Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwny dźwięk podczas kręcenia kierownicą


ferrit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od 2 tygodni podczas kręcenia kierownicą w prawo i to tylko w niektórych momentach słyszę z okolic kolan/kolumny kierowniczej dziwny dość krótki dźwięk - podobny do "pierdzenia z tyłka". Czy miał ktoś takie objawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2 tygodni podczas kręcenia kierownicą w prawo i to tylko w niektórych momentach słyszę z okolic kolan/kolumny kierowniczej dziwny dość krótki dźwięk - podobny do "pierdzenia z tyłka". Czy miał ktoś takie objawy ?

 

To mi wygląda na wspomaganie, ale z poziomu kolan? Podnieś maskę i niech ktoś pokręci kierownicą przy włączonym silniku. Czy będzie ten odgłos słychać pod maską?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2 tygodni podczas kręcenia kierownicą w prawo i to tylko w niektórych momentach słyszę z okolic kolan/kolumny kierowniczej dziwny dość krótki dźwięk - podobny do "pierdzenia z tyłka". Czy miał ktoś takie objawy ?

 

Zobacz ten temat, wg mnie to ten sam problem

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72755-wspomaganie-kierownicy-qq16visia/page__p__778057__hl__kierownica__fromsearch__1#entry778057

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.U minie stwierdzili lożyska w amortyzatorach do wymiany teraz iest cisza przy skrecaniu .Dziwne ze padly po 21000tys.A wczesniej bylo slychac takie pykanie jak skrecalo sie kierownica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafaello_P

Witam,

Chciałbym zapytać Was, czy spotkaliście się z taką sytuacją jak w temacie mojego wątku? Problem dokładnie słychać przy ruszaniu i rozpoczęciu manewrowania w prawo lub lewo. Odgłos przy tym występujący to charakterystyczne głuche pyknięcie, coś jakby opony przednie delikatnie przymarzły do podłoża i właśnie się oderwały przy rozpoczęciu manewrowania. To samo było przy letnich jak i teraz zimowych oponach, nie wiem, może to jakiś przegub układu kierowniczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie zacierają się przeguby na wahaczach lub drążkach bo dostała się do nich woda i zostawiła rdzę. podręcznym ratunkiem jest wprowadzenie strzykawką ciut oleju pod gumowe osłony przegubów kulowych. Jest trochę z tym zabawy ale jak nie spróbujesz to się nie dowiesz lub siada łożysko nad amortyzatorem .Nie wiem jak w twoim modelu jest to rozwiązane ale sprawdzić nie zaszkodzi, jeden kręci fajerą a drugi,, czołga " się pod bryką i słucha skąd dźwięk dochodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jeden kręci fajerą a drugi,, czołga " się pod bryką i słucha skąd dźwięk dochodzi "

Ale RAFAELLO_P napisał że przy rozpoczęciu manewrowania więc tak nic nie da, tylko nie wiem czy zawsze czy tylko np rano po nocnym postoju.

U mnie jest to samo rano gdy wyprowadzam z garażu w pierwszym momencie ruszenia jest takie właśnie pyknięcie jakby klocki trzymały i nagle odpuściły ale tylko wtedy to słyszę. Na mieście co prawda hałas więc może i nie słychać jak postoi kilka godzin. Nie przejmuję się tym widać ten typ tak ma. Może spróbować nim go się uruchomi na sucho pchnąć go lekko czy będzie to słyszalne.

Edytowane przez arti5c
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałbym zapytać Was, czy spotkaliście się z taką sytuacją jak w temacie mojego wątku? Problem dokładnie słychać przy ruszaniu i rozpoczęciu manewrowania w prawo lub lewo. Odgłos przy tym występujący to charakterystyczne głuche pyknięcie, coś jakby opony przednie delikatnie przymarzły do podłoża i właśnie się oderwały przy rozpoczęciu manewrowania. To samo było przy letnich jak i teraz zimowych oponach, nie wiem, może to jakiś przegub układu kierowniczego?

To jest dźwięk łożyska amortyzatora. Oczywiście anormalna sytuacja. Łożysko w najbliższym czasie (do końca gwarancji :-)) do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska ,,strzelają " a sworznie wahaczy skrzypią jak nienaoliwione zawiasy starych drzwi. Przeguby kulowe wahaczy się kończą , wytarł się plastyk i smarowanie , jest to początek końca wahaczy. Można je naoliwić strzykawką ale nie pomoże na długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.U minie stwierdzili lożyska w amortyzatorach do wymiany teraz iest cisza przy skrecaniu .Dziwne ze padly po 21000tys.A wczesniej bylo slychac takie pykanie jak skrecalo sie kierownica.

u mnie wymiana przy 37kkm.

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałbym zapytać Was, czy spotkaliście się z taką sytuacją jak w temacie mojego wątku? Problem dokładnie słychać przy ruszaniu i rozpoczęciu manewrowania w prawo lub lewo. Odgłos przy tym występujący to charakterystyczne głuche pyknięcie, coś jakby opony przednie delikatnie przymarzły do podłoża i właśnie się oderwały przy rozpoczęciu manewrowania. To samo było przy letnich jak i teraz zimowych oponach, nie wiem, może to jakiś przegub układu kierowniczego?

 

http://translate.goo...v%3DfpAiJ0Cu6tA

 

:)

 

a zdrugiej strony popatrz jaki QQ jest bezpieczny

http://translate.goo...v%3DSeNgC5mvN4Q

 

:)

 

i wytrzymały

http://www.youtube.com/watch?v=El6OVFhipwM

 

i zmiana koloru na ...... błotnisty metalik :)

 

Edytowane przez ^^ehhh^^
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałbym zapytać Was, czy spotkaliście się z taką sytuacją jak w temacie mojego wątku? Problem dokładnie słychać przy ruszaniu i rozpoczęciu manewrowania w prawo lub lewo. Odgłos przy tym występujący to charakterystyczne głuche pyknięcie, coś jakby opony przednie delikatnie przymarzły do podłoża i właśnie się oderwały przy rozpoczęciu manewrowania. To samo było przy letnich jak i teraz zimowych oponach, nie wiem, może to jakiś przegub układu kierowniczego?

Miałem te same objawy.

Są to prawdopodobnie objawy dwóch usterek.

1. Łożyska MCPHERSON-a przedniego zawieszenia - u mnie wymieniono po 37kkm/gwarancja/

2.Blokowanie obrotu kół przednich - nie odpuszczaja przednie klocki / "przyklejają się do tarczy"/. Należy sprawdzić przednie zaciski hamulców i ew. przeczyścić prowadzenie klocków. Ja mam teraz zwyczaj kilkukrotnego naciśnięcia pedału hamulca po zaparkowaniu w ciepłym garażu i rano jest OK.

pozdrawiam

J.

Edytowane przez JACEK1952
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to niewątpliwie przegięcie ze strony NISSANA. U mnie to samo, stuki przy manewrowaniu kierownicą, Diagnoza - łożyska kolumny McPhersona i to dokonana za biurka oczywiście później zweryfikowana przez mechanika. Przebieg 20 tys. km choć stuka już dłuższy czas. Póki samochód jest na gwarancji nie ponoszę większych kosztów (pomijając mój czas na wizyty w serwisie). Ale co jak gwarancja się skończy? Łożyska może nie drogie choć nie wiem jaka jest dokładnie cena ale dochodzi do tego jeszcze robocizna plus geometria i robi się pokaźna suma. Mam nadzieję, że NISSAN upora się z tematem w najbliższym czasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2 tygodni podczas kręcenia kierownicą w prawo i to tylko w niektórych momentach słyszę z okolic kolan/kolumny kierowniczej dziwny dość krótki dźwięk - podobny do "pierdzenia z tyłka". Czy miał ktoś takie objawy ?

U mnie dokłądnie tak samo - od tygodnia, tylko przy bardzo szybkim kręceniu kierownicą taki odgłos jakby coś szurało w kierownicy/kolumnie kierownicy. Jak się normalnie kręci to tego nie ma, tylko przy szybkim kręceniu. Auto ma 1 rok i 26000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to niewątpliwie przegięcie ze strony NISSANA. U mnie to samo, stuki przy manewrowaniu kierownicą, Diagnoza - łożyska kolumny McPhersona Mam nadzieję, że NISSAN upora się z tematem w najbliższym czasie...

Nie sadzę,jak poczytasz to forum to zobaczysz że z łożyskami mcPhersona ma ta szacowna firma problemy...odkąd jest w mariażu z renault,czyli już ladnych parę lat(micry,note,QQ.i parę innych modeli trochę rzadziej.(micra córki 2005 r. też strzelało) Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciej_pk

Dzisiaj wreszcie uporałem się z dźwiękiem, który pojawia się podczas szybkiego kręcenia kierownicą. Smarowanie, oliwienie od strony kabiny nic nie da. Trzeba podnieść auto lub się pod nie wczołgać ;-) przesunąć gumę która uszczelnia drążek i nasmarować go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem tę czynnosc od strony kabiny , zdjąłem plastikowa osłone i użyłem sporej dawki W40 ;) - dzwiek przestał istniec , wiec zanim ktos wezmie sie za łozyska moze warto przesmarowac newralgiczne miejsce i uniknąć ładowania sie w koszty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też pojawiły się stuki - takie jak u Kolegów -więc szybciutko do serwisu - diagnoza : łożyska amortyzatora. Wymienili w 2 godziny - przestało pukać. Przy okazji podpytałem pana z serwisu czy to częsta przypadłość - nie potrafił odpowiedzieć, Zapytałem się ile kosztowałaby wymiana po gwarancji - odpowiedź to 150 za łożysko + ok 100 robocizna na stronę - czyli razem ok. 500 zł. Mocno zastanawiam się, czy nie dokupić przedłużenia gwarancji na jeszcze jeden rok - teraz mają to podobno w promocji - cena 1050 brutto.... Trzeba się zdecydować do końca roku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też pojawiły się stuki - takie jak u Kolegów -więc szybciutko do serwisu - diagnoza : łożyska amortyzatora. Wymienili w 2 godziny - przestało pukać. Przy okazji podpytałem pana z serwisu czy to częsta przypadłość - nie potrafił odpowiedzieć, Zapytałem się ile kosztowałaby wymiana po gwarancji - odpowiedź to 150 za łożysko + ok 100 robocizna na stronę - czyli razem ok. 500 zł. Mocno zastanawiam się, czy nie dokupić przedłużenia gwarancji na jeszcze jeden rok - teraz mają to podobno w promocji - cena 1050 brutto.... Trzeba się zdecydować do końca roku....

 

...przeglądając oferty na alledrogo, łożysko amortyzatora można kupić już za połowę ceny serwisowej (podobno też oryginalnie zakładane do nissana), ale co innego zwróciło moją uwagę, otóż to łożysko pasuje do :

 

NISSAN MICRA 01.2003

NISSAN NOTE 03.2006-

NISSAN QASHQAI 03.2007-

NISSAN TIIDA 09.2007-

NISSAN X-TRAIL II 03.2007-

RENAULT CLIO III 06.2005-

RENAULT CLIO GRANDTOUR 02.2008-

RENAULT KANGOO 02.2008

RENAULT MODUS 12.2004-

 

.. to całkiem szerokie zastosowanie, x-trail i qashqai na pewno są cięższe niż micra czy clio :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na tym to polega - zawieszenie QQ jest z mniejszych kompaktów , bryka trochę większa i cięższa więc bardziej cierpi! A dla dla producentów oszczędność ,trochę pocierpią na gwarancji, potem walcz sam z zawieszeniem i płać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...