Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2,8 TD odpalanie zimnego silnika


Gość WRÓBEL-ŁÓDŹ

Rekomendowane odpowiedzi

Gość WRÓBEL-ŁÓDŹ

Witam,

Kupiłem nie dawno Y61 LONG 2,8td z roku '99. Był problem z odpalaniem okazało się że świece są padnięte więc zostały wymienione. Po tym zabiegu trzymając trochę dłużej niż kontrolka świec zgaśnie auto odpalało poprawnie. Dałem się natomiast namówić na zdemontowanie EGR a przy tym wymienili filtr paliwa. Okazało się że po tych operacjach odpalanie jest katastrofalne. Kręcę długo 4-5 razy. Auto na ciepłym silniku pali idealnie od dotknięcia, tak też pali nawet nie rozgrzane ale raz uruchomione tzn jak zapalę np po nocy i zaraz zgaszę to następne odpalenie bez problemu (mimo iż jeszcze się motor nie zagrzał.). Nie wiem co może by przyczyną. Z tego co wiem to przy uszkodzeniu pompy paliwa-sterownika auto ma problem z odpalaniem na ciepło.

 

Z góry dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

 

Ps. nie wiedziałem gdzie mam się przywitać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Patrol 260

Zobacz czy pozaślepiali wszystkie podciśnienia jak wywalili Ci ten EGR.Trzeba było go na początek zaślepić i zobaczyć jak chodzi, a nie od razu wywalać, nie mniej jednak ja w Hiszpanie 2,8 TD wywaliłem cały EGR i zmian w pracy silnika nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może problem jest w temp, która teraz jest coraz niższa? U mnie w Y60 też pojawił się problem z odpalaniem a jak było cieplej to palił z pół-obrotu. Teraz dodatkowo nim trzęsie przez pierwsze 10s i zaczął kocić. Ale jak już się go uruchomi raz to za drugim odpalaniem tego już nie ma (tylko trochę pokopci).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WRÓBEL-ŁÓDŹ

Temperatura temperaturą ale wszystkie te operacje tj wymiana świec a następnie zdjęcie egr nastąpiły na przełomie jednego tygodnia więc warunki porównywalne. Zauważyłem że po podpompowaniu paliwa ręczną pompką pod maską uruchomienie jest trochę łatwiejsze co nie znaczy bezproblemowe pomaga również wciśnięcie pedału gazu. Świece wymienione i grzeją- sprawdzone dwukrotnie. Filtr Paliwa wymieniony... poprostu nie wiem co jest grane. Nie wiem czy nie założy tego EGR ponownie;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność ukł. paliwowego - być może gdzieś łapie powietrze. U brata w Patrolu było tak że rurki skorodowały przy baku i potem był problem z odpalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowiczka pompy ...

Zrób eksperyment , na ciepłym silniku polej pompę zimną wodą

 

Będziesz wiedział na pewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość WRÓBEL-ŁÓDŹ

Problem rozwiązany. Problem tkwił w pompie wtryskowej. Została zregenerowana. Dodatkowo troszkę podkręcili mi dawkę, wyczyścił układ dolotowy i paliwowy bo był ogromny syf. Teraz autko pali super, jak zimne potrzebuje 2-3s kręcenia jak ciepłe wystarczy dotknąc kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...