Gość Zbyszko Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Witam ostatnio miałem wyciek z chłodnicy, wymieniłem tą górną część gdzie jest korek. wycieku nie ma ale nie mogę dogrzać samochodu. Przedtem wskazówka dochodziła 1/2 zegara temp, to podobno norma, teraz w mieście też trzyma do polowy ale na trasie 1/3 i nie chce dalej iść. Zasłoniłem chłodnicę ale nic to nie daje. Co może być przyczyną, aż strach pomyśleć jak przyjdą mrozy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 wymień termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Tak jak mówi DINO termostat do wymiany zawiesił się w położeniu otwartego dużego obiegu i nie zapomnij o odpowietrzeniu układu co nie jest takie proste w p11.144. W P10 był taki koreczek na wężu który wchodzi do grodzi, do nagrzewnicy i tam się odpowietrzało a w tych już tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 sprawdź czy na pewno jest dobrze odpowietrzony układ, najlepiej dwa razy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 sprawdź czy na pewno jest dobrze odpowietrzony układ, najlepiej dwa razy, Z tego co piszecie to całkiem możliwe jest że po założeniu chłodnicy nie odpowietrzyli układu, i to może być przyczyną niedogrzania silnika. A zapytam jeszcze czy samemu dam radę odpowietrzyć układ. Czy jest jakiś odpowietrznik. Krótko mówiąc jak to się robi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 na obudowie termostatu jest śrubka na klucz 10 i to jest odpowietrznik. ogrzewanie na max, i odkręć śrubkę. jak poleci płyn to jest OK. dolewaj do chłodnicy jeśli brakuje. odpal i jeszcze raz ta sama historia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 na obudowie termostatu jest śrubka na klucz 10 i to jest odpowietrznik. ogrzewanie na max, i odkręć śrubkę. jak poleci płyn to jest OK. dolewaj do chłodnicy jeśli brakuje. odpal i jeszcze raz ta sama historia. To znaczy na odpalonym silniku dwa razy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 najpierw na zgaszonym, a później jak odpalisz i pompa przepompuje trochę płynu to zgaś i jeszcze raz odpowietrz. tylko nie na gorącym bo się poparzysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 nigdy jak zalewałem nissmo nie odpowietrzałem, (nawet chyba nie ma nigdzie korka do tego) jedyne co robiłem to ściskałem węże od chłodnicy aby wszędzie płyn doszedł, po nagrzaniu i lekkim ostudzeniu sprawdzałem pod korkiem i ewentualnie dolewałem ile trzeba, zbiornik wyrównawczy był napełniony wtedy na maxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 przed swoim traktorem tylko w xsarze musiałem odpowietrznik odkręcać, reszta odpowietrzała się sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Zbych. na poczatku napisano Ci ze masz do wymiany termostat (o ile jest zamontowany tak jak bylo u mnie ze go nie bylo ). Przedtem jak bylo cieplo to wskazowka pokazywalo prawidlowo. Teraz jest zimno i wskazowka pokazuje jak pokazuje. Obawiam sie ze go nie ma.Jakby uklad byl zapowietrzony to by sie silnik grzal. Przeciez na forum sa instrukcje obslugi do pobrania i tam jest napisane jak wymienic plyn chlodniczy i go odpowietrzyc.Mozna pobrac poczytac . W cd20T jest korek do odpowietrzania glowicy . Jakby sie czytalo instrukcje to tam pisze ze jak sie nalewa plyn nalezy odkrecic ta srube co pisze na niej na zoltej naklejce (nigdy nie odkrecac jak gorace -po angielsku ) i w momencie kiedy wyplynie plyn zakrecic ja. Ta sruba to odpowietrznik glowicy. Potem nagrzac do normalnej temperatury pracy (juz tyle razy pisalem ze nie w wczasie jazdy tylko na postoju bo sie wtedy szybciej nagrzewa silnik). PO nagrzaniu i ostygnieciu pouzupelniac stany i po zawodach. NO ale to trzeba znalesc i poczytac i tu jest bol bo trzeba. Ja rozumiem ze nie kazdy musi sie na tym znac ale przynajmniej instrukcje obslugi by kazdy( nie tylko TY ) moglby poczytac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.