Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z uruchamianiem zimnego silnika


Gość miras41
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tak jak w temacie, mam problem z uruchomieniem zimnego silnika P11/144 1,6 . Żeby móc uruchomić silnik muszę nim pokręcić przez jakieś cztery sekundy, potem jak załapie i go wyłączę to powtórnie zapali od razu. Napomknę tylko że w maju zamontowałem instalację gazową, byłem u gazownika podłączył się pod komputer i stwierdził że nie ma żadnego błędu,( mogę mu ufać bo to porządny warsztat ) a już na pewno nie jest to wina instalacji. Słyszałem od znajomego mechanika że jest coś takiego jak ( pewnie źle to nazywam ) CZUJNIK ZIMNEGO ROZRUCHU - czy jakoś tak. Może ktoś z was wie o co chodzi to bardzo proszę o podpowiedź., gdyż ten mechanik jest prawie pewien że to właśnie ta część jest uszkodzona, ale jak powiedział, nie wie gdzie jest on w moim samochodzie umiejscowiony.

Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaką masz instalację LPG, zakręć butlę na początek i pojeździj na PB i zobacz czy będzie to samo, możesz też sprawdzić czujnik temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaką masz instalację LPG, zakręć butlę na początek i pojeździj na PB i zobacz czy będzie to samo, możesz też sprawdzić czujnik temperatury

Tak też zrobiłem przejechałem na samej benzynie jakieś 100 km i dalej to samo, a gaz zakładałem w ELPIGAZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym i ciepłym jest to samo??

Tylko i wyłącznie pierwsze uruchamianie zimnego silnika, jak zaraz po uruchomieniu wyłączę silnik, to za drugim razem silnik uruchomi się bez żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij wężyk od podciśnienia na reduktorze zaślep i wtedy uruchom i zobacz czy będzie to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o reduktor od gazu? a co ma to wspólnego z uruchamianiem silnika na benzynie?

 

 

masz u siebie dwa układy zasilania, PB i LPG i są one ze sobą powiązane dość istotnie i między innymi takie objawy, jak opisałeś, daje zalewanie silnika dwoma paliwami na raz, czyli jeżeli popuszcza reduktor gaz w układ po przez wtryskiwacze, lub może też popuszczać gaz podciśnieniem w kolektor ssący, gdzie owo podciśnienie jest podłączone, dlatego bardzo ważną sprawą jest wyeliminowanie jednego (dołożonego ) układu zasilania, zazwyczaj robi się to po przez zakręcenie butli wypaleniem gazu aż do zgaśnięcia i jeździe na PB, jeżeli tego jesteś pewien to sprawdź czy czasem nie schodzi paliwo z listwy wtryskowej i jest konieczność podpompowania przy pierwszym rozruchu, masz wtrysk i tutaj ECU steruje dawką i wtryskiwaczami, czyli między innymi jest brany pod uwagę czujnik temperatury silnika, ale to raczej wyeliminowałeś, bo tylko przy pierwszym (porannym?? po dłuższym postoju??) rozruchu są takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DINO wielkie dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź. Tak jak pisałem wcześniej ( po konsultacji z gazownikiem )przejechałem na benzynie 100 km, ale na przełączonym przełączniku w pozycję benzyna ale zbiorniku gazu tak naprawdę to nie zakręcałem, więc teraz sprawdzę i tę możliwość.

 

Tak na marginesie to jak najprościej rozpoznać ten wężyk od podciśnienia przy reduktorze, i czy w moim samochodzie jest coś takiego jak na początku pisałem - CZUJNIK ZIMNEGO ROZRUCHU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najcieńszy wężyk jaki wychodzi z reduktora, masz dwa grube fi 16 to płyn, jeden fi 12 to gaz w fazie lotnej i właśnie cieńki jakieś fi 5 lub fi 6 to jest podciśnienie,

 

nie słyszałem o czymś takim jak czujnik zimnego rozruchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najcieńszy wężyk jaki wychodzi z reduktora, masz dwa grube fi 16 to płyn, jeden fi 12 to gaz w fazie lotnej i właśnie cieńki jakieś fi 5 lub fi 6 to jest podciśnienie,

 

nie słyszałem o czymś takim jak czujnik zimnego rozruchu

 

Jak dla mnie (o ile problem jest od pocżątku od zainstalowania LPG w maju) to na 99% problem ze źle pobranym plusem "po stacyjce". Jeżeli jest wzięty z modułu aparatu zapłonowego to w Nismo jest to błąd, bo ten "+" nie znika po wyłączeniu silnika , ale c.a. po 3-5 sek. Skutek jest taki że sterownik gazu interpretuje go jak b. długi sygnał wtrysku PB i zalewa kolektor/cylindry gazem stąd problem z pierwszym rozruchem (jak auto postoi cały dzień to pewnie problemu nie ma, albo jest znacznie mniejszy , bo gaz się ulotni). Przerobiłem to w mojej Almie przy mojej pierwszej sekwencji KME (przy wyłączniu silnika na gazie sterownik zgłaszał błąd "wtryskiwacze benzynowe ciągle otwarte").

"Plus po stacyjce " należy pobrać z "+" wtryskiwaczy.

 

Najprościej zrobić test - tuż przed wyłączeniem silnika zmienić zasilanie z lpg na PB i jeśli za chwilę silnik uruchomi się bez problemu to jest to problem jak opisałem.

Edytowane przez Darek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

masz u siebie dwa układy zasilania, PB i LPG i są one ze sobą powiązane dość istotnie i między innymi takie objawy, jak opisałeś, daje zalewanie silnika dwoma paliwami na raz, czyli jeżeli popuszcza reduktor gaz w układ po przez wtryskiwacze, lub może też popuszczać gaz podciśnieniem w kolektor ssący, gdzie owo podciśnienie jest podłączone, dlatego bardzo ważną sprawą jest wyeliminowanie jednego (dołożonego ) układu zasilania, zazwyczaj robi się to po przez zakręcenie butli wypaleniem gazu aż do zgaśnięcia i jeździe na PB

 

Jeszcze raz wielkie podziękowania dla kolegi DINO który trafnie stwierdził gdzie może leżeć owa przyczyna.

Po zakręceniu butli i wypaleniu gazu ( po dłuższym postoju i na zimnym silniku ) samochód zaczął odpalać bez problemu. Po wizycie na warsztacie instalującego LPG i po wymianie reduktora ( który to był odpowiedzialny za te problemy )wszystko wróciło do normalnego porządku.

Teraz nie muszę się już przejmować o problemie z uruchamianiem silnika podczas zimowych mrozów :rolleyes: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...