Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Honda Odyssey 3.5L V6


DINO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to jak zwykle, po zakupie auta i standardowym montażu, przyszedł czas na zmiany i poprawki po ......................, no własnie. Pacjentem nie jest co prawda Nissan, no ale...... wkłada się łapy w to czym się jeździ :whistle: .

Zastany stan i setup: KME Diego3, 6xMJ, KME Gold, auto nie wybiera gazu do końca, czyli tez ingerencja w pływak będzie ;) do tego przedłużenie poboru gazu, bo niestety nie można przełożyć zbiornika i jest do jazdy na wstecznym, Gold puszczony na dwóch wyjściach, ale brak kompensacji pomiędzy listwami ( 2 x po 3MJ), do tego długie węże całkowicie niepotrzebne, i zwykłe FL-01. Auto jeździło na gazie ale co chwila check się pojawiał, na szczęście gaz montowany niedawno i raczej nie narobił szkód w silniku, padło na to, ze pojeździmy razem ;) na PB aby się ECU nawróciło na swoje tory, i jak na taki karawan (8 osó B) to miłe zaskoczenie bo pali 11L/100km w trasie do tego naprawdę fajnie się zbiera ;) 255KM ;) silnik ma fajny patent, jak nie potrzebuje całej mocy to włącza tryb ECO i wyłącza 3 cylindry z pracy i pewnie przez to takie spalanie.

 

No ale do rzeczy, do auta wleci LPGTECH 316, 6x Hanna (niebieska) KME Gold zostaje na razie, zobaczymy jak sobie będzie radził, rozdzielacz 2 x 4 wyjścia (jedno, które zostaje wolne, będzie jako kompensacja pomiędzy nimi).

 

 

no i tak to wygląda w całości ;)

P1030539.JPG

P1030540.JPG

P1030542.JPG

P1030541.JPG

P1030531.JPG

P1030533.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy z niebieska nie przesadzisz .... 50KM.cyl x 6 300 KM powinna spokojnie zielona obrobić ,,,,

 

 

@Tofu, spoko jest, pamiętaj, że trzeba dać troszkę zapasu,

 

Dzisiaj Odyy został zakończony, coś mnie tknęło i wyciąłem wiązkę do samego końca, czyli do miejsca gdzie sie wpinali i na całe szczęście, bo okazało się, że kolory kabli niestety nie odpowiadają schematowi KME, ogólnie dramat, wiązki ładnie porobione ale co z tego, jak lipa, dysze zostały tak jak były, są długie i idą prawie pod wtrysk PB czyli jak na razie zostaje tak, jeżeli będzie zmiana to hannki pójdą pod kolektor bo tam jest więcej miejsca, do tego w wielozaworze okazało się, że jest ułamana końcówka, która odpowiada za wskazanie pływaka i trzeba było zrobić jakiś patent, pobór gazu został przedłużony semperitem fi8 czyli teraz będzie gaz brany z końca butli tak jak powinno być, po odpaleniu i kalibracji autko pojechało bez problemu, nie było już czasu na dłuższą zabawę, dopiero jutro będzie strojonko aby wszystko dograć tak jak powinno być, ale automat TECH-a zadziałał rewelacyjnie, sonda faluje auto się zbiera czyli jest gitt,

Hana dobór wtryskiwaczy.jpg

P1030559.JPG

P1030560.JPG

P1030561.JPG

P1030562.JPG

P1030563.JPG

P1030564.JPG

P1030567.JPG

P1030568.JPG

P1030570.JPG

P1030607.JPG

P1030608.JPG

P1030609.JPG

P1030610.JPG

P1030611.JPG

P1030615.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche roboty widze, że było ! :shifty:

Na Goldzie Hondka teraz jeżdzi czy juz moze na NIKO ?

Fajne autko.

A tak z innej beczki to może wiecie gdzie moge dostać gumowy oring do elektrozaworu valteka:

http://www.drypa.pl/produkt494_FILTRY_DO_LPG_-_Wklady_filtra_FFC_-__-_Wklad_filtra_fazy_cieklej_Valtek_L32_22_10_8mm.html

 

Wymienialem filtr i mi sie rozwalil ten gumowy oring co jest tuz przy wieczku. W sumie bzdura,ale nie widze nigdzie do kupienia. Macie pomysl gdzie cos takiego dostac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

będzie NIKO ;) a oring dostaniesz w każdym motoryzacyjnym albo w AGROMIE, tylko ten weź na wzór

 

kilka scrinów z programu, jak widać, jednak wcześniej będzie znowu rozbiórka i włożenie Hannek pod kolektor, wkrętki, które zostały ograniczają przepływ i trzeba wywalić a jak wywalić to ładnie od nowa nawiercić i schować ;)

 

Odyy zanotował dzisiaj spalanko w trasie 14,7L/100km i 8 pkt. karnych to chyba nieźle a jeszcze będą poprawki, NIKO, wkrętki, opaski już zamówione :punk:

 

No to przyszedł wczoraj czas na zmiany, Odyy dostała nowe większe wkrętki, zostały wkręcone od spodu kolektora, czyli hanki w ubrankach są schowane cąłkowicie pomiędzy kolektorami ssącymi, do tego przyszedł NIKO 300, został odrazu przerobiony na NIKO 300 SMC, tylko zobaczymy, czy czasem nie dąłem d....py i nie będzie puszczać z lekka w podciśnienie, wtedy będzie trzeba zamówić sam dekiel i zmienić, na szczęście taka operacja nie jest trudna wystraczy odkręcić 6 imbusów i po sprawie, nawet nie trzeba ruszać NIKUSIA z auta ;),

Filtr poszedł Carltoosa, (1x16 na 2x12) nawet nie wiedziałem, ze można sobie zamówić pod dany wymiar węże, bo pojawił się problem jak przejść z węża 16 (wyjście na NIKO300) na wąż 12 (rozdzielacze), no i dostałem info od znajomego, że można sobie w Carltoosie zamówić jak się chce, do tego jest z wymiennym wkładem,

Dzisiaj nie było już czasu na strojenie, poza tym i tak nici z tego bo Odyy jest bez zderzaka ;) wyskoczył bombel i trzeba było temu zaradzić bo źle to wyglądało po myciu ;), ale Odyy odpaliła od strzała, czyli jak przybędzie zderzak, to szerokopasmówka w odbyt, lapek na zasłużone miejsce dla pasażera i zobaczymy co i jak ;) , no i parę fotek z tego procederu :whistle:

Czyli kolejny uratowany dupowóz, po standardowym montażu Panów Gazowników :devil: :devil: :devil:

 

Odyy już śmiga, ale nie obyło się bez wpady, pierwsza to okazało się, ze takie zaciskowe opaski jak zastosowałem, są za słabe od strony reduktora i puszczało gazik, czyli co?? znowu rozbiórka kolektorów, ale nie jest to problem i cała operacja trwała jakieś 1.5h czyli OK, do tego NIKOś przepuszczał płyn bo przycięło uszczelkę i trzeba było lecieć po nowy oring do sklepu, ale tu też się okazało, że wywalenie NIK-usia z auta to tylko chwilka, czyli nie jest tak źle. No i dzisiaj strojonko w automacie, czyli tylko jedziemy i wciskami USTAW ;) i jest gitt, nie było czasu na dalsze zabawy, ale auto jedzie poprawnie, brak różnicy czy to PB czy LPG, zobaczymy jak spalanko, bo lecę znowu do Świnkowa.

 

nie wiem czy z niebieska nie przesadzisz .... 50KM.cyl x 6 300 KM powinna spokojnie zielona obrobić ,,,,

 

widzisz @Tofu, przyjacielu, jak się ma tabelka doboru wtryskiwaczy, do rzeczywistości?? mam niebieskie Hanki i ciśnienie 1.14bara, a wg tabeli doboru wtrysków powinno być 0.8-0.9bara, czyli jednak trzeba dołożyć troszkę do tego

 

Odyy w trasie spaliła 13,8L/100km, czyli wynik jak najbardziej zadowalający, jazda do 120km, czyli raczej spokojna, choć jak trzeba było komuś wyprostować pojęcie o możliwościach VAN-a :devil: :devil: to i się depło mocniej :devil: :devil:, 3 osoby na pokładzie, choć jak zauważyłem, Odyy raczej tego nie odczuwa, jest tu dość spory zapas mocy i momentu.

Wnioski: każde poprawki, które mogą wpłynąć na poprawę spalania i jazdy są jak najbardziej uzasadnione ekonomicznie i nie tylko, po wszystkich tych zmianach, auto jedzie poprawnie w pełnym zakresie obrotów, spalanie spadło o ponad 2L/100km, brak podpierania się PB, :whistle: :whistle:

300_07_29_06.png

300_09_40_45.png

300_09_44_06.png

300_09_47_19.png

300_10_12_33.png

300_10_14_32.png

300_10_18_44.png

300_10_28_23.png

300_10_30_36.png

300_10_30_32.png

300_10_31_03.png

300_10_31_08.png

300_10_34_49.png

300_10_42_50.png

300_10_43_00.png

P1030623.JPG

P1030624.JPG

P1030625.JPG

P1030626.JPG

P1030627.JPG

P1030628.JPG

P1030629.JPG

P1030630.JPG

P1030631.JPG

P1030632.JPG

P1030633.JPG

P1030634.JPG

P1030635.JPG

P1030636.JPG

P1030637.JPG

P1030638.JPG

P1030639.JPG

P1030640.JPG

314_11_07_29.png

314_11_17_55.png

314_11_20_46.png

314_11_26_38.png

314_11_29_25.png

314_11_49_06.png

314_11_53_45.png

314_11_55_56.png

314_12_03_30.png

314_12_03_40.png

314_12_06_16.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie źle ...choć uczenie sie tych korekt to już dramach nie czytałem co prawda o możliwościach lpg techa ,,,i jak to sie samo ustawia to fajnie ,,,

 

ładne ubranka dla hanek choć też izolujesz hanę od ciepła silnikowego ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tofu, to wszystko ustawione w automacie, żadnej własnej inwencji jeszcze, bo nie było ani czasu ani drugiego kiermana, czyli jedziesz i wciskasz USTAW, i to wszystko,

a hanki ubrane tez tak aby się nie obijały i nie klepały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to fajne ....moze i dobry ten sterownik ,,,choć ja na s200 nie narzekałem dostało wmiarę stabilny reduktor + dobre wtryskiwacze ,,,,

oglądałem ostatio tą wiązkę do twojego S200 co go mam od Ciebie i tak jak mówiłeś szału nie ma ..a specjalnie zostawiłem sobie pare kilometrów kolorowych kabelków by wiązkę reanimować tylko nie wiem czy to sens jak trafie gdzieś ,,,tannio ,,,jak patrzyłem to były po 60 zł ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mała statystyka, trasa >14L/100km, miasto>20L/100km, czyli jak dla mnie wynik rewelka jak na taką krowę i i silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera chcailbym kiedys tez cos takiego powiedziec :rolleyes2:

 

a co cię powstrzymuje?? trochę chęci i się uda, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15,5 miasto

Fiat 1.6 -80KM Bingo M

 

>20L miasto

Honda Odyssey 3.5L V6 255KM TECH 316

 

fajne zestawienie :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam 2.86 na statoilu nigdzie indziej nie tankuje bo mają czysty gaz ,,, ale Chce założyć tego Staga 200 od Kolegi Dino co mi go sprezentował ,,,tylko nigdzie nie mogę trafić PSa01

 

a gadałem z gościem co ma chraJzLERa vena 3.8 Na leżących Valtekach ,,,, wyklad mu zrobiłem ale nic nie podziałało ,,,,

 

mówi że mu pali po mieście 18 Litrów w co mało wierzę ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

dino sprezentuj mi cos :dribble:

 

heh a co potrzebujesz :dribble:

 

tak jak pisałem wcześniej, dałem du.....y z wierceniem i wyszło za wysoko, czego skutkiem było popuszczanie gazu, po sympatycznej wymianie maili z Panem Z. Domańskim (konstruktorem NIKUSIA) zakupiłem nowy dekiel, ale z prośbą aby założyć bez modyfikacji, czyli tak jak jest w oryginale aby sprawdzić czy tez taki daje radę. Okazuje się, że modyfikacja nie jest niezbędna do prawidłowej pracy, choć polepsza i tak dobry reduktor. Były zanotowane chwilowe spadki ciśnienie, ale szybko się odbudowuje, choć w moim przypadku ciężko to też sprawdzić, bo skrzynia automat i nie ma się za bardzo wpływu na biegi. Drugi mankament to pływające ciśnienie, ale pewnie jest potrzeba aby się ułożył. Niedługo pewnie znowu zajrzę bo taki spokój to tylko człowieka korci aby coś pokręcić ;)

Reasumując, jak ktoś chce mieć spokój z instalacją to proponuję TECH-a, hanny i NIKO, cenowo wyjdzie porównywalnie albo troszkę drożej, ale w całkowitym rozrachunku jest taniej, (spalanie, obsługa itp) za to wszystko zapłacisz kartą VISA, ale spokój bezcenny :devil:

 

mały update,

niebieskie Hanki (okazały się za wydajne) wymienione na barakudy, przestał przelewać na zimnym, spadło zużycie ;) co oczywiście cieszy kieszeń, i niestety NIUKUSIA trzeba przerobić, aby mieć pewność ciśnienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...