Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przegrzewanie się silnika Primera P-11 turbo disel 2000cm , 1998 r.


Gość jura_50

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kłopot zprzegrzewaniem się silnika. Polega to na tym,że wzrasta szybko temperatura płynu, zbiornik się napełnia i zaczyna przelewać. Jednocześnie nie ma ogrzewania. Wymieniali mi już dwa razy termostat: za pierwszym razem nic to nie pomogło,powiedzieli,że założyli nie taki jak trzeba i wymienili podobno na inny. Pomogło na cztery miesiące. Teraz znów się

przegrzewa.

Obecna diagnoza to prawdopodobnie nieszczelność głowicy i są jakieś przedmuchydo płynu chłodniczego.Trzeba więc zdjąć

głowice prawdopodobnie ją naprawić,oczywiście nowe uszczelki, również wymiana rozrządu.Koszt do 2 200 zł.

Zastanawiam się tylko czy jeżeli ta diagnoza jest słuszna to czy brak by było ciepła na nagrzewnicy do wnętrza samochodu.

Znajomy twierdzi,że w/g niego nie działa pompa wody i to jest powód przegrzewania iże mechanicy naciagną mnie tylko na koszty.

Proszę , jeżeli ktoś może coś wiedzieć na ten temat o szybką odpowiedż. Będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdrowienia. Jerzy Grochowiak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek. najpierw sprawdz czy sie nie zapowietrza. Trzeba posprawdzac wszystkie przewody i laczenia . jesli bedzie gdzies nieszczelnosc to usunac i dokladnie odpowietrzyc bo naprawde moze glowica peknac .

Jesli stwierdzisz ze na laczeniach i przewodach jest ok to sprawdzic trzeba pompe wodna . Moze ona nie dawac cisnienia i jak sie silnik zagrzeje to gorny waz od chlodnicy bedzie goracy a dolny zimny. Pisze o pompie bo napisales ze termostat wymieniony. Tak na marginesie to termostat do diesla jest tylko jeden rodzaj a nie tak jak w benzynie dwa rodzaje (O roznych temperaturach otwarcia) . Zobacz czy nie cieknie plyn z otworu technologicznego (jest na dole korpusu pompy) Trzeba rowniez sciagnac pasek i zobaczyc jak chodzi kolo pasowe. Jesli z otworu nic nie cieknie i kolo chodzi dobrze to nie znaczy ze pompa jest dobra. U nas w dieselkach jest o tyle dobrze ze pompa wodna nie chodzi na rozrzadzie a osobno wiec mozna ja odkrecie i sprawdzic czy lopatki na wierniku pompy sa dobre bo pompa nie bedzie dawac cisnienia. . jesli i tu bedzie OK to wtedy patrzec na glowice i uszczelke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek. najpierw sprawdz czy sie nie zapowietrza. Trzeba posprawdzac wszystkie przewody i laczenia . jesli bedzie gdzies nieszczelnosc to usunac i dokladnie odpowietrzyc bo naprawde moze glowica peknac .

Jesli stwierdzisz ze na laczeniach i przewodach jest ok to sprawdzic trzeba pompe wodna . Moze ona nie dawac cisnienia i jak sie silnik zagrzeje to gorny waz od chlodnicy bedzie goracy a dolny zimny. Pisze o pompie bo napisales ze termostat wymieniony. Tak na marginesie to termostat do diesla jest tylko jeden rodzaj a nie tak jak w benzynie dwa rodzaje (O roznych temperaturach otwarcia) . Zobacz czy nie cieknie plyn z otworu technologicznego (jest na dole korpusu pompy) Trzeba rowniez sciagnac pasek i zobaczyc jak chodzi kolo pasowe. Jesli z otworu nic nie cieknie i kolo chodzi dobrze to nie znaczy ze pompa jest dobra. U nas w dieselkach jest o tyle dobrze ze pompa wodna nie chodzi na rozrzadzie a osobno wiec mozna ja odkrecie i sprawdzic czy lopatki na wierniku pompy sa dobre bo pompa nie bedzie dawac cisnienia. . jesli i tu bedzie OK to wtedy patrzec na glowice i uszczelke.

 

Dziękuję Ci za informacje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...