Tobi Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 (edytowane) Witam, od jakiegoś czasu zbieram się żeby napisać ten post, ale zawsze nie ma czasu Mianowicie strasznie mnie denerwuje gałka biegów w Notku. Jest ona wykonana z plastiku i aluminium (Nie wiem dokładnie, jakby co to mnie poprawcie ) i strasznie się ślizga, źle leży w dłoni. Mnie to akurat bardzo denerwuje, nie wiem jak sprawa wygląda u was. Interesuje mnie podmiana jako że na 1 przeglądzie znalazłem katalog części dodatkowych, był on do prawie wszystkich modeli, oprócz oczywiście Note'sa. Z ciekawości wziąłem katalog do micry i była tam nieźle wyglądająca, obszyta skórą gałka. Mniej więcej wyglądało to tak: Dla przyrównania u mnie po lifcie wygląda tak (chyba standardowo w nowej micrze też tak wygląda, nie wiem): Teraz takie pytanie, czy da się to zamontować u nas, czy będzie problem ze średnicą itp. W sumie w necie sprzedają jakieś uniwersalne, tego typu: http://allegro.pl/ga...1869063296.html i niby powinno pasować, ale nie wiem jak w ogóle zdemontować tą gałkę, nie chce się ona kręcić ani w prawo ani w lewo. W matizie wystarczyło odkręcić i po sprawie. Edytowane 22 Października 2011 przez Tobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 (edytowane) Witam, od jakiegoś czasu zbieram się żeby napisać ten post, ale zawsze nie ma czasu Mianowicie strasznie mnie denerwuje gałka biegów w Notku. Fabryczna gałka ma w sobie zatopioną nakrętkę, a drążek jest na końcu nagwintowany.Odkręcisz np.: ,,szwedem" ale gwint jest pokrywany klejem ,więc trzeba robić to z siłą,blokując czpień dźwigni przeciwstawnie.Galki "uniwersalne"pasują bo są montowane blokadami torx,imbus.Ja w micrze założyłem oryginalną z"tekny" Edytowane 22 Października 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 . W hurtowni dalem za nia 20zl. ALe tego nie kupuj. szkoda kasy. Mi sie obrocila i odpadl ten caly napis z biegami. . Lepiej kup z Micry. Wiem ze z Micry pasuje tez do primery . W primerze jest gwint M10x1,25. Tylko ze orginal to porazka z cena . Zreszta jak z czesciami do nissana zwlaszcza serwisowymi bo to bedzie czesc serwisowa. MOze jakas ladna uzywke dorwiesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Warto popytać i podzwonić do szrotowców z częściami do nissana,można dostać oryginalną skórzaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 23 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Tutaj jest bardzo ładna: http://allegro.pl/galka-zmiany-biegow-nissan-mcra-k12-i1856617995.html Cena 120 z wysyłką, chyba trochę drogo, no ale nowa w serwisie pewnie jeszcze drożej. Mam jeszcze koło siebie Szrot Japończyków to może się pokręcę. A odnośnie montażu, top wystarczy wykręcić tą moją i przykręcić tą z micry, czy trzeba jakieś dystanse montować ?? Zdjęcie dla potomnych jakby link do aukcji wygasł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Tobi Krzysiek podał Ci rozmiar gwintu,teraz to już prosta droga dopasować gałkę...nawet z mercedesa Gdybyś się nie znał na gwintach,to wystarczy pójść do sklepu z częściami moto i za 2-3 zeta kupić śrubę z takim gwintem i pasować gałki do śruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareke Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Mnie osobiście , też wygląd i rodzaj materiału , z którego wykonano gałkę zmiany biegów nie odpowiadał. Podczas wymiany pękniętego mieszka przy drążku zmiany biegów , wymieniłem też gałkę na inną. Jest przyjemna w dotyku , fajnie wyprofilowana ( to jest moje odczucie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 26 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 A kolego jak ściągnąłeś ten drążek, ja nie mogę go ściągnąć kręcę w lewo i cały czas się tylko kręci i odkręcić nie chce Jakiś taki uparty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareke Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 (edytowane) Drążka nie ściągałem.....gałka wyszła po mocnym pociągnięciu do góry (uwaga na własne zęby). Czy o to Ci chodzi? Acenta 2006r. benzyna. Zdecydowanie nie miałem gałki wykręcanej , pamiętam jak kręciłem dookoła i nic sie nie działo , dopiero pociągnięcie do góry pozwoliło na jej zdjęcie. Edytowane 29 Października 2011 przez dareke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 manix napisał że gałka jest nakręcana darake że wciskana. może sposób mocowania zależy od modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 28 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 A masz wersje po lifcie czy przed, ja sprawdzę jutro czy da się wyciągnąć ją do góry, ale raczej mam nakręcaną, i wersja z 2010r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Respi Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Ja mam notka z 2008 i mam gałkę wciskaną. Widziałem przy okazji wymiany mieszka w ASO, ze serwisant gałką nie krecił tylko za nią szarpnął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Ja mam z 2006 i gałka też jest wciskana, sam osobiście to sprawdziłem. Dźwignia ma średnice 11 mm. na końcu jest zatopiona plastikowa tulejka z trój garbem, na który jest wciskana gałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 (edytowane) Czyli wniosek z tego że w Note trzeba się naszarpać,a nie tańcować oberka A może interesowałaby Was taka gałka? http://moto.allegro.pl/audi-podswietlana-galka-biegow-a4-a6-b4-b3-80-i1879464888.html Wiem że do Almery i Primery wykonują...zapytanie wysłałem,poczekamy zobaczymy.Wzorów mają mnóstwo Edytowane 1 Listopada 2011 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Czyli wniosek z tego że w Note trzeba się naszarpać,a nie tańcować oberka A może interesowałaby Was taka gałka? http://moto.allegro....1879464888.html Wiem że do Almery i Primery wykonują...zapytanie wysłałem,poczekamy zobaczymy.Wzorów mają mnóstwo Rzeczywiście gwintu w notku nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Nie było nic wartego uwagi koło mojego szrotu więc nic tam nie kupiłem. Znalazłem w Realu za 20zł Gałkę obszytą skórą, która jest na 3 imbusy zakręcana. Zobaczymy jak długo wytrzyma, najwyżej wymienię na coś lepszego. Odnośnie mojej gałki, nie wiem co ci Japończycy bądź Anglicy wymyślili ale ja nie mogłem wyciągnąć tej gałki do góry, męczyłem się z 30 minut i odpuściłem, bałem się że cały drążek urwę. Trochę się wkurzyłem, więc wziąłem szlifierkę i ciachnąłem drążek o połowę Teraz jest nieco krótszy No może trochę przesadziłem, ale ładnie to wygląda, biegi troszkę ciężej wchodzą ale myślę że to kwestia przyzwyczajenia. Najwyżej znajdę jeszcze na alledrogo jakąś gałkę na 11mm która mi się spodoba i zobaczymy co się da wykombinować. Na razie przedstawiam wam fotkę mojej gałki Jeszcze muszę coś z mieszkiem zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Tobi ,a wystarczylo jak juz miałeś zamiar zniszczyć,naciąć starą gałkę wzdłużnie,na pewno by poluzowała a drążka byś nie skracał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 wygląda fajnie - tylko potrzebna będzie dłuższa ręka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Jak co to można dostać jeszcze uzywkę i wymienić ,nie problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 W sumie to i tak drążek był dla mnie za długi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 (edytowane) Długość dźwigni zmiany biegów,podobnie jak rozmiary i kształty wielu innych urządzeń obsługi w danym modelu auta jest określona w równej mierze na podstawie doświadczeń empirycznych jak i zasad ergonomii jako pewne optimum stanowiące kompromis, który ma służyć różnym użytkownikom. Skrócenie dźwigni dla kogoś długorękiego nie jest problemem - podobnie jak konieczność przyłożenia sporo większej siły do zmiany biegów dla kogoś silnego fizycznie. Jednak gdyby na Twoim miejscu usiadła jakaś filigranowa kobieta, pewnie nie byłaby zadowolona z tej innowacji Edytowane 3 Listopada 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Jak mamy fajną gałkę z gwintem 10 to wystarczy u znajomego tokarza zamówić redukcje z 11 na 10 i po kłopocie. Kiedyś w starym fiacie końcówkę przyspawałem migomatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.