Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwny dźwięk podczas kręcenia kierownicą


ferrit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Od 2 tygodni podczas kręcenia kierownicą w prawo i to tylko w niektórych momentach słyszę z okolic kolan/kolumny kierowniczej dziwny dość krótki dźwięk - podobny do "pierdzenia z tyłka". Czy miał ktoś takie objawy ?

 

U mnie to samo, lada moment będziesz słyszał go w pierwszej fazie puszczania sprzęgła podczas ruszania z miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też słyszę takie dzwięki podczas kręcenia kierownicą ale tylko zimą przy niskich temperaturach, jak jest ciepło wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja juz po kolejnej wymianie łożysk amortyzatorów... :(

Udało mi się w serwisie dokładnie obejrzeć stare łożyska. Z zewnątrz wygladały jak nowe tylko co z tego... były rozwarstwione a przez sporą szczelinę pomiedzy częścią dolną a górną łożyska wyciekał smar. Brak smaru i zabrudzenia przedostające się do łożyska powodują szybkie zużycie warstwy poślizgowej i w rezultacie trzeszczenie podczas kręcenia kierownicą.

 

Czy ktoś ma możę pojęcie co może powodować takie rozwarstwienie łożysk? Może sprężyna jest zle zakończona od góry i naciska na łożysko w nierównomierny sposób?

W dodatku w serwisie wymieniają tylko łożyska a wadliwe mogą być także górne mocowania/poduszki nad łożyskami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

To samo pojawiło mi sie w Juke. Pytanie czy to tez te łożyska??!! Nasmarowałem gdzie sie tylko dało ale dalej piszczy przy szybkim skrecaniu. W tygodniu umówiona wizyta w ASO poinformuje Was czy to jest to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przeczytałem Wasze posty dotyczące:

 

- szumienia (pierdnęcia) przy skręcaniu kierownicą

- pyknięcia / stuknięcia (jakby klocki hamulcowe odbiły) przy skręceniu (gównie rano)

 

i troszkę się pogubiłem ... a w ASO na podstawie słownej diagnozy nie mogą nic powiedzieć.

 

1. Szumienie (pierdnęcie) przy skręcaniu kierownicą jest wynikiem usterki łożysk amortyzatora ?

2. Pyknięcie / stuknięcie (jakby klocki hamulcowe odbiły) to wynik usterki przegubu wahaczy ?

 

Czy tak jest bo w jednym z postów Kolega voyager1956 pisze że "łożyska strzelają" a "sworznie wahaczy skrzypią". A to nie zgadza mi się z powyższym.

Edytowane przez dubik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Droszy koledzy

W moim Nissanie wystąpiły 2 problemy (dziwne dźwięki) podczas kręcenia kierownicą.

 

Pierwszy z nich, standardowy, zatarcie łożysk Mc'pherson'a i objawia się to charakterystycznym strzelaniem, jest do dźwięk przeskakującej spręzyny na amortyzatorze, w rezultacie może doprowadzić do pęknięcia sprężyny. Pierwsze łożyska wymieniali mi na gwarancji w serwisie juz po 37 tys. Kolejne wymieniałem sam po 70 tys i o dziwo tylko jedno (prawe). Dziś autko ma przejechane 100 tys i jest spokój.

 

Drugim problemem który został ujęty jako "pierdzenie" :), w moim przypadku była osłona kolumny kierowniczej. Mianowicie guma w ścianie grodziowej która uszczelnia przedział pasażerski z komorą silnikową, przez którą przechodzi drążek kolumny kierowniczej. W trakcie obrotu kieorwnicą drążek ociera o gumę i jest taki charakterystyczny dźwięk. Trochę smaru rozwiazuje problem, jednak nie na długo i operację trzeba powtórzyć :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja wymieniałem łożyska po 55 tyś teraz znowy przy skręcaniu w lewo mam take metaliczne pyknięcie strzał, mam 86 tys czyżby znowu siadły łożyska, podobny ogłos miałem w ibizie wtedy to była pęknięta sprężynka, przyszły mrozy i te zawiecho w qq daje po duupie, acha wcześniej montowałem snr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A dźwięki przy jeździe wolno po kostce bauma, nierównym asfalcie stuki zawieszenia tak bardziej prawa strona przód ? Mam wrażenie, ze jak samochód jest " dociśnięty" do podłoża to OK ale jak koło prawe trafi na nierówność przy jeździe 10-40/h czyli zadziała wahacz i amor to stuka jakbym wozem drabiniastym jechał. Na zewnątrz nie słychać tylko w środku pojazdu. Ktoś coś miał/ podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...