Caesar Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Zaproponowali mi w jednym z serwisów założenie podgrzewacza paliwa. Dość to sprytny wymiennik ciepła zamotowany pomiędzy układem podgrzewania kabiny i układem paliwowym. Podgrzewa tylko wtedy kiedy ogrzewasz kabinę, czyli zimą, nie wymaga instalacji elektrycznej. Wygląda rozsądnie. Ale... 1. czy to ma wogóle sens, jest potrzebne i czy nie przegrzeje paliwa ponad miarę - zwłaszcze przy dłuższej trasie ? 2. ponoć taki podgrzewacz jest niezbędny do jazdy na Bio100 w zimie. Prawdę mówiąc jeżdzę na tym oleju rzepakowym już pół roku i nie widzę negatywnych skutków, pali o pół litra więcej niz ropy, ale mniej kopci przy dodaniu gazu. Jakie opinie mają bardziej doświadczeni koledzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AM-POL Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 W dniu 4.11.2011 o 08:20, Caesar napisał: Zaproponowali mi w jednym z serwisów założenie podgrzewacza paliwa. Dość to sprytny wymiennik ciepła zamotowany pomiędzy układem podgrzewania kabiny i układem paliwowym. Podgrzewa tylko wtedy kiedy ogrzewasz kabinę, czyli zimą, nie wymaga instalacji elektrycznej. Wygląda rozsądnie. Ale... 1. czy to ma wogóle sens, jest potrzebne i czy nie przegrzeje paliwa ponad miarę - zwłaszcze przy dłuższej trasie ? 2. ponoć taki podgrzewacz jest niezbędny do jazdy na Bio100 w zimie. Prawdę mówiąc jeżdzę na tym oleju rzepakowym już pół roku i nie widzę negatywnych skutków, pali o pół litra więcej niz ropy, ale mniej kopci przy dodaniu gazu. Jakie opinie mają bardziej doświadczeni koledzy? Podaj proszę który to serwis oferował podgrzewacz paliw i ile to miało kosztować Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Zaletą podgrzanego paliwa jest lepsze przyśpieszenie i mniejsze zużycie paliwa przetestowałem na starym vw t3 ale to zupełnie inna konstrukcja układu wtryskowego i tu powstaje pytanie o trwałość nowoczesnego układu wtryskowego? Natomiast co do włączania zima / lato to będzie działać cały rok dlatego że nagrzewnica na stały obieg wodny przełączanie ciepło zimno odbywa się na zasadzie mieszania powietrza za pomocą klapy Jeśli chodzi o zimowe warunki to po rozgrzaniu silnika wszystko ok a co z rozruchem zimnego ? W takiej sytuacji pozostaje podgrzewacz elektryczny ja zamontowałem sobie taki z vw wraz z filtrem podstawa filtra ma wbudowany czujnik temperatury załącza przy -5st Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Dobrze, że zapytałem, serwis lesiak mi to zaproponował z takim właśnie wytłumaczeniem zima/lato za 250 + robocizna ca. 50 zł. Jeżeli ktoś (czyli ja) nie wie jak to działa, to wyglądało przekonywująco. Jeśli to się nie wyłącza w lato, to nie wiem, czy jest to bezpieczne, przy dłuższej trasie paliwo przekroczy temp. 100C. Z tym Bio100 to dam sobie spokój. Kosztuje 5,27 na Bliskiej, a normalna ropa w Auchan jest po 5,23, więc nie ma sensu. Ja jeżdże NP300, więc ten silnik ma na pewno prostszą turbinę niż Navara, ale chyba na razie nie będe nic podgrzewał. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 (edytowane) ja się przymierzam do podgrzewacza bo ostatnio widziałem roślinny w biedornce bo 4,30 .... pozatym zawsze to w zimę mniejsza szansa że filtr się zapcha parafiną, ale jak są jakieś bardziej zaawansowane pompy wtryskowe albo pompowtryski czy inne takie tam wymysły to chyba bym nie eksperymentował z innym paliwem niż ON, u mnie na szczęście najzwyklejsza pompa. podgrzewacz to konstrukcja prosta jak budowa cepa, będzie chwila to sobie go polutuje to poprostu zwój z rurki zanurzony w płynie chłodniczym i tyle. Edytowane 8 Listopada 2011 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 10 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 W dniu 8.11.2011 o 20:35, hugh_h napisał: ja się przymierzam do podgrzewacza bo ostatnio widziałem roślinny w biedornce bo 4,30 Bio100 to nie jest zwykły olej z Biedronki, tylko coś tam z nim robią : "Powstaje w wyniku reakcji oleju roślinnego z metanolem..." - to z artykułu na ten temat. Mogę podesłać ten tekst mailem. Jakis czas temu sprzedawali na allegro takie instalacje do wytwarzania własnego bio-paliwa, ale to tylko do użytku wlasnego bez możliwości odsprzedaży. W wyniku takiego procesu z czystego rzepaku powstaje paliwo i mnóstwo wazeliny technicznej. Tylko po co komu wazelina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 ja wiem ze to nie to samo, ale ... z biedronki tańsze i tez działa oczywiście nie wolno bo akcyza nie opłacona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Naprawdę działa olej jadalny? Próbowałeś? ... To by było dobre na wyjazd "na ryby", czego nie zużyjesz na patelni to do baku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Nie polecam jazdy na B100 i pochodnych. Efekt: wymienione wtryski, listwa i zaworek wysokiego ciśnienia. Wszystko sprawne elektronicznie a mechanicznie zdewastowane czyli zatarte. Drogi gips NIE POLECAM !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 W dniu 8.11.2011 o 20:35, hugh_h napisał: ....podgrzewacz to konstrukcja prosta jak budowa cepa, będzie chwila to sobie go polutuje to poprostu zwój z rurki zanurzony w płynie chłodniczym i tyle. O ile serwis chaciał, żebym przepłacił 250 - (80 +12) = 158 zł http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-do-diesla-i1948820568.html Nie wiem, czy warto się brać za lutowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 bo jak ktoś ma nowy rodzaj silnika to bez sensu na tym jeździć, jest za gęsty do pompowtrysków i iinnych wynalazków 21 wieku, jak na mój gust to te sprzedawane są kiepskie - za krótkie, pozatym z tego co ja się znam na fizyce to należy podłączyć to odwrotnie niż pokazał na rysunku żeby działało lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.