Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 2.0 103 KW automat silniczek krokowy


Gość franczesko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy, dla moderatorów administratorów i wszystkich panujących na tym forum powiem tak, że przejrzałem kilka wątków i skorzystałem z opcji szukaj, ale wiadomo jak to jest wątki wygasają, odnośniki pomocne przez innych nie działają, itd., więc oto moje pytanie, a pisze w imieniu taty, posiada on primerę P11 po liftingu 1999, 2.0 16v, 103 KW, automat PB+LPG, jest to automatyczna bezstopniowa skrzynia CVT

auto weszło w tryb awaryjny, skrzynia biegów nie chodzi, działała bez zarzutu do tej chwili, myśleliśmy ze może olej, więc zmieniliśmy olej w skrzynia biegów razem z filtrem,ale to nic nie zmieniło zaczęło się szukanie i elektryk stwierdził że chyba raczej silniczek krokowy jest uszkodzony, gdzieś wyczytałem że przez to skrzynia biegów odbierał złe sygnały i mogła wejść w tryb awaryjny.

błędy na kompie pokazały błąd:

1. Sp 1777

2. Sp 1778

3. Po 325

Mój silniczek krokowy jest czarny i ma wtyczkę na 6 pinów post-49650-0-34721600-1319397648_thumb.jpg

 

I tutaj moje pytanie:

1. czy może być wina tego silniczka krokowego?

2. jak sprawdzić czy silniczek krokowy jest sprawny?

3. czy silniczki krokowe wychodziły dla różnych wersji silnikowych np, dla 1.6 , 1.8 , 2,0?

4. czy dla mocy silników te silniczki także wychodzily różne np dla 100KM i dla 140KM także, bo będąc w serwisie gość pytał o moc silnika i podał cenę silniczka krokowego 1300zł dla wersji 103 KW.

5. czy silniczki np. z wersji 2,0 są takie same czy do każdej mocy były inne, bo z tego co wiem silników 2,0 było 5 wersji- ja mam 103 KW,

 

Dziękuje ze każde pomocne zdanie i proszę o pomoc

 

czy nikt nie ma zdania o moim problemie?

Edytowane przez franczesko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na automatycznej skrzyni biegow ale te bledy P1777i P1778 sa opisane w pliku at pdf.

Co do silnika krokowego to przeciez odczytal blad i jest to czujnik spalania stukowego a nie silnik krokowy. Jest to blad P0325. Na temat czujnika spalania stukowego masz chocby tutaj http://forum.nissank...ania-stukowego/. Tylko ze u niego wyskakuje blad nr 34 a u Ciebie jest gniazdo trapezowe i jest blad 4 cyfrowy tzn . 0325

 

jeszcze jedno. na skrzyniach biegow zna sie kolega Czajnik. Jego ewentualnie popytaj o te bledy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja korzystałem z informacji o błędzie według takiej tabeli almera.pdf i tam jest informacja taka

1777 - zawór kontroli przełożenia skrzyni biegów lub jego obwód

1778 - zawór kontroli przełożenia skrzyni biegów - brak pracy

więc nie wiem zbytnio o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wedlug tej tabeli tylko odczytales bledy tej skrzyni . A w pliku at.pdf masz co prawda po angielsku opisane jak sprawdzic te zawory. NP na stronie 90 masz napisane jak sprawdzic ten zawor przy bledzie 1777 mierzac opor tego zaworu na odpowiednich pinach Wobec tego to moze byc niesprawny zawor albo tez gdzies przerwa w obwodzie (np przerwany przewod) . Trzeba to sprawdzic. Moze tak byc ze po zlikwidowaniu bledu 1777 blad 1778 sam zniknie . Pytaj Czajnika o te zawory. Jednak najpierw sam lub elektryk niech pomierzy odpowiednie wartosci. Poczytaj o tych bledach w tym pliku at.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za pomoc :) , widziałem właśnie te opisy skrzyni i próbuje spokojnie tłumaczyć żeby jakoś to sprawdzić,

a jeszcze pytanie co do tego silniczka krokowego czy do wersji 2.0 jest jeden silniczek do wszystkich mocy czy na każdą moc silnika jest inny silniczek, tzn, czy zmienia się jakoś środek, a obudowa wygląda tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos TY sie tak uparl na ten silniczek krokowy. To nie on bedzie przyczyna twoich klopotow. Tak na marginesie to nie jest silnik krokowy tylko zawor dodatkowego powietrza w 2.0 umieszczony w kolektorze ssacym. Sprawdzisz go mierzac opor( ma byc 10 omow) . \

Mysle ze ten zawor powinien byc jednakowy do wszystkich mocy silnika 2.0 . Najlepiej sprawdzic to w katalogu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nic się nie upieram, tylko szukając do mojego silnika tego elementu co niektórzy nazywają silniczkiem krokowym bądź jak pan zaworem dodatkowego powietrza to był on podłączony do przepustnicy i wygląda tak jak wcześniej podawałem na zdjęciu,

post-49650-0-55141300-1319546777_thumb.jpg

post-49650-0-87894800-1319546794_thumb.jpg

post-49650-0-42321900-1319546808_thumb.jpg

 

jest tam wtyczka na 6 pinów post-49650-0-42321900-1319546808_thumb.jpg i na których pinach mam zmierzyć aby było 10 omów?,

pisze o tym silniczku krokowym, dlatego że niby mechanior uznał że jest on uszkodzony i jak zacząłem szukać żey kupić to mało jest tych silniczków w sprzedaży do tej 2.0 103KW, a mam kogoś kto sprzedaje, ale nie wie do jakiej jest wersji mocy tylko wie ze do 2.0, i tylko z wyglądu wydaje się taka sama i dlatego pytałem czy do 2.0 wychodziły różne, które można poznać po samym mocowaniu, obudowie czy dla każdej mocy był inny, a będąc w serwisie gość nie chciał nic pokazać i tylko cały czas mówił że musi być do 103KW,

a ja żadnego katalogu nie posiadam, więc dlatego zapytałem na forum czy ktoś wie jak to wygląda

z tego co przetłumaczyłem z tej instrukcji to jest tam napisane żeby zacząć od sprawdzenie omomierzem właśnie Step motor - w tłumaczeniu silnik krokowy, tylko nie wiem jakie są to piny bo tam mówią o badaniu od 2-5 pinu a u mnie w kostce jest 6 i nie bardzo wiem które sprawdzać,

auto ma wymontowaną tą cześć o której pisze jako silnik krokowy bo tak nazywają ją wszyscy sprzedający, żebym miał na wzór,

więc mógłbym faktyczne ja sprawdzić ale nie bardzo wiem jak.

bo widziałem do wersji 2.0 takie silniczki różne np. post-49650-0-14010100-1319546942_thumb.jpg i taki nie będzie pasował, musi być taki czarny przykręcany po skosie post-49650-0-55141300-1319546777_thumb.jpg i czy takich czarnych było kilka rodzai czy tylko jeden.

sorry za gmatwanie ale czy ktoś ma rozpiskę silniczków krokowych do P11 2.0 16v do różnych mocy żebym wiedział jakiego szukać do mnie?

Edytowane przez franczesko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi na twoje pytania:

 

Skrzynia CVT występowała tylko z silnikiem benzynowym 2.0 103 kW.

Kody błędów które masz to:

P1777 1777 STEP MOTOR CIRC *7 Refer to AT section.

P1778 1778 STEP MOTOR FNC *7 Refer to AT section.

P0325 325 KNOCK SEN/CIRC 0 EC-SR-230

 

Najpierw zajmijmy się pierwszymi dwoma:

Są to kody błędów silniczka krokowego skrzyni biegów - w zasadzie jest to czujnik położenia łańcucha w skrzyni biegów. Znajduje się on w środku skrzyni biegów. Niestety co jakiś czas pada, coś powyżej 150 tyś. km.

Co się dzieje ze skrzynią biegów? Jest zablkowana jakby na 1-ym biegu? Jeśli tak to ten silniczek jest padnięty i trzeba go wymienić - sam to już przerabiałem. Trzeba odkręcić pokrywę misy olejowej skrzyni biegów i tam jest ten silniczek i go wymienić i zalać olej (koniecznie NS-1 i mam nadzieję, że wcześniej nie zalewaliście Dextronem). Ten silniczek krokowy da sie w internecie kupić za około 900 PLN.

 

Drugi błąd P0325 to czujnik spalania stukowego - trzeba sprawdzić.

 

Zdjęcia które zamieściłeś to to nie jest silniczek krokowy silnika. Jak koledzy pisali to zawór powietrza dodatkowego i nie ma nic wspólnego z Twoim problemem.

 

 

pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze dziękuje i to jest dla mnie konkretna i w pełni zrozumiała odpowiedz,

olej jaki lałem to NS-1 i filtr nowy kupiłem w serwisie

ten zawór powietrza dodatkowego i tak u mnie jest uszkodzony, więc od razu wymienię go przy okazji,

A po jakiej nazwie szukać tego silniczka krokowego skrzyni biegów, bądź czujnik położenia łańcucha w skrzyni biegów czy wystarczy po takiej nazwie, czy są jeszcze jakieś precyzyjne określenia tego elementu?

dziękuje i pozdrawiam

 

Znalazłem

http://midparts.com.pl/pl/p/RE0F06A-CVT-Czujnik-polozenia-lancucha-Nissan/1995

taniej już chyba nie znajdę chyba że macie gdzieś namiar to poproszę. pozdrawiam

 

a jeszcze jedno pytałeś czy " Jest zablokowana jakby na 1-ym biegu?" odpowiadam że tak jakby dalej biegów nie zmienia, ale bieg wsteczny jest, więc nie wiem czy to ma znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem

http://midparts.com....cha-Nissan/1995

taniej już chyba nie znajdę chyba że macie gdzieś namiar to poproszę. pozdrawiam

 

a jeszcze jedno pytałeś czy " Jest zablokowana jakby na 1-ym biegu?" odpowiadam że tak jakby dalej biegów nie zmienia, ale bieg wsteczny jest, więc nie wiem czy to ma znaczenie?

 

Tak to jest zdaje się ta część. RE0F06A to numer skrzyni. Jeśli masz tiptronic - czyli możliwość lewarka biegów w prawo i wtedy + i - to to jest ta część.

 

To zablokowanie na 1-ym biegu ma znaczenie - tylko potwierdza diagnozę (działa wsteczny i "pierwszy bieg"). Zepsuty jest ten czujnik położenia łańcucha.

 

pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość franczesko

skrzyni tiptronic nie mam, tylko zwykłą skrzynię nie mam tych + i - ,

a rozebrałem dziś pokrywę skrzynie i część wygląda tak samo, mechanicznie czuć jakby ten tłoczek co wychodzi z tego czujnika to się troszkę przycina, szkoda ze nie mam innego tego czujnika na podmiankę to bym wiedział że na pewno to, ale nic muszę kupić i wymienić, znalazłem w serwisie w Zielonej górze taniej niż na midparts bo za 955zł

 

wielkie dzięki kn za pomoc,

silniczek krokowy wymieniony tak jak pisałem koszt 955zł, po wymianie silniczka krokowego skrzyni biegów skrzynia zmienia biegi, rozpędza się prawie normalnie, ale błąd 1777 nadal jest i podobno jeszcze chodzi o jakiś czujnik ciśnienia oleju w skrzyni, że nie daje takiego ciśnienia, do końca nie wiem, czy może jeszcze ktoś mógłby pomóc w tej sprawie, jaki to czujnik czy może chodzi o te elektrozawory?

i jak co to jaki orientacyjny koszt takiego czujnika i czy ktoś ma namiar gdzie to można kupić?

dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wyzerowaliście po wymianie silniczka krokowego błędy? (metoda na spinacz)

Kto podał ten pomysł z czujnikiem ciśnienia w skrzyni? Wątpię, że tak jest. Co masz na myśli pisząc prawie dobrze? Jeśli skrzynia działa dobrze to tylko się cieszyć i jeździć :-)

 

pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość franczesko

A wyzerowaliście po wymianie silniczka krokowego błędy? (metoda na spinacz)

Kto podał ten pomysł z czujnikiem ciśnienia w skrzyni? Wątpię, że tak jest. Co masz na myśli pisząc prawie dobrze? Jeśli skrzynia działa dobrze to tylko się cieszyć i jeździć :-)

 

pozdrawiam,

Krzysztof

 

wykasowaliśmy jedynie błąd przez komputer i już się nie zapala, ale gdzieś wyczytałem ze nie czujnik tylko zawór ciśnienia w skrzyni był powiązany z tym błędem 1777 ale nie wiem czy dobrze pamiętam,

a jeżeli chodzi o pracę skrzyni to ojciec mówi że jakoś inaczej zmienia biegi, mówi że jakoś przy innych prędkościach i tak widzi obrotach, ale ja mu mówię że może ze względu że wtedy ten silniczek krokowy może szwankował i nie zmieniał tak tych biegów jak trzeba? a teraz zepsuł się całkiem i przestał zmieniać, ale teraz jest zmieniony i wszystko działa.

 

pytanie mam tylko co do tego - wyzerowania po wymianie silniczka krokowego błędów- (metoda na spinacz) - jak kasuje się taki błąd?

 

KN jeszcze raz dzięki za pomoc i zainteresowanie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...