Gość jura_50 Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Mam kłopot zprzegrzewaniem się silnika. Polega to na tym,że wzrasta szybko temperatura płynu, zbiornik się napełnia i zaczyna przelewać. Jednocześnie nie ma ogrzewania. Wymieniali mi już dwa razy termostat: za pierwszym razem nic to nie pomogło,powiedzieli,że założyli nie taki jak trzeba i wymienili podobno na inny. Pomogło na cztery miesiące. Teraz znów się przegrzewa. Obecna diagnoza to prawdopodobnie nieszczelność głowicy i są jakieś przedmuchydo płynu chłodniczego.Trzeba więc zdjąć głowice prawdopodobnie ją naprawić,oczywiście nowe uszczelki, również wymiana rozrządu.Koszt do 2 200 zł. Zastanawiam się tylko czy jeżeli ta diagnoza jest słuszna to czy brak by było ciepła na nagrzewnicy do wnętrza samochodu. Znajomy twierdzi,że w/g niego nie działa pompa wody i to jest powód przegrzewania iże mechanicy naciagną mnie tylko na koszty. Proszę , jeżeli ktoś może coś wiedzieć na ten temat o szybką odpowiedż. Będę bardzo wdzięczny. Pozdrowienia. Jerzy Grochowiak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Jurek. najpierw sprawdz czy sie nie zapowietrza. Trzeba posprawdzac wszystkie przewody i laczenia . jesli bedzie gdzies nieszczelnosc to usunac i dokladnie odpowietrzyc bo naprawde moze glowica peknac . Jesli stwierdzisz ze na laczeniach i przewodach jest ok to sprawdzic trzeba pompe wodna . Moze ona nie dawac cisnienia i jak sie silnik zagrzeje to gorny waz od chlodnicy bedzie goracy a dolny zimny. Pisze o pompie bo napisales ze termostat wymieniony. Tak na marginesie to termostat do diesla jest tylko jeden rodzaj a nie tak jak w benzynie dwa rodzaje (O roznych temperaturach otwarcia) . Zobacz czy nie cieknie plyn z otworu technologicznego (jest na dole korpusu pompy) Trzeba rowniez sciagnac pasek i zobaczyc jak chodzi kolo pasowe. Jesli z otworu nic nie cieknie i kolo chodzi dobrze to nie znaczy ze pompa jest dobra. U nas w dieselkach jest o tyle dobrze ze pompa wodna nie chodzi na rozrzadzie a osobno wiec mozna ja odkrecie i sprawdzic czy lopatki na wierniku pompy sa dobre bo pompa nie bedzie dawac cisnienia. . jesli i tu bedzie OK to wtedy patrzec na glowice i uszczelke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jura_50 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Jurek. najpierw sprawdz czy sie nie zapowietrza. Trzeba posprawdzac wszystkie przewody i laczenia . jesli bedzie gdzies nieszczelnosc to usunac i dokladnie odpowietrzyc bo naprawde moze glowica peknac . Jesli stwierdzisz ze na laczeniach i przewodach jest ok to sprawdzic trzeba pompe wodna . Moze ona nie dawac cisnienia i jak sie silnik zagrzeje to gorny waz od chlodnicy bedzie goracy a dolny zimny. Pisze o pompie bo napisales ze termostat wymieniony. Tak na marginesie to termostat do diesla jest tylko jeden rodzaj a nie tak jak w benzynie dwa rodzaje (O roznych temperaturach otwarcia) . Zobacz czy nie cieknie plyn z otworu technologicznego (jest na dole korpusu pompy) Trzeba rowniez sciagnac pasek i zobaczyc jak chodzi kolo pasowe. Jesli z otworu nic nie cieknie i kolo chodzi dobrze to nie znaczy ze pompa jest dobra. U nas w dieselkach jest o tyle dobrze ze pompa wodna nie chodzi na rozrzadzie a osobno wiec mozna ja odkrecie i sprawdzic czy lopatki na wierniku pompy sa dobre bo pompa nie bedzie dawac cisnienia. . jesli i tu bedzie OK to wtedy patrzec na glowice i uszczelke. Dziękuję Ci za informacje:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.