przemek-g Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 wiem, tematów było dużo ale nie znalazłem podobnego... wybaczcie wybrałem się dziś w krótką trasę i wszystko było OK tylko "5" dziwnie wchodziła (trzeba było jej szukać a nie tak jak wczoraj, że właziła automatycznie), wróciłem, stanąłem i po chwili nie było już możliwości wrzucenia biegu. Tzn jeszcze jedynkę udało się jakoś wcisnąć ale po chwili żaden już nie wchodził. Biegi wchodzą normalnie przy wyłączonym silniku. Podczas dzisiejszej trasy (ok 60 km) nie było żadnego innego objawu poza szukaniem tej "5" - prędkość, przyspieszenie, obroty, zmiany biegów były normalne. Jak dobrze pamiętam to kiedy wrzuciłem jakoś tą jedynkę to po puszczeniu sprzęgła samochód się toczył normalnie a po ponownym wciśnięciu sprzęgła samochód i pedał dostał wibracji. Jakieś pomysły?domysły? almera `02, 1.5 benzyna, 5d, 150 tys km. Czyżby czas powiedzieć "Almero żegnaj"? Przez tyle lat nic się nie działo i powoli tracę wiarę w niezawodność nissanów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Czy w chwili kiedy usiłowałeś wrzucić jedynkę samochód stał zatrzymany, czy sam ruszał leciutko do przodu pomimo wciśniętego sprzęgła ? Wydaje mi się, że sprzęgło jest do wymiany (tarcza dociskowa sprzęgła). To nie wina nissana. W każdym samochodzie prędzej czy później sprzęgło jako element cierny ulega zużyciu i trzeba je wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek-g Opublikowano 30 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 na wciśniętym sprzęgle na poziomej powierzchni samochód stał w miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 powoli tracę wiarę w niezawodność nissanów... No raczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 najprawdopodobniej nie rozsprzegla sprzegła samo sprzeglo moze byc ok tylko łozysko moze wysprzeglik tutaj trzeba szukac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 to na 99% jest docisk. mialem to samo. Zaraz nie wejdzie tobie żaden bieg i nie dojedziesz do mechanika. Za to na wyłączonym silniku tez wchodziły wszystkie. Ale tak czy inaczej musisz wymienic całe "sprzęgło" bo jnawet jak to tylko docisk, albo wysprzeglik to za 10tys bedziesz wymienial reszte. A wyciagniecie skrzyni kosztuje. Ja zaplacilem z materialem 550zł. 250zł materiał, 300zł robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 (edytowane) docisk lub łożysko oporowe, miałem podobnie. Sprawdzić płyn, można spróbować wlać nowy. U mnie nie pomogło. Biegi normalnie wchodziły, a po odpaleniu auta przestały. Na zgaszonym wszystko gra. U mnie przy wciśniętym sprzęgle auto się toczyło. Na drugi dzień wsiadam, odpalam - wszystko ok. Po kilku kilometrach znowu lipa. Koniec końców wyszło tak, że podczas jazdy biegi wchodziły i wychodziły ze sporym oporem, najgorzej jedynka i piątka. Skończyło się na wymianie kompletnego sprzęgła. Tutaj uwaga, kupiłem Sachs, było ok 100 zł droższe od Luk'a a na docisku i tarczy wyżłobione Luk, łożysko jakieś made in Japan. Pewno Luk robi dla Sachs więc nie warto przepłacać. Z tego co powiedział mechanik to zepsute sprzęgło było fabryczne - Luk. Przebieg 196000 km. Do 2.2 Di komplet coś koło 700 zł. Edytowane 31 Października 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 moj przebieg 120tys ale poprzednim kierowcą byla kobieta :-) kupilem VALEO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek-g Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 co powiecie na taki komplet: tarcza AISIN + docisk LUK + łożysko NSK? Wszystko w pudełku AISIN z napisem "made in europe" mimo, że na każdej części jest grawer "made in japan"? zapłaciłem 340 zł + wymiana ok 250 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Zestaw w porządku. Napisz, czy pedał sprzęgła chodzi Ci lekko, czy ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek-g Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 witam właśnie jestem po wymianie - pedał chodzi leciutko - prawie bez naciskania wchodzi w podłogę Przy odpuszczaniu sprzęgła samochód zaczyna się toczyć na 2-3 cm przed zdjęciem nogi z gazu. Komfort i kultura jazdy bez porównania jak przed wymianą. Koszt: 592 zł brutto:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.