepraszam ,ale nie umiem wpisać swoich danych pod obrazkiem .Mam pytanie mam Notk-a 1.4 ,tak piszecie o wymianie płynu chłodniczego.Po zalaniu silnika nowym płynem na pewno trzeba układ odpowietrzyć ,gdzie w silniku 1.4 jest śruba odpowietrzająca-z góry dziękuję za informację-a68. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 A68,co do ustawień profilu...na górze stronki masz w pasku kopertę(komunikator) ikonkę(powiadomienia) i swój nick,kliknij na niego i wejdź w ustawienia.W ustawieniach możesz wpisywać to co uważasz za potrzebne i bedzie się wyświetlało pod obrazkiem. A co do wymiany płynu ,to nie wszystkie silniki muszą mieć układ odpowietrzany,niektóre maja to "grawitacyjnie "załatwione Tak jest najprawdopodobniej z naszym 1.4.Piszę najprawdopodobniej ,bo nigdy nie rzuciło mi się w oczy jakieś ustrojstwo do odpowietrzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 a68-przepraszam ,ale nie umiem wpisać swoich danych pod obrazkiem .Mam pytanie mam Notk-a 1.4 ,tak piszecie o wymianie płynu chłodniczego.Po zalaniu silnika nowym płynem na pewno trzeba układ odpowietrzyć ,gdzie w silniku 1.4 jest śruba odpowietrzająca-z góry dziękuję za informację-a68. Należy po zalaniu płynu włączyć sinik i poczekać aż włączy się duży obieg 5-10min(załączy się wtedy wiatrak chłdnicy)sprawdzasz wtedy poziom w zbiorniczku(po ostygnięciu!!!)ewentualnie uzupełniasz i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Teraz już mogę na pewno powiedzieć że w naszych motorkach wymiana plynu sprowadza się do zdjęcia dolnego węża z chłodnicy i spuszczeniu płynu.Reszta w odwrotnej kolejności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Teraz już mogę na pewno powiedzieć że w naszych motorkach wymiana plynu sprowadza się do zdjęcia dolnego węża z chłodnicy i spuszczeniu płynu.Reszta w odwrotnej kolejności Nie zapominając o tym,co pisałem wyżej (w każdym silniku bez odpowietrtznika) Jest to konieczna procedura(ze względu na 2 obiegi układu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Zgadza się ,ale nie dodawałem tego bo wydaje sie to logiczne jak,...nie powiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a68 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 nissanmaniak-dziękję za wiadomość o odpowietrzaniu,w innych samochodach są odpowietrzania,w tym już od Ciebie wiem ,że Note niema co do mojego opisu to nadal nie wiem jak się opisać ale to nie ważne ,mam swój znak i to musi na razie wystarczyć, dziękuję i pozdrawiam -a68 podziękowanie dla Jacko29-nissanmaniaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 A czy wiecie jakiego płynu najlepiej dolać w celu uzupełnienia stanu. Nissan podaje Anti-freeze Coolant L250. Jaki jest najlepszy zamiennik, jakiej firmy. Podobno kolor powinien się zgadzać. My mamy chyba zielony? Najgorsze, że butelki są często nieprzezroczyste, zatem trudno stwierdzić kolor. Czy Castrol Antifreeze SF będzie dobry, a może Shell GlycoShell. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) A czy wiecie jakiego płynu najlepiej dolać w celu uzupełnienia stanu. Nissan podaje Anti-freeze Coolant L250. Jaki jest najlepszy zamiennik, jakiej firmy. Podobno kolor powinien się zgadzać. My mamy chyba zielony? Najgorsze, że butelki są często nieprzezroczyste, zatem trudno stwierdzić kolor. Czy Castrol Antifreeze SF będzie dobry, a może Shell GlycoShell. Ważne by był na bazie glikolu(firma ma tu drugorzędne znaczenie),dobrze też by kolor się zgadzał(chodzi o ew.niepożądane reakcje dodatków)Ale myślę że śmiało można mieszać.Powyższe są o.k. Edytowane 23 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Ja stosuje STP w żółtej butelce. http://allegro.pl/plyn-do-chlodnic-stp-4l-na-5-lat-usa-auto-szczecin-i2124565445.html Jest też dostępny w 1l opakowaniach i co najważniejsze: WŁAŚCIWOŚCI: - Można dolewać go do każdego innego płynu chłodniczego w dowolnym kolorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Ja stosuje STP w żółtej butelce. http://allegro.pl/pl...2124565445.html Jest też dostępny w 1l opakowaniach i co najważniejsze: Ten tekst jest na większości płynów,Żeby był prawdziwy,dana firma musiała by wydać kupę kasy na kompleksowe badania interakcji między płynami.Dlatego wiele firm serwisowych zaleca by trzymac się (w miarę możliwości) Edytowane 23 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 STP na brak kasy nie może narzekać, zwłaszcza że sponsorują wielu różnych hardcorowców typu 1000mph Poza tym rzeczywiscie pisze na wielu, ale ten jest nawet bezbarwny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Wojtek,a w notesie wymieniałeś już płyn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Ja płyn planuję wymienić w tym roku, ale tak pod koniec (będzie to 5 lat dl;a samochodu i około 80tys. przebiegu) , jak będzie wypadać wymiana oleju i będzie to przed zimą. Teraz chciałbym dolać bo stan na zimno zbiega się tak z tym rantem, na którym napisane jest MIN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Wojtek,a w notesie wymieniałeś już płyn? A kiedy jest to wymagane według książki serwisowej? bo nie umiem sobie przypomnieć Edytowane 23 Lutego 2012 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Z tego co pamiętam to własnie pięć lat lub 100 tys. km (dla 1.4) - czyli piąty przegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Dzięki, no to będę w takim razie wymieniał w okolicach września, bo robię zawsze serwis wg zaleceń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 No właśnie ,to obaj mamy jesień na tapecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Ja płyn planuję wymienić w tym roku, ale tak pod koniec (będzie to 5 lat dl;a samochodu i około 80tys. przebiegu) , jak będzie wypadać wymiana oleju i będzie to przed zimą. Teraz chciałbym dolać bo stan na zimno zbiega się tak z tym rantem, na którym napisane jest MIN. Przy tak małym ubytku,śmiało możesz dolać wody demineralizowanej.Tylko tak pośrodku,bo przyjdą gorące dni i będzie za dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Z tego co pamiętam to własnie pięć lat lub 100 tys. km (dla 1.4) - czyli piąty przegląd. Coś mi się wydaje, że płyn wymienia się co 2 lata. Tylko nie które płyny są reklamowane jako 5 letnie, choć producenci samochodów nie zalecają takiego interwału wymiany. Musielibyście sprawdzić, czy na drugim dużym przeglądzie nie mieliście wymienianego płynu. Edytowane 23 Lutego 2012 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.