Gość ryś_71 Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Witam, Zakupiłem Almerę Tino ze skrzynią H-CVT, wersja z silnikiem 2,0 SR20DE, rocznik 2001. Autko sprowadzone, w Polsce ta wersja nie była oferowana w sprzedaży. Na chwilę obecną potrzebuję pomocy w następującej kwestii - zbliża się termin wymiany oleju w tym automacie - przebieg 114kkm, interwał wymiany wg. instrukcji to 60kkm. Ta sama instrukcja zaleca tylko i wyłącznie olej/płyn typu Nissan NS-1 Fluid. Po wstępnym rozpoznaniu okazuje się że olej dostępny jedynie w ASO w cenie ok. 110 zł za litr. Warsztaty gdzie pytałem o kwestie wymiany również pozyskują go z ASO. Potrzebna ilość to ok. 7,7 l. Liczę na podpowiedzi co do pozyskania NS-1 z innych źródeł... oczywiście taniej Na allegro można kupić NS-2 - czy można go stosować zamiennie z NS-1? Czy opłaci się sprowadzić z za granicy? Czy może ktoś z klubowiczów posiada ten olej jako "pozostałości" po wymianie? Byłbym zainteresowany odkupieniem? Literek do literka i zbierze się... Czy ktoś się orientuje na czym polega "fenomen" tego oleju - dlaczego nie posiada on zamienników? Dzięki za pomoc Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Doom-x Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Podłączam się pod temat, też jestem zainteresowany kupnem NS-1 lub jakiegoś zamiennika, który można zastosować w CVT. Co prawda do wymiany zostało mi jeszcze z 10.000 ale wolałbym wiedzieć wcześniej co i jak. W zakładach zajmujących się serwisem automatów mówią, że można wlać inny olej ale sam nie wiem czy to dobre rozwiązanie... Z drugiej strony ponad 1000 zł (za wymianę w ASO) piechotą nie chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryś_71 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Ja mam sprawę w zasadzie załatwioną - na początku grudnia umawiam się w serwisie Nissana w Goerlitz. Mam blisko (ok.60 km), a koszt wymiany po telefonicznym rozpoznaniu tematu określony na ok. 110 euro. Dla mnie bomba Po załatwieniu sprawy rozwinę temat dla zainteresowanych szczegółami... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość remik_p12 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja śmigam na Dexronie III i nie widzę żadnych problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 To długo nie pośmigasz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Doom-x Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Ja śmigam na Dexronie III i nie widzę żadnych problemów A jak długo już na nim śmigasz? 10.000? 100.000? Proszę o więcej szczegółów. To długo nie pośmigasz... No właśnie chciałbym się dowiedzieć ile już śmiga Bo Dexron III to ja lałem ale do wspomagania... ----------------------------------------------------------------------------------- Update: Dodam od siebie coś jeszcze na temat oleju do CVT - informacja znaleziona na innym forum i myślę, że może się przydać: "...kierownik tego serwisu pisał dużo rzeczy na temat Nissanów w Auto Świat numer z Poradnik Eksploatacyjny dla właścicieli Nissanów . I dzwoniłem tam właśnie z pytaniem o wymianę płynu CVT . Konkretnie mówił na ten temat i TYLKO PŁYN NISSAN CVT NS-1 . Producentem tego płynu jest Shell w Japonii ,pisałem do nas do shella i dostałem taką odpowiedz : Witam Olej "Nissan CVT Fluid NS-1" niestety nie występuje w obecnym portfolio Shell Polska i nie jestem w stanie dobrać zamiennika , ten środek smarny jest dostępny tylko przez sieć dystrybutorską producenta aut. N/w typ skrzyni begów nie jest automatem jest to bezstopniowa skrzynia biegów, jej konstrukcja jest diametralnie różna od typowych skrzyń automatycznych i ręcznych. W przekładnich CVT można używać wyłącznie odpowiednich olejów przekładniowych CVT określonych przez producenta. Używanie nieodpowiedniego środka smarnego lub konwencjonalnego oleju ATF może prowadzić do awarii. " Sądzę że to powinno rozwiać wątpliwości. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.