Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Potrzebny olej do automatu H-CVT


Gość ryś_71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zakupiłem Almerę Tino ze skrzynią H-CVT, wersja z silnikiem 2,0 SR20DE, rocznik 2001. Autko sprowadzone, w Polsce ta wersja nie była oferowana w sprzedaży. Na chwilę obecną potrzebuję pomocy w następującej kwestii - zbliża się termin wymiany oleju w tym automacie - przebieg 114kkm, interwał wymiany wg. instrukcji to 60kkm. Ta sama instrukcja zaleca tylko i wyłącznie olej/płyn typu Nissan NS-1 Fluid. Po wstępnym rozpoznaniu okazuje się że olej dostępny jedynie w ASO w cenie ok. 110 zł za litr. Warsztaty gdzie pytałem o kwestie wymiany również pozyskują go z ASO. Potrzebna ilość to ok. 7,7 l.

Liczę na podpowiedzi co do pozyskania NS-1 z innych źródeł... oczywiście taniej

Na allegro można kupić NS-2 - czy można go stosować zamiennie z NS-1?

Czy opłaci się sprowadzić z za granicy?

Czy może ktoś z klubowiczów posiada ten olej jako "pozostałości" po wymianie? Byłbym zainteresowany odkupieniem? Literek do literka i zbierze się...

Czy ktoś się orientuje na czym polega "fenomen" tego oleju - dlaczego nie posiada on zamienników?

 

Dzięki za pomoc

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podłączam się pod temat, też jestem zainteresowany kupnem NS-1 lub jakiegoś zamiennika, który można zastosować w CVT. Co prawda do wymiany zostało mi jeszcze z 10.000 ale wolałbym wiedzieć wcześniej co i jak. W zakładach zajmujących się serwisem automatów mówią, że można wlać inny olej ale sam nie wiem czy to dobre rozwiązanie... Z drugiej strony ponad 1000 zł (za wymianę w ASO) piechotą nie chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sprawę w zasadzie załatwioną - na początku grudnia umawiam się w serwisie Nissana w Goerlitz. Mam blisko (ok.60 km), a koszt wymiany po telefonicznym rozpoznaniu tematu określony na ok. 110 euro. Dla mnie bomba :dribble:

Po załatwieniu sprawy rozwinę temat dla zainteresowanych szczegółami...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja śmigam na Dexronie III i nie widzę żadnych problemów ;)

 

A jak długo już na nim śmigasz? 10.000? 100.000? Proszę o więcej szczegółów.

 

To długo nie pośmigasz...

 

No właśnie chciałbym się dowiedzieć ile już śmiga ;)

Bo Dexron III to ja lałem ale do wspomagania...

 

-----------------------------------------------------------------------------------

Update:

 

Dodam od siebie coś jeszcze na temat oleju do CVT - informacja znaleziona na innym forum i myślę, że może się przydać:

 

"...kierownik tego serwisu pisał dużo rzeczy na temat Nissanów w Auto Świat numer z Poradnik Eksploatacyjny dla właścicieli Nissanów . I dzwoniłem tam właśnie z pytaniem o wymianę płynu CVT . Konkretnie mówił na ten temat i TYLKO PŁYN NISSAN CVT NS-1 . Producentem tego płynu jest Shell w Japonii ,pisałem do nas do shella i dostałem taką odpowiedz :

 

Witam

 

Olej "Nissan CVT Fluid NS-1" niestety nie występuje w obecnym portfolio Shell Polska i nie jestem w stanie dobrać zamiennika , ten środek smarny jest dostępny tylko przez sieć dystrybutorską producenta aut.

 

N/w typ skrzyni begów nie jest automatem jest to bezstopniowa skrzynia biegów, jej konstrukcja jest diametralnie różna od typowych skrzyń automatycznych i ręcznych.

 

W przekładnich CVT można używać wyłącznie odpowiednich olejów przekładniowych CVT określonych przez producenta. Używanie nieodpowiedniego środka smarnego lub konwencjonalnego oleju ATF może prowadzić do awarii. "

 

Sądzę że to powinno rozwiać wątpliwości.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...