casso Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 (edytowane) Witam wszystkich. Temat bumerang... Poczytałem o tym na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Mam P11 z 97 roku Kłopoty z odpaleniem występują na ciepłym jak i zimnym silniku. Czasami odpala "od kopa", a innym razem trzeba nim sporo pokręcić i w tej sytuacji kopci na szaro. Akumulator sprawdzony, świece sprawdzone, filtr paliwa wymieniony (nie zapowietrza się). Autodiagnostyka nie wykazała żadnych błędów. Proszę o sugestie. Po dłuzszej obserwacji zauważyłem że problemy z odpalaniem są jednak tylko przy ciepłym silniku. Edytowane 12 Listopada 2011 przez casso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 A sprawdzales czy dochodzi napiecie do swiec? Moze przekaznik padl i nie podaje napiecia na swiece ja tez tak mialem. Albo trzeba ustawic kat wtrysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
casso Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 A sprawdzales czy dochodzi napiecie do swiec? Moze przekaznik padl i nie podaje napiecia na swiece ja tez tak mialem. Albo trzeba ustawic kat wtrysku. Nie sprawdzałem, ale wydaje mi się, że w takiej sytuacji sinik by wogóle nie odpalał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 trzeba pomierzyć opory czujnika temperatury (dwu pinowego), może on. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Witam wszystkich. Temat bumerang... Poczytałem o tym na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Mam P11 z 97 roku Kłopoty z odpaleniem występują na ciepłym jak i zimnym silniku. Czasami odpala "od kopa", a innym razem trzeba nim sporo pokręcić i w tej sytuacji kopci na szaro. Akumulator sprawdzony, świece sprawdzone, filtr paliwa wymieniony (nie zapowietrza się). Autodiagnostyka nie wykazała żadnych błędów. Proszę o sugestie. Kolego jak sam piszesz kopci na szaro na ciepłym i zimnym, a to świadczy o tym że silnik może dostaje za mało paliwa. Powodów niesprawności może być kilka. Napisz do mnie to napewno coś podpowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 (edytowane) Spróbuj palic z pelnym gazem. Ja kiedys mialem problem z paleniem ale cieplego silnika wsadzilem opornik zeby byla wieksza dawka rozruchowa, ale pozniej wyjalem ten opornik z obwodu czujnika temp. bo odkrylem ze na to samo wychodzi jak zapale z pelnym gazem, chociaz ciekawe co bedzie u ciebie winne bo jestem ciekaw bo moj tez kopci na szaro po zapaleniu. Edytowane 3 Listopada 2011 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Zanim zaczniesz szukac cudów - niewidów zmierz ciśnienie na cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
casso Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Dziękuję wszystkim za wskazówki. Ostatnio brak mi czasu żeby zająć się autem. Jak coś sparwdzę to się odezwę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 To znaczy jak sprawdziles swiece zarowe . czy tylko spawdziles czy sie zarowka lub probnik zapala czy sciagales i pod prostownik. Ten drugi sposob jest bardziej pewny. Powiem CI ze do wykrecania swiec to w nissanie sie o niebo lepiej wykreca niz w golfie 3. Natomist odpalanie na goracym silniku to juz jest inna bajka gdyz do odpalenia goracego silnika swiece zarowe nie sa potrzebne i tu juz bym nie winil swiec zarowych jak w przypadku zimnego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Czytałem też na forum że na świecach żarowych można sprawdzić się mierzyć opór i czym większy tym gorzej. Chyba dobrze pamietam. Jeśli nie to proszę mnie poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
casso Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Witam. Świece sprawdzałem za pomocą przewodu od plusa akumulatora, wszystkie iskrzą. Poza tym zauważyłem, że problemy z uruchamianiem są głównie przy ciepłym silniku. Po calej nocy odpala OK, natomiast po przejechaniu kilku km już muszę go dłużej kręcić. W momencie jak załapuje jest taki moment jakby się dławił i załapuje. Jak dłużej postoji i ostygnie to juz jest lepiej. Byłem u mechanika i polecił mi sprawdzić rozrusznik(???) Na razie za wiele nie sprawdziłem, jak czas pozwoli będę szukał dalej. Do nowaka - o jaki czujnik Ci chodzi, gdzie go szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 (edytowane) przy termostacie, ten dwupinowy. ten czujnik podaje info o temp silnika do rozruchu. Edytowane 9 Listopada 2011 przez nowak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
casso Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 przy termostacie, ten dwupinowy. ten czujnik podaje info o temp silnika do rozruchu. Wybacz ale mam problemy z jego lokalizacją. Możesz podpowiedzieć dokładniej gdzie go szukać i jak wykonać pomiar jego oporu? Niezbyt orientuję się w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 (edytowane) Może to być wina zużycia pompy, a konkretnie jej głowicy.Nie trzyma ciśnienia kiedy metal się rozgrzeje i dlatego na ciepłym nie pali a na zimnym pali na dotyk. To normalne w starych turbodieslach. U mnie jest to samo. Jak jest -15 stopni to pali na dotyk, a w upał po rozgrzaniu silnika trzeba troche pokręcic żeby zapalił. Kopcenie jest normalne kiedy długo kręcisz bo zanim zapali to nazbiera się spalin, które są gwałtownie wyrzucane z rury po odpaleniu. Pozatym jak silnik jest zimny odpalanie jest wspomagane innym kątem wtrysku (coś jak ssanie w benzynie) i dlatego szybciej łapie na zimnym. Edytowane 10 Listopada 2011 przez Jaroslaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Wybacz ale mam problemy z jego lokalizacją. Możesz podpowiedzieć dokładniej gdzie go szukać i jak wykonać pomiar jego oporu? Niezbyt orientuję się w temacie. stojąc przodem do auta za silnikiem po lewej stronie(Twojej lewej czyli samochodu prawej) za silnikiem jest termostat. obok niego są wkręcone dwa czujniki jeden z jednym kablem, a drugi z dwoma i to on Cie interesuje. odłączasz kostkę i miernikiem ustawionym na opór mierzysz jak jest zimny, gorący i tak w połowie skali. tak mi wytłumaczył krzysiek1958 i tak pomierzyłem u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlody20132 Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 A sprawdzales czy dochodzi napiecie do swiec? Moze przekaznik padl i nie podaje napiecia na swiece ja tez tak mialem. Albo trzeba ustawic kat wtrysku. nie zna sie Witam wszystkich. Temat bumerang... Poczytałem o tym na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Mam P11 z 97 roku Kłopoty z odpaleniem występują na ciepłym jak i zimnym silniku. Czasami odpala "od kopa", a innym razem trzeba nim sporo pokręcić i w tej sytuacji kopci na szaro. Akumulator sprawdzony, świece sprawdzone, filtr paliwa wymieniony (nie zapowietrza się). Autodiagnostyka nie wykazała żadnych błędów. Proszę o sugestie. tylko i wlacznie powietrze w ukladzie paliwowym sprawdz przewody filtry paliwa i powietrza (po prostu wymien) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
casso Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 (edytowane) Witam. Czujnik temperatury sprawdzony. Rezystancja na zimnym 2,6 kΩ na ciepłym 0,272 kΩ, także w normie. Jarosław pisał o żużytej głowicy na pompie. Można jakoś to sprawdzić? Czytałem o polewaniu pompy zimną wodą kiedy jest ciepła w celu jej schłodzenia i jeśli odpali może to świadczyć o winie pompy. Tylko na ile to bezpieczne? W końcu to szok termiczny dla materiału. Przyznam się, że chciałbym posprawdzać wszystko co możliwe do wykonania we własnym zakresie zanim oddam auto w ręce fachowców. Macie jakieś inne pomysły? Co można jeszcze sprawdzić? Dzięki za wskazówki. Edytowane 12 Listopada 2011 przez casso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Posprowdzaj dobrze czy gdzies nie lapie lewego powietrza. Naprawde dobrze wszystkie przwody i laczanie tzn opaski . On musi lapac lewe powietrze bo odpala zle zarowno na zimnym jak i na goracym. jesli chcesz zrobic probe pompy to prosze zrobic bez obawy. na goracym silniku polewasz po glowicy pompy i odpalasz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 A kopci na jakis kolor? Moze wtryski leja albo zle ustawiony kat wtrysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
casso Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Chodzi o to że po dłuższej obserwacji stwierdzam że problemy z odpaleniem sa tylko na ciepłym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Bez kompa nie dasz rady to wskazuje też na możliwość przesunięcia kąta wtrysku ( za wczesny ) dla zimnego silnika jest dobry a dla ciepłego za wczesny , stąd to przyduszenie na ciepłym Wizyta u mechanika raczej niezbędna Przy okazji wyjdzie jak się ma sprawa ze stanem wtrysków Przypuszczam że problemy pojawiły się po wymianie paska rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
casso Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Problem pojawił się praktycznie z dnia na dzień. Nic przy silniku nie było robione. Problem pojawił się praktycznie z dnia na dzień. Nic przy silniku nie było robione. Witam ponownie. Zauważyłem taki objaw. Po rozgrzaniu kiedy próbuje odpalić i nie chce załapać daję mu spokój na kilka minut po czym jak gdyby nigdy nic odpala. Wiem, że pewnie muszę podjechac do tego mechanika, ale może ktoś jeszcze może coś podpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 A probowales polewac woda glowice pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
casso Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 A probowales polewac woda glowice pompy? Tak, ale nie wiem na ile skutecznie ją schłodziłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Casso metodą ,,młotka i przecinaka " nic nie wskórasz o czym świadczy polewanie wodą, z ostatniego twojego opisu wynika że dostaje za dużą dawkę paliwa (dobrą dla zimnego a za dużą dla ciepłego - zalewa silnik a jak odczekasz to nadmiar odparuje i dlatego zapalasz go ) jedź na kompa ( powinien odczytać dawkę paliwa z wtryskiwaczy czy odbiega od normy ) pogadaj z dobrym mechanikiem a rozwiązanie się znajdzie .Życzę rozwiązania problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.