Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

układ kierowniczy


Gość msz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WItajcie

Mam Klamerkę N16 z 2001 r. 1.8

Mam taki problem: po uruchomieniu silnika nie mogę skręcic kierownicy, tak "kopie" po kilku chwilach jest już ok.

Wymieniłem przekładnię hydrauliczną, drążki kierownicze i problem dalej nie ustępuje. pompa wspomagania jest ok, płyn również zmieniony. Całość zawieszenia jest również ok.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Proszę o pomoc, bo zaczynam iść w koszty.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się z takim problemem spotkałem. W moim aucie. Przyczyna - luźny pasek napędu pompy wspomagania. Skubaniec musi być naprawdę mocno napięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, warto sprawdzić pasek. Ostatnio przy okazji wymiany oleju sprawdziłem ów pasek - był niewiarygodnie luźny.

 

Chciałem też wymienić płyn do wspomagania, ale nie za bardzo wiedziałem jak spuścić stary i niczego nie zepsuć. Wiecie może czy da się to zrobić samemu, czy lepiej jechać do mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Gość Christof2202

Mam Almerke n16 2.2 di mam taki problem iż po iluś kilometrach delikatnie ucieka mi płyn od wspomagania układu kierowniczego czy ktoś może mi udzielić w tym temacie jakieś rady. Dziękuje z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Almerke n16 2.2 di mam taki problem iż po iluś kilometrach delikatnie ucieka mi płyn od wspomagania układu kierowniczego czy ktoś może mi udzielić w tym temacie jakieś rady. Dziękuje z góry.

 

W jakim miejscu ucieka?

 

Co do moich problemów z układem kierowniczym to zanika mi wspomaganie.

Na zupełnie zimnym silniku kierownica chodzi tak lekko, że na postoju można kręcić kołami małym palcem.

Po przejechaniu paru km wspomaganie słabnie. Po godzinie jazdy jest już tak, że na postoju jedną ręką ciężko ruszyć kierownicę.

Poziom płynu jest ok. Pompa pracuje cicho, chodź jak wspomaganie osłabnie to słychać delikatnie "miałczenie" - może pasek ślizga, tylko chyba powinno być na odwrót, powinien ślizgać na zimnym a nie na ciepłym.

Za paskiem dodatkowo przemawia to, że jest mocno spękany - wiem, jest do wymiany, ale na razie kasy brak.

Jak sprawdzić czy to pasek czy coś innego? Którą śrubą można go bardziej naciągnąć?

Edytowane przez gm20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami tak bywa. Ma sie samochód dla siebie lub aby inni widzieli, a nie ma się Quadrat na to aby dołozyc 20 złociszy, więc już nie bedę pytał czy jest AC??? Wiadomo życie jest ciężkie i nie każdemu usłane różami.

gm20, nie obraź się, ale takie są realia. Jak naciągniesz pasek, to może i pęknąć, bo nie wiesz ile na nim jest przejechane /choć pasek,paskowi nie jest równy/. Przy wymianie paska, możesz przydała by się też wymiana płynu. Koszty są - najwyżej nie kupisz sobie prezentu pod choinkę. ALE SPRAWNA FURKA - Nissanik i do tego ALMERKA, TO NAJLEPSZY PREZENT.

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i nie powinienem oceniać, czy ktoś ma PLNy na części, czy może jest w kryzysie, ale nie ukrywajmy - N16 do aut cenowo niszowych nie należy, nie jest autem za parę stówek. Rozumiem, gdyby to dotyczyło wtrysków czy turbiny, gdzie na naprawę trzeba wyłożyć paręset zł albo tysięcy. Idą święta, każdy oszczędza. No ale bez jaj, że pasek, który kosztuje tyle, co 4 litry paliwa jest jakimś kosmicznym wydatkiem. A można się nieźle zdziwić, gdy zacznie się ślizgać w najmniej oczekiwanym momencie i autem bez wspomagania będzie trudno skręcić (lub skręcić się nie uda) :)

 

Z mojej strony mogę polecić paski Dayco, są dobrej jakości i w niewysokich cenach. Nie wiem, ile do N16 wspomagania taki kosztuje, ale do alternatora od Mazdy 323F płaciłem tydzień temu 16zł i wymiana może z 15min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek jest tani, ale sam go nie wymienię. A co do ilości kasy/priorytetów - nie Wasza sprawa.

Na chwilę obecną chcę zdiagnozować usterkę, jeśli się da to naprawić najniższym kosztem albo za free. W pozostałych przypadkach wspomaganie musi poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, warto sprawdzić pasek. Ostatnio przy okazji wymiany oleju sprawdziłem ów pasek - był niewiarygodnie luźny.

 

Chciałem też wymienić płyn do wspomagania, ale nie za bardzo wiedziałem jak spuścić stary i niczego nie zepsuć. Wiecie może czy da się to zrobić samemu, czy lepiej jechać do mechanika?

 

Spróbuj odkręcic wąż od zbiorniczka, podstaw pod wylot zbiornik i uruchom silnik. Pompka wyrzuci olej a potem przepłukaj poprzez wlanie do zbiorniczka. Jak będzie czysty olej to dokręć wąż i uzupełnij olej do żądanego poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...