Gość wiesiek Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Witam, Zauważyłem, że przy niskich obrotach (albo na biegu jałowym) pali mi się kontrolka ładowania (czerwony akumulatorek) w prawym dolnym rogu deski. Nie jest to zbyt widzoczne, rzuca się w oczy dopiero w po zmroku. Po dodaniu gazu lampka przygasa. Co to jest? Czy to groźne? :? Poza tym zamontowałem radio ale dziwnie buczy po włączeniu silnika. Słychać w tle buczenie zmieniające ton wraz z dodaniem gazu. Ktoś wie co może być tego przyczyną? Czy zmienić kable zasilające idące na bezpośrednio od akumulatora czy dawać jakieś filtry? Czy może alternator coś tutaj rozrabia? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparky Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Zauważyłem, że przy niskich obrotach (albo na biegu jałowym) pali mi się kontrolka ładowania (czerwony akumulatorek) w prawym dolnym rogu deski. Nie jest to zbyt widzoczne, rzuca się w oczy dopiero w po zmroku. Po dodaniu gazu lampka przygasa. Co to jest? Czy to groźne? :? Alternator pada. Dwa razy tak mialem w zyciu - niezbyt fajna sprawa. Najpierw palila sie lampka, potem przestaly dzialac kierunki, potem zaczal sie dusic (slaba iskra) a potem zdechl w ruchu miejskim i nie dalo sie nawet awaryjnych wlaczyc. Powort taksowka do domu - potem holowanie.... Zadbaj zawczasu by Ci sie nie przytrafilo takie cos. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adas74 Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 A może tylko pasek, może jest luźny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Witam, Zauważyłem, że przy niskich obrotach (albo na biegu jałowym) pali mi się kontrolka ładowania (czerwony akumulatorek) w prawym dolnym rogu deski. Nie jest to zbyt widzoczne, rzuca się w oczy dopiero w po zmroku. Po dodaniu gazu lampka przygasa. Co to jest? Czy to groźne? :? Poza tym zamontowałem radio ale dziwnie buczy po włączeniu silnika. Słychać w tle buczenie zmieniające ton wraz z dodaniem gazu. Ktoś wie co może być tego przyczyną? Czy zmienić kable zasilające idące na bezpośrednio od akumulatora czy dawać jakieś filtry? Czy może alternator coś tutaj rozrabia? :?: prawdopodobnie poszla dioda w mostku prostowniczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiesiek Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Mam też pytanie dodatkowe - nie działa mi podświetlenie tablicy, przycisków oraz nie piszczy jeżeli otworzy się drzwi od kierowcy przy włączonych światłach mijania, co może być przyczyną?. Co prawda z tym da się jeździć (chociaż wieczorem trzeba jechać na wyczucie, na szczęście szybko nie jeżdzę :wink: ), ale jak jest feler to trzeba go usunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparky Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Mam też pytanie dodatkowe - nie działa mi podświetlenie tablicy, przycisków (ciach) Moze najbardziej banalne - bezpieczniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiesiek Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Sprawdziłem - wszystkie w kabinie są ok. Tych pod maską już nie sprawdzałem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Mam też pytanie dodatkowe - nie działa mi podświetlenie tablicy, przycisków oraz nie piszczy jeżeli otworzy się drzwi od kierowcy przy włączonych światłach mijania, co może być przyczyną?. Co prawda z tym da się jeździć (chociaż wieczorem trzeba jechać na wyczucie, na szczęście szybko nie jeżdzę :wink: ), ale jak jest feler to trzeba go usunąć. Ha! miałem dokładnie to samo!! Nie mogłem dojść sam więc skapitulowałem i dowiedziłem elektryka. Okazało się że źle podłączyłem radio. Użyłem przewodu z instalacji zamiast masowego (u mnie wogóle nie było poprowadzonejh may do radia, masę mam z anteny) Wymontuj radio i zobacz czy jest lepiej. Jeżeli tak to podłącz tylko plus (minus będzie z anteny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiesiek Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Problem rzeczywiście pojawił się po montażu radia. Poprzedni własciciel poucinał kostkę i przewody od radia dyndaly :shock: sobie z gołymi końcówkami, nic nie było opisane więc miernikiem musiałem ustalać co jest do czego. Dzisiaj zgodnie z radą radio odłączyłem, ale problemu to niestety nie zlikwidowało Co do świecącej lampki od ładowania - pomiar napięcia instalacji po uruchomieniu silnika to ok 14.3 V (po ok minucie od uruchomienia). Czy ktoś wiec ile powinno wynosić nominalnie? Pasek był naciągany bo troche piszczał na wilgoci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Problem rzeczywiście pojawił się po montażu radia. Poprzedni własciciel poucinał kostkę i przewody od radia dyndaly :shock: sobie z gołymi końcówkami, nic nie było opisane więc miernikiem musiałem ustalać co jest do czego. Dzisiaj zgodnie z radą radio odłączyłem, ale problemu to niestety nie zlikwidowało Co do świecącej lampki od ładowania - pomiar napięcia instalacji po uruchomieniu silnika to ok 14.3 V (po ok minucie od uruchomienia). Czy ktoś wiec ile powinno wynosić nominalnie? Pasek był naciągany bo troche piszczał na wilgoci. czyli w normie.14,3-14,4V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Greg66 Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Tez tak miałem : po zamontowaniu radia Z powodu zle podlaczonej masy palił sie bezpiecznik 10A w puszce pod maską i nie było swiatel pozycyjnych,podswietlenia deski itp. Wymień ten bezpiecznik a masę pociągnij osobnym kablem od dowolnego punktu karoserii , wykorzystywanie masy z anteny nie jest dobre - zakłocenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiesiek Opublikowano 7 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2005 Nie bylo mnie 2 tygodnie w Polsce. Wracam zagladam wieczorem na nissanklub.pl i juz wiem jak uzdrowic moje Malenstwo. Dzieki za rade Rano sprawdzilem i rzeczywiscie to byl bezpiecznik pod maska. Dla tych wszystkich, ktorzy narzekaja na ceny paliwa w Polsce podam koszt 1 litra paliwa w Turcji (biedniejszej przeciez od nas). A wiec Panie i Panowie 1 litr kosztuje tam ..... ok 6.70 zl! :shock: Ceny z roznych rejonow Turcji, nie tylko z rejonow turystycznych. Poza tym to gaz nie tanszy bo wychodzi ok 3.20 zl. To byla wiadomosc na poprawe humoru, bo skoro benzyna nie potanieje szybko to zawsze mozemy sie pocieszyc tym, ze mogla by byc o wiele drozsza, a tak Ministerwo Finansow jeszcze u nas takich kosmicznych podatkow nie wprowadzilo. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 13 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2005 wiesiek napisał: Poza tym zamontowałem radio ale dziwnie buczy po włączeniu silnika. To na pewno byla masa miales przebicia z silnika na radio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.