Gość olo.w Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Witam forumowiczów, mam problem z tylną wycieraczką w P11 kombi. Jakieś 2 tygodnie temu wycieraczka zaczęła się dziwnie zachowywać. Jednego dnia działała a następnego nie. i tak kilka dni w kratkę. Teraz już od tygodnia nie działa wcale. sprawdziłem miernikiem na wtyczce w tylnej klapie i jest tam stały prąd 12V niezależnie czy wycieraczka jest włączona czy nie. Jednak do wycieraczki dochodzą 3 przewody: masa, 12V i ten trzeci. Nie ma w nim prądu niezależnie czy wycieraczkę mam włączoną czy nie. Zakładam że to przewód od jakiegoś sygnału sterującego. Czy ktoś mądrzejszy ode mnie mógłby mi opisać jak to wszystko powinno działać i od czego zacząć aby naprawić wycieraczkę. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Ja bym obswaiał i sprawdził kable co idą do klapy. W naszym komi lubiA sie naderwać. Ja sam miałem co rok przerywana prace wycieraczki. Ostatnio pracowała na trzy jak wracała do pozycji wyjściowej. W sumie nie miałem oświetlenia tablicy rej. Polutowłem kabelki i i spradziłem cy jakiś nie jest w koszulce uszkodzony. I po lutowaniu wszystkich kabli tylnia wycieraczka pracowała na raz tzn właczajac ja przesuneła sie na przeciwna stronei wróciła do miejsca startu. Może masz kabelki uszkodzone.Chyba że przekaznik może padł. Poczytaj troche to może coś znajdziesz napewno temat był podobny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olo.w Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Dzięki za info, sprawdzę kabelki.. rozumiem że chodzi o te co są w tej gumowej, przegubowej osłonie. Czytałem że takie rzeczy dzieją się w Micrach... Podobne tematy były faktycznie czytałem wczoraj 2h zanim napisałem posta, ale nikt nie opisywał dokładnie mojego przypadku. Jak znajdę co jest nie tak to opiszę... może się jeszcze komuś przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandos el brodos Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Masz też tam podobne styki przy silniku jak i w przedniej i mogły się zapeprać w smarach. Podłącz sam mechanizm pod jakiś akumulator i zobacz czy ruszy, posłuchaj też czy nie chodzi sam silniczek a ramie nie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olo.w Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Silniczek sam nie chodzi i raczej nie jest to kwestia zapaprania smarami bo przez pewien czas było tak że raz chodziła a raz nie, ale jak chodziła to bez żadnych problemów (oporów). Chętnie bym przeczytał jakąś wypowiedź kogoś, kto kuma po co są 3 kable do wycieraczki, bo 12V jest na stałe w jednym przewodzie a mimo to wycieraczka nie działa i to mi nasuwa jedyne rozwiązanie - ten trzeci przewód to sterowanie.. ale czy tak jest na prawdę i jak to powinno działać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandos el brodos Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Na skrajnych powinno też być 12v i co kilka sekund jest na krótko odcinane przy włączonej (ale wydaje mi się że na wyłączonej w samej kostce także masy brak na środkowym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 a mi też niedziała sprawdze przewody no tak chciałem sie zabrać za wycieraczke ale jak sie do niej dostać tzn zdemontować tapicerke od bagażnika na tylniej klapie bo mam kombi i zabardzo niechce poniszczyć jakieś wskazówki ktoś by miał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Jak otwierasz klapę to po lewej stronie jest wężyk z przewodami .Może ściągnij tą gumę z blachy od strony kabiny i klapy i zobacz czy są kabelki całe .Może pociągnij i bedą luzne to wiadomo kolorami je polutuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Cała instalacja elektryczna lamp i silniczka wycieraczek idzie w lewej osłonie gumowej . Przewody właśnie w tym miejscu lubią się uszkodzić więc trzeba zwrócić uwagę . Sprawdź czy dochodzi prąd na kostkę od silniczka wycieraczek , jak jest i bezpiecznik jest ok to szukaj odpowiedniego przewodu odpowiedniego w tym łączniku gumowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 a mi też niedziała sprawdze przewody no tak chciałem sie zabrać za wycieraczke ale jak sie do niej dostać tzn zdemontować tapicerke od bagażnika na tylniej klapie bo mam kombi i zabardzo niechce poniszczyć jakieś wskazówki ktoś by miał? Musisz odkręcić uchwyt od zamykania, potem masz dwie zaślepki (bliżej szyby) i tam są śrubki a potem energicznie pociągnąć za bok i pięknie schodzi całość pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 dzięki za podpowiedzi będe działał zobaczymy co wyjdzie no faktycznie wiązka kabli jakby taka poprzecierana w niektórych miejscach już bez izolacji sporo tam tych kabli ale poprubuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.