Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Problemy z uruchamianiem silnika 2.0 TD


casso
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Temat bumerang... Poczytałem o tym na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Mam P11 z 97 roku Kłopoty z odpaleniem występują na ciepłym jak i zimnym silniku. Czasami odpala "od kopa", a innym razem trzeba nim sporo pokręcić i w tej sytuacji kopci na szaro. Akumulator sprawdzony, świece sprawdzone, filtr paliwa wymieniony (nie zapowietrza się). Autodiagnostyka nie wykazała żadnych błędów. Proszę o sugestie.

 

Po dłuzszej obserwacji zauważyłem że problemy z odpalaniem są jednak tylko przy ciepłym silniku.

Edytowane przez casso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzales czy dochodzi napiecie do swiec? Moze przekaznik padl i nie podaje napiecia na swiece ja tez tak mialem.

 

Albo trzeba ustawic kat wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzales czy dochodzi napiecie do swiec? Moze przekaznik padl i nie podaje napiecia na swiece ja tez tak mialem.

 

Albo trzeba ustawic kat wtrysku.

Nie sprawdzałem, ale wydaje mi się, że w takiej sytuacji sinik by wogóle nie odpalał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Temat bumerang... Poczytałem o tym na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Mam P11 z 97 roku Kłopoty z odpaleniem występują na ciepłym jak i zimnym silniku. Czasami odpala "od kopa", a innym razem trzeba nim sporo pokręcić i w tej sytuacji kopci na szaro. Akumulator sprawdzony, świece sprawdzone, filtr paliwa wymieniony (nie zapowietrza się). Autodiagnostyka nie wykazała żadnych błędów. Proszę o sugestie.

Kolego jak sam piszesz kopci na szaro na ciepłym i zimnym, a to świadczy o tym że silnik może dostaje za mało paliwa. Powodów niesprawności może być kilka. Napisz do mnie to napewno coś podpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj palic z pelnym gazem. Ja kiedys mialem problem z paleniem ale cieplego silnika wsadzilem opornik zeby byla wieksza dawka rozruchowa, ale pozniej wyjalem ten opornik z obwodu czujnika temp. bo odkrylem ze na to samo wychodzi jak zapale z pelnym gazem, chociaz ciekawe co bedzie u ciebie winne bo jestem ciekaw bo moj tez kopci na szaro po zapaleniu.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy jak sprawdziles swiece zarowe . czy tylko spawdziles czy sie zarowka lub probnik zapala czy sciagales i pod prostownik. Ten drugi sposob jest bardziej pewny. Powiem CI ze do wykrecania swiec to w nissanie sie o niebo lepiej wykreca niz w golfie 3. Natomist odpalanie na goracym silniku to juz jest inna bajka gdyz do odpalenia goracego silnika swiece zarowe nie sa potrzebne i tu juz bym nie winil swiec zarowych jak w przypadku zimnego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem też na forum że na świecach żarowych można sprawdzić się mierzyć opór i czym większy tym gorzej.

Chyba dobrze pamietam. Jeśli nie to proszę mnie poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Świece sprawdzałem za pomocą przewodu od plusa akumulatora, wszystkie iskrzą.

Poza tym zauważyłem, że problemy z uruchamianiem są głównie przy ciepłym silniku. Po calej nocy odpala OK, natomiast po przejechaniu kilku km już muszę go dłużej kręcić. W momencie jak załapuje jest taki moment jakby się dławił i załapuje. Jak dłużej postoji i ostygnie to juz jest lepiej. Byłem u mechanika i polecił mi sprawdzić rozrusznik(???)

Na razie za wiele nie sprawdziłem, jak czas pozwoli będę szukał dalej.

 

Do nowaka - o jaki czujnik Ci chodzi, gdzie go szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy termostacie, ten dwupinowy.

 

ten czujnik podaje info o temp silnika do rozruchu.

Edytowane przez nowak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy termostacie, ten dwupinowy.

 

ten czujnik podaje info o temp silnika do rozruchu.

Wybacz ale mam problemy z jego lokalizacją. Możesz podpowiedzieć dokładniej gdzie go szukać i jak wykonać pomiar jego oporu? Niezbyt orientuję się w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być wina zużycia pompy, a konkretnie jej głowicy.Nie trzyma ciśnienia kiedy metal się rozgrzeje i dlatego na ciepłym nie pali a na zimnym pali na dotyk. To normalne w starych turbodieslach. U mnie jest to samo. Jak jest -15 stopni to pali na dotyk, a w upał po rozgrzaniu silnika trzeba troche pokręcic żeby zapalił. Kopcenie jest normalne kiedy długo kręcisz bo zanim zapali to nazbiera się spalin, które są gwałtownie wyrzucane z rury po odpaleniu.

Pozatym jak silnik jest zimny odpalanie jest wspomagane innym kątem wtrysku (coś jak ssanie w benzynie) i dlatego szybciej łapie na zimnym.

Edytowane przez Jaroslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale mam problemy z jego lokalizacją. Możesz podpowiedzieć dokładniej gdzie go szukać i jak wykonać pomiar jego oporu? Niezbyt orientuję się w temacie.

stojąc przodem do auta za silnikiem po lewej stronie(Twojej lewej czyli samochodu prawej) za silnikiem jest termostat. obok niego są wkręcone dwa czujniki jeden z jednym kablem, a drugi z dwoma i to on Cie interesuje. odłączasz kostkę i miernikiem ustawionym na opór mierzysz jak jest zimny, gorący i tak w połowie skali.

tak mi wytłumaczył krzysiek1958 i tak pomierzyłem u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mlody20132

A sprawdzales czy dochodzi napiecie do swiec? Moze przekaznik padl i nie podaje napiecia na swiece ja tez tak mialem.

 

Albo trzeba ustawic kat wtrysku.

nie zna sie

 

Witam wszystkich.

 

Temat bumerang... Poczytałem o tym na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Mam P11 z 97 roku Kłopoty z odpaleniem występują na ciepłym jak i zimnym silniku. Czasami odpala "od kopa", a innym razem trzeba nim sporo pokręcić i w tej sytuacji kopci na szaro. Akumulator sprawdzony, świece sprawdzone, filtr paliwa wymieniony (nie zapowietrza się). Autodiagnostyka nie wykazała żadnych błędów. Proszę o sugestie.

tylko i wlacznie powietrze w ukladzie paliwowym sprawdz przewody filtry paliwa i powietrza (po prostu wymien)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czujnik temperatury sprawdzony. Rezystancja na zimnym 2,6 kΩ na ciepłym 0,272 kΩ, także w normie.

 

Jarosław pisał o żużytej głowicy na pompie. Można jakoś to sprawdzić? Czytałem o polewaniu pompy zimną wodą kiedy jest ciepła w celu jej schłodzenia i jeśli odpali może to świadczyć o winie pompy. Tylko na ile to bezpieczne? W końcu to szok termiczny dla materiału.

 

Przyznam się, że chciałbym posprawdzać wszystko co możliwe do wykonania we własnym zakresie zanim oddam auto w ręce fachowców.

 

Macie jakieś inne pomysły? Co można jeszcze sprawdzić?

 

Dzięki za wskazówki.

Edytowane przez casso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprowdzaj dobrze czy gdzies nie lapie lewego powietrza. Naprawde dobrze wszystkie przwody i laczanie tzn opaski .

On musi lapac lewe powietrze bo odpala zle zarowno na zimnym jak i na goracym.

jesli chcesz zrobic probe pompy to prosze zrobic bez obawy. na goracym silniku polewasz po glowicy pompy i odpalasz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kompa nie dasz rady to wskazuje też na możliwość przesunięcia kąta wtrysku ( za wczesny ) dla zimnego silnika jest dobry a dla ciepłego za wczesny , stąd to przyduszenie na ciepłym Wizyta u mechanika raczej niezbędna

 

Przy okazji wyjdzie jak się ma sprawa ze stanem wtrysków

 

Przypuszczam że problemy pojawiły się po wymianie paska rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem pojawił się praktycznie z dnia na dzień. Nic przy silniku nie było robione.

 

Problem pojawił się praktycznie z dnia na dzień. Nic przy silniku nie było robione.

Witam ponownie. Zauważyłem taki objaw. Po rozgrzaniu kiedy próbuje odpalić i nie chce załapać daję mu spokój na kilka minut po czym jak gdyby nigdy nic odpala. Wiem, że pewnie muszę podjechac do tego mechanika, ale może ktoś jeszcze może coś podpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Casso metodą ,,młotka i przecinaka " nic nie wskórasz o czym świadczy polewanie wodą, z ostatniego twojego opisu wynika że dostaje za dużą dawkę paliwa (dobrą dla zimnego a za dużą dla ciepłego - zalewa silnik a jak odczekasz to nadmiar odparuje i dlatego zapalasz go ) jedź na kompa ( powinien odczytać dawkę paliwa z wtryskiwaczy czy odbiega od normy ) pogadaj z dobrym mechanikiem a rozwiązanie się znajdzie .Życzę rozwiązania problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...