Gość mirekg9 Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Teraz już coś nie coś można się domyślić. Widać ścianę grodziową, więc można się domyślić że chodzi o góre silnika. Ale czy myślisz, że po to konstruktorzy wymyślili zawór i złączkę, aby ją odpinać-omijać i aby chodził lepiej? Dane w komputerze się zmienią i coś kosztem czegoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Mirku! Zawór EGR nie jest wymysłem konstruktorów, tylko ekologów. A np. bez katalizatora turbina wkręca się lepiej, ale eko-wymóg jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 (edytowane) To wiem, ale ekolodzy myślenli a konstruktorzy wykonali. Wiem również jak działa zawór i jakie są jego zalety. System EGR odprowadza specjalnym zaworem część spalin do przewodu dolotowego silnika, co poprawia przebieg spalania. Zalety systemu EGR Rozwiązanie to umożliwia powrót części gazów spalinowych, w których zawartość tlenu jest nieznaczna, do kolektora dolotowego i ich wymieszanie ze świeżo zassanym powietrzem. W ten sposób temperatura spalania ulega obniżeniu, mniej tlenu wchodzi w reakcję z azotem, a więcej łączy się z węglem i wodorem. Poza tym niższa temperatura zapobiega tzw. spalaniu stukowemu (detonacjom), co w silnikach z zapłonem iskrowym pozwala zwiększać uzyskiwany moment obrotowy poprzez fazowe przyspieszenie pojawiania się iskry między elektrodami świecy, a w silnikach z zapłonem samoczynnym redukuje stukanie na biegu jałowym, ponieważ wraz z temperaturą obniża się ciśnienie spalania. Do sterowania systemów EGR wykorzystuje się z reguły układy zamknięte (typu closed loop), czyli pracujące w oparciu o różnego rodzaju informacje zwrotne. Nowsze konstrukcje mogą być sterowane elektronicznie i wyposażone w czujniki położenia zaworów, przekazujące sygnały do elektronicznych sterowników albo elektropneumatycznie. W tym drugim przypadku informacje zwrotne są uzyskiwane poprzez monitorowanie: masy przepływającego powietrza; bezwzględnego ciśnienia w kolektorze dolotowym; temperatury powietrza wlotowego. Mam również EGR i zanim pozbierałem materiały i przerabiałem na pliki pdf-u, to zagłębiałem się w tematy. Już kiedyś pliki na forum dawałem, ale zawsze mogę je ponowić. Edytowane 5 Maja 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Ja miałem utrapienie z tym egr-m ale dlatego,że jest zepsuty bo wariował jak już pisałem a po odpięciu tej kostki jest o niebo lepiej! Nie chcę nawet myleć co by było bez katalizatora jak pisze kolega Burning:) Też gdzieś czytałem jakieś strzepy informacji o zaletach EGR-u poza ekologicznych ale więcej głosów było contra niż pro. U mnie sterowanie było tym drugim sposobem bo posprawdzałem te wszystkie rureczki co dochodzą to tej kostki. Nie wiem jakie mogą być negatywne konsekwencje pominięcia EGR poza tymi które Mirku opisałeś w wypadku mojej Bestii? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalskim Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Witam. Mam taki problem. Od kilku dni moje tino bardzo słabo pali na zimnym silniku, po rozgrzaniu jest dużo lepiej, ale nie jest to , co kiedyś, nawet przy dużym mrozie palił na dotyk. Muszę dodać, że wymieniony był przepływomierz, wszystkie filtry - w tym paliwa( po jego wymianie zaczeło sie pogarszać), wymieniłem nawet akumulator, bo myślałem, że padł, mechanik sprawdzał świece - ok, komputer nie pokazuje żadnych błędów, proszę forumowiczów o sugestie - mam nadzieję, że to nie pompa paliwa, chociaz to również biorę pod uwagę. Jak już jestem przy tym wątku, może ktoś wie, jaki jest koszt regeneracji pompy paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Powitać nowego kolegę. Takich problemów na forum było bardzo dużo i to w różnych modelach Nissanka. Na górze po prawo masz wyszukiwarkę. Wpisz jakieś słowa np.Odpalanie, Trudności z odpalaniem, a na pewno coś znajdziesz i to na kilka dni czytania. Każdy przypadek jest inny, jak i jego rozwiązanie-naprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmiod Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 (edytowane) Chcialbym podzielic sie z Wami moim ostatnim doswiadczeniem w temacie braku mocy. Opis mojego przypadku:Przede wszystkim calkowity brak mocy do 1500 obrotow. Po wcisnieciu pedalu gazu do konca, bylo powolne przyspieszanie, a po przekroczeniu 1500obr. odejscie i chmura dymu.Inne niedogodnosci: Dodatkowo auto zaczelo szarpac (pojedyncze, lekkie szarpniecie) przy zdejmowaniu nogi z gazu (na biegu). Szarpanie dawalo sie tez odczuc na obrotach ponizej 1500 jesli nie wdepnelo sie do konca pedalu gazu. Opozniona reakcja na wcisniecie pedalu gazu na postoju. Warczenie/brzeczenie silnika ""jak traktor"" przed zalapaniem przyspieszenia.Ponizej inne wycinki z forum, ktore rowniez dobrze pasuja do mojego przypadku:"Sytuacja jest taka ze jak jade i ruszam wcisne gaz to muli sie az wkoncu jakby zalapal""od 1000 obr do 1800 skubany nie chciał jechac była taka dziura w obrotach prawi nie reagował na pedał gazuw miescie trzeba było jechac na 2 lub na 1 bo inaczej sie nie dało""muli na niskich obrotach (800rpm-2000rpm) przy sportowej jeździe jest OK""mulenie na ob.1000-1800 - ten silnik tak ma"A teraz rozwiazanie mojego problemu.Po przeczytaniu chyba calego forum w tym temacie oraz pdfa (dzieki mirekg9, przydal sie) od razu skierowalem sie do punktu Bosch diesel serwis (majac cicha nadzieje ze to nie uszkodzona pompa, a tylko kwestia ""wprowadzenia prawidlowych parametrow""). Diagnoza byla szybka - mechanik byl dosc tajemniczy, ale sprawial wrazenie mocno zorientowanego w temacie tego silnika i takich problemow.Diagnoza: Zaciete klapy kolektora dolotowego.Naprawa: nie wiem dokladnie co bylo zrobione, ale z tego co powiedzial tajemniczy mechanik, chodzilo o odblokowanie klap oraz czyszczenie. Nie byly wymieniane zadne czesci, uzyte tylko jakies materialy techniczne.Rezultat: (na razie testowany 2 dni) - wszystkie ww. objawy zniknely.Koszt: 500zl (150 diagnoza, 350 robocizna)Dodam jeszcze ze w moim przypadku nie bylo zadnych bledow komputera. Mechanik zdradzil ze jedyna nieprawidlowosc jaka sie tu objawia (i wg niego to kolejny taki przypadek jaki widzial) to odczyty komputeraz z przeplywomierza wykraczajace poza norme. Edytowane 18 Czerwca 2013 przez tmiod 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 U mnie zaczęło ostatnio mocniej dymić na obrotach powyżej 3tys. Podejrzewałem nieszczelność na dolocie, jednak najpierw sprawdzę te "klapy". Dzięki z góry! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 U mnie zaczęło ostatnio mocniej dymić na obrotach powyżej 3tys. Podejrzewałem nieszczelność na dolocie, jednak najpierw sprawdzę te "klapy". Dzięki z góry! Orientujesz się może o jakie dokładnie "klapy" może chodzić? Przypuszczam,że ma to coś wspólnego z czyszczeniem dolotu. Chcialbym podzielic sie z Wami moim ostatnim doswiadczeniem w temacie braku mocy. A teraz rozwiazanie mojego problemu. Po przeczytaniu chyba calego forum w tym temacie oraz pdfa (dzieki mirekg9, przydal sie) od razu skierowalem sie do punktu Bosch diesel serwis (majac cicha nadzieje ze to nie uszkodzona pompa, a tylko kwestia ""wprowadzenia prawidlowych parametrow""). Diagnoza byla szybka - mechanik byl dosc tajemniczy, ale sprawial wrazenie mocno zorientowanego w temacie tego silnika i takich problemow. Diagnoza: Zaciete klapy kolektora dolotowego. Naprawa: nie wiem dokladnie co bylo zrobione, ale z tego co powiedzial tajemniczy mechanik, chodzilo o odblokowanie klap oraz czyszczenie. Nie byly wymieniane zadne czesci, uzyte tylko jakies materialy techniczne. tmiod - czy mogę dodać Twoją wypowiedź do pliku pdf, dla przyszłych osób z podobnymi problemami? I tak ogólnie dla potomnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 (edytowane) Chcialbym podzielic sie z Wami moim ostatnim doswiadczeniem w temacie braku mocy. Opis mojego przypadku: Przede wszystkim calkowity brak mocy do 1500 obrotow. Po wcisnieciu pedalu gazu do konca, bylo powolne przyspieszanie, a po przekroczeniu 1500obr. odejscie i chmura dymu. Inne niedogodnosci: Dodatkowo auto zaczelo szarpac (pojedyncze, lekkie szarpniecie) przy zdejmowaniu nogi z gazu (na biegu). Szarpanie dawalo sie tez odczuc na obrotach ponizej 1500 jesli nie wdepnelo sie do konca pedalu gazu. Opozniona reakcja na wcisniecie pedalu gazu na postoju. Warczenie/brzeczenie silnika ""jak traktor"" przed zalapaniem przyspieszenia. Ponizej inne wycinki z forum, ktore rowniez dobrze pasuja do mojego przypadku: "Sytuacja jest taka ze jak jade i ruszam wcisne gaz to muli sie az wkoncu jakby zalapal" "od 1000 obr do 1800 skubany nie chciał jechac była taka dziura w obrotach prawi nie reagował na pedał gazu w miescie trzeba było jechac na 2 lub na 1 bo inaczej sie nie dało" "muli na niskich obrotach (800rpm-2000rpm) przy sportowej jeździe jest OK" "mulenie na ob.1000-1800 - ten silnik tak ma" A teraz rozwiazanie mojego problemu. Po przeczytaniu chyba calego forum w tym temacie oraz pdfa (dzieki mirekg9, przydal sie) od razu skierowalem sie do punktu Bosch diesel serwis (majac cicha nadzieje ze to nie uszkodzona pompa, a tylko kwestia ""wprowadzenia prawidlowych parametrow""). Diagnoza byla szybka - mechanik byl dosc tajemniczy, ale sprawial wrazenie mocno zorientowanego w temacie tego silnika i takich problemow. Diagnoza: Zaciete klapy kolektora dolotowego. Naprawa: nie wiem dokladnie co bylo zrobione, ale z tego co powiedzial tajemniczy mechanik, chodzilo o odblokowanie klap oraz czyszczenie. Nie byly wymieniane zadne czesci, uzyte tylko jakies materialy techniczne. Rezultat: (na razie testowany 2 dni) - wszystkie ww. objawy zniknely. Koszt: 500zl (150 diagnoza, 350 robocizna) Dodam jeszcze ze w moim przypadku nie bylo zadnych bledow komputera. Mechanik zdradzil ze jedyna nieprawidlowosc jaka sie tu objawia (i wg niego to kolejny taki przypadek jaki widzial) to odczyty komputeraz z przeplywomierza wykraczajace poza norme. hi hi za darmo bys to zrobił ale cię naciągneli mechanik jak bys poczytał moje posty to bys to zrobił za darmo i tak masz szczęście ze nie wymieniałes pompy kużwa jakie klapy klapy były w maluchach o przepraszam Fiat 126P Edytowane 20 Czerwca 2013 przez Elmark Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmiod Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Elmark - mozesz wkleic tutaj, albo dac linka , o jakie konkretnie twoje wpisy ci chodzi? Widocznie przeoczylem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Brak mocy do 2tyś obrotów. - Almera Tino - Forum Nissan Klub Polska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 mirekg9: w wolnej chwili obejrzę dokładnie kolektor ssący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmiod Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 (edytowane) Orientujesz się może o jakie dokładnie "klapy" może chodzić? Przypuszczam,że ma to coś wspólnego z czyszczeniem dolotu. tmiod - czy mogę dodać Twoją wypowiedź do pliku pdf, dla przyszłych osób z podobnymi problemami? I tak ogólnie dla potomnych? Tez wydaje mi sie ze chodzi tu ogolnie o czyszczenie dolotu. Niestety nie jestem ekspertem ani nawet motomaniakiem zeby znac dobrze budowe tego silnika. Chociaz szukajac na necie problemu z klapami i dolotem natrafilem na tego typu problemy w innych furach - BMW, Ford, sa nawet filniki na youtube jak czyscic dolot - jakies spray'e, lub usuwane klap w przypadku BMW. Nie moge tez zagwarantowac ze mechanicy nie sciemniali (jak sugeruje Elmark). Podaje jeszcze szczegoly "techniczne", na podstawie tego co uslyszalem od mechanika: Kolektor wystepuje razem z klapami, on jest fabrycznie zamkniety, jak problem sie powtarza to czasami trzeba wymienic caly kolektor Dojscie jest z prawej strony od ?gruszki? gdzie mozna to przestawic, ustawic i odblokowac. Dluzszy - krotszy kolektor to tworzy. Tam ledwo to widac, trzeba patrzec katem oka. Trzeba przewody z prawej strony poodkrecac zeby sie tam dostac. A moze ten sposob, co Elmark pisze "zaslepic taki cienki czarny wezyk idacy z pompy podcisnienia" to obejscie tego samego problemu, gdzie przyczyna lezy w klapach Jeszcze dodam ze jak zostawilem tinke na diagnoze na 1 godzine to jak wrocilem, mechanik byl juz pewien co jest nie tak oraz powiedzial ze zrobil "prowizorke" i juz smiga ok, i rzeczywiscie widzialem i potwierdzam ze moc wrocila. Powiedzial jednak ze cala robota, czyszczenie itp. potrwa jeszcze ok. godzine - i wtedy zekomo odblokowywal i czyscil te klapy. Moge rowniez powiedziec, ktory serwis odwiedzilem bo to zadna tajemnica - Bosh Stare Babice. Powiem jeszcze ze dzwonilem rowniez do serwisu Bosh na Bielanach (Sokratesa), ale tam juz po samej chamskiej gadce przez telefon i sugerowaniu wyjmowania pompy dalem sobie spokoj z odwiedzeniem tego miejsca. Jesli chcesz, oczywiscie mozesz dodac te informacje do pdf. Edytowane 23 Czerwca 2013 przez tmiod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 (edytowane) Czyli mamy zmienną długość dolotu a'la VAMOS w BMW? Ale po co to przy sprężarce?! PS: jedyna ruchoma część w kolektorze dolotowym/ssącym to klapy zaworu wirowego. Może o to chodziło? (instrukcja serwisowa -> dział EM -> str. 190) Edytowane 24 Czerwca 2013 przez Burning Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minor Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 odłącz przepływomierz od kompa(wystarczy odpiąć kabelek), pojawia się wtedy Engine, ale autko hula jak ta lala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 A co ma wspólnego jedno z drugim? Tzn. przepływka a zawór EGR? Tutaj jest wspominany zawór. A przepływkę się wymienia lub czyści. Ona m/n. odpowiada również za ilość spalania paliwa - co w dzisiejszych czasach każdy chce aby było jak najmniejsze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Jeśli auto lepiej jeździ z odpiętym przepływomierzem, to coś jest nie tak Przepłymowierz pozwala policzyć optymalną ilość paliwa, zatem zapewnić najlepszy stosunek moc/spalanie. W przypadku brudnego lub uszkodzonego przepływomierza odpięcie go może chwilowo pomóc, ale osiągi / reakcja na gaz będą lepsze ze sprawnym przepływomierzem. Zawór EGR imho ma więcej wad niż zalet, ale na pewno pomaga rozgrzać silnik, co może być ważne zimą. Zawsze jest coś za coś - ja kupiłem Tino 2,2DI już z usuniętym EGR. Witam. Mam taki problem. Od kilku dni moje tino bardzo słabo pali na zimnym silniku, po rozgrzaniu jest dużo lepiej, ale nie jest to , co kiedyś, nawet przy dużym mrozie palił na dotyk. Muszę dodać, że wymieniony był przepływomierz, wszystkie filtry - w tym paliwa( po jego wymianie zaczeło sie pogarszać), wymieniłem nawet akumulator, bo myślałem, że padł, mechanik sprawdzał świece - ok, komputer nie pokazuje żadnych błędów, proszę forumowiczów o sugestie - mam nadzieję, że to nie pompa paliwa, chociaz to również biorę pod uwagę. Jak już jestem przy tym wątku, może ktoś wie, jaki jest koszt regeneracji pompy paliwa? Kiedy były wymieniane świece żarowe? U mnie siadają +/- co dwa lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 @Burning-jako miła nowa fotka w profilu-nie poznałem w pierwszej chwili ...i nie wiedziałem z kim m/n mam do czynienia. Pozdrawiam i dzięki. "nowy" kolega @minor napisał, że wystarczy odpiąć "JEDEN kabelek" ciekawy który???, gdyż do przepływki idzie kostka z kilkoma kabelkami. Ja z Hamburka "jechałem" z odpiętą przepływką --- wyraźnie zaznaczyłem że jechałem, gdyż predkość była 80-90 a tiry bałem się wyprzedzać. Przypuszczam, iż kolega tak zerkął i coś napisał, bo temat stary, więc i wypowiedzi nie będzie. Ale ważne że jako "nowy" .... szuka, a nie tak jak inni !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 (edytowane) @rafalskim tak mi jeszcze przyszło do głowy - ktoś miał problem z cofaniem sie paliwa i założył na przewodzie paliwowym zawór zrotny. Objawem były trudności z odpalaniem po dłuższym postoju. Może to to? Łatwo zdiagnozować, bo na filtrze paliwa masz pompkę - jeśli po dłuższym postoju pompka jest 'miękka' to znaczy, że nie ma paliwa - podompuj i sprawdź, czy odpali "prawie jak na ciepłym" @mirekg9 pozdrawiam, pozdrawiam.. a to tylko zdjęcie z pracy Edytowane 4 Stycznia 2014 przez Burning Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogumil119 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Panowie z moją Almerka tino 2,2.2di miałem problem tego typu ze padł sterownik chodziła na wolnych obrotach i nie reagowała na pedal gazu kiedy zobaczyłem ceny mechaników przysiadlem ,postanowiłem sam to ogarnąć ,wyjelem kolektor ssacy i miałem piękne dojście do sterownika wysłałem to do firmy omega po trzech dniach wrócił cena 300 zł kolektor był zapchany Tak że almera to nie miało prawa dobrze chodzić bo nie dostawala powietrzawyczyscilem kolektor i klapy wirowe po złożeniu chodzi tino oko z własnej głupoty muszę kupić przepływie bo przy odpaleniu po montażu pryslem w nią Polakiem. ,Panowie czysccie kolektory tam są klapy wirowe i miałem 20procent przeswitu mechanik by mnie skasował ze 3500zł za remont mój nr 781260060 jak mogę podpowiem co i jak bez wyciągania silnika i dzięki temu zobaczyłem jak wygląda kolektor Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez bogumil119 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.