Gość lysy2711 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Witam szukalem szukalem i nie znalazlem , moj problem polega na tym ze nie wlacza mi sie wentylator chlodnicy , jesli wlacze klime to dziala , wszystkie bezpieczniki sa dobre , slyszalem ze moze byc to czujnik temperatury ale nie wiem w ktorym miejscu sie on znajduje , i jaka jest miejwiecej temp. przy ktorej powinien on sie wlaczyc. Prosze o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 A czy silnik osiąga niebezpiecznie wysoką temp? Co pokazuje wskaźnik temp. silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lysy2711 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 (edytowane) Nie wszystko jest ok , wskaznik jest maksymalnie w polowie, ale dziwi mnie to ze wentylator si nie wlacza Edytowane 8 Listopada 2011 przez lysy2711 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Jeśli temperatura jest prawidłowa to nie ma potrzeby żeby wentylatory się załączały. Dodam, że ja też u siebie nigdy nie zaobserwowałem pracy wentylatorów (oprócz pracy klimy). Temperatura nigdy nie przekroczyła u mnie połowy.Te silniki chyba trudno jest doprowadzić do niebezpiecznej temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lysy2711 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 W takim razie przestaje się martwić i dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 jeśli temp na wskaźniku nie przekracza połowy, to niema potrzeby żeby wentylator się załączał. ja słyszałem u siebie tylko pare razy w lato przy upałach >30C. teraz nawet na chwilę się nie włączają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lysy2711 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 jeśli temp na wskaźniku nie przekracza połowy, to niema potrzeby żeby wentylator się załączał. ja słyszałem u siebie tylko pare razy w lato przy upałach >30C. teraz nawet na chwilę się nie włączają. dzięki za odpowiedz , jeśli następna osoba tak mówi to tak musi być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Slabo szukales. Sa dwa czujniki temperatury . Jeden dwupinowy ktory dostarcza informacje o temp. silnika do ecu i drugi jednopinowy ktory pokazuje temp na wskazniku. Obydwa sa obok siebie z tylu glowicy zaraz przy pasku rozrzadu. Jesli chcesz zobaczyc czy wlaczaja sie wentylatory w aucie to nie teraz w czasie jazdy bo sie silnik chlodzi. Trzeba go zagrzac na postoju ,najlepiej jak wrocisz z trasy zostaw go wolnych obrotach (lub troche przygazuj ) Bedzie juz zagrzany to sie powinny szybciej wlaczyc wentylatory. Tez jest tak samo u mnie ze sie ewentualnie wlacza jak jest goraco. Poza tym wentylatory sa sterowane 3 przekaznikami poprzez ECu silnika . Przekazniki te masz w skrzynce przekaznikow przy blotniku pasazera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lysy2711 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Slabo szukales. Sa dwa czujniki temperatury . Jeden dwupinowy ktory dostarcza informacje o temp. silnika do ecu i drugi jednopinowy ktory pokazuje temp na wskazniku. Obydwa sa obok siebie z tylu glowicy zaraz przy pasku rozrzadu. Jesli chcesz zobaczyc czy wlaczaja sie wentylatory w aucie to nie teraz w czasie jazdy bo sie silnik chlodzi. Trzeba go zagrzac na postoju ,najlepiej jak wrocisz z trasy zostaw go wolnych obrotach (lub troche przygazuj ) Bedzie juz zagrzany to sie powinny szybciej wlaczyc wentylatory. Tez jest tak samo u mnie ze sie ewentualnie wlacza jak jest goraco. Poza tym wentylatory sa sterowane 3 przekaznikami poprzez ECu silnika . Przekazniki te masz w skrzynce przekaznikow przy blotniku pasazera. No i bomba jadę w piątek w trasę jakieś 400 km. to sprawdzę, i dzięki za informacje gdzie są czujniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 W książce do Toyoty pisali żeby grzać silnik na postoju z obrotami 2tyś obrotów. I faktycznie szybko się grzał do załączenia wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czad Maska Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 No i bomba jadę w piątek w trasę jakieś 400 km. to sprawdzę, i dzięki za informacje gdzie są czujniki. w trasie będzie się chłodził. Jeśli się nie gotuje, to po co sobie głowę tym zawracasz? Jeśli temp jest ok, to wszystko działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Z ciekawosci pomierzylem swoj czujnik temp. plynu chlodniczego i mam przy -10 1,5 kilooma i wychodzi napiecie 4,6V. Tak to zapala dobrze tylko na zimnym silniku go chwile zatrzesie, kiedys jak wsadzalem opornik to nie bylo tego trzesienia na zimnym ale go pozniej wyjalem bo uznalem za zbedny, co o tym sadzicie, niby napiecie ok, ale opor owiele za maly powinno byc 7-11 kiloomow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Maciek juz tyle czasu bawisz sie z tym czujnikiem. Wez go wykrec i rzuc za psami .Kup nowy i zaloz . Napiecie bedzie dobre bo idzie z ECU . Natomiast opor jest to opor cewki samego czujnika temperatury i jest zly w tej temperaturze otoczenia . . Pokazuje on ze silnik na 30-40 stopni i dlatego przy odpalaniu nim zatrzesie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Wlasnie o to chodzi ze go zmienialem , jakis czas bylo ok a teraz znow sie zepsul... Wymienie go mam nadzieje ze teraz dluzej wytrzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Wiesz to zalezy na jaki trafi . Ja jak kupowalem to sprzedawca powiedzial ze sa po 30 zl i po 100zl. Teraz decyzja nalezy do mnie . Wzialem ten po 30 ale chodzi . Moze u Ciebie byl faktycznie niedobry jak wziales ten tanszy. U mnie pokazywal napiecie 4,9V . Ale u Ciebie i tak dobrze jest moze troszke bateria slaba i tak pokazalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zmienilem czujnik i za bardzo nie widac poprawy, czujnik mierzylem i trzyma dobre parametry, odpalam zimny silnik i faluja obroty 600-800 bledow brak, to falowanie i trzesienie trwa nawet do 30s. Co dziwne zauwazylem ze on nie zwieksza obrotow po odpaleniu, rok temu przy temp. tego rzedu obroty po odpaleniu podskakiwaly do 1100, a teraz odpalam potrzesie i obroty 750, dziwne to jakies. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 (edytowane) wczoraj sprawdzałem czujnik temp wg manuala i przy ponad -10 stopni faktycznie silnik wchodzi na 1000 obr ale to trwa ok 1 min i bardzo szarpie. Przy tym zakresie temp co podają u mnie po odpaleniu obroty są na ok 650 Edytowane 30 Stycznia 2012 przez dawid1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Maciek a swiece zarowe napewno masz dobre ze on tak tym silnikie trzesie po odpaleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Dobre sa sprawdzalem je podlaczajac pod aku i momentalnie sie zarzyly wszystkie tak samo, nawet na probe wlozylem swiece z cd20 i tak samo, on tak jakkby mial wciaz za mala dawke rozruchowa, dziwi mnie ze nie podnosi tych obrotow przy duzym mrozie, w tino juz przy -5 obroty ida na 1000, dziwne to, jak bede mial czas to wrzuce filmik. Po zapaleniu zakopci na bialo, taki gryzacy dym jak niedopalone paliwo, moze to cos znowu z katem wtrysku, sam nie wiem. Niby pali od kopa, teraz obroty podnosi, ale prosze obejrzec caly filmik i zobaczyc to takie podrzucanie, falowanie obrotow: Dziwne to takie, tak jakkby nastawnik sie zacinal czy cos, co wy o tym sadzicie? Zapomnialem dodac ze czasami zle pali tez na cieplym, trzeba troche dluzej pokrecic niz na zimnym ale i tak pali za pierwszym. I na zimnym i na cieplym po zapaleniu kupa bialego dymu, smierdzi jak niedopalone paliwo, sam nie wiem myslalem ze ten dym to wina wtrysku sterujacego, ale nadal po jego wymianie zakopci, prosze mi nie pisac ze uszczelka pod glowica bo jest ok plynu nie ubywa itp. Sprawdzilem kat wtrysku czy sie nie przestawil i sie zgadza, wiec kat wtrysku ok, z tym zapalaniem na cieplym to nie zawsze wystepuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Maciek a jak sprawdzales czy sie nie przestawil kat wtrysku . czy tylko patrzyles na psaek rozrzadu czy sprawdzales czujnikiem . Wiesz ja bym najpierw nalal jakiegos srodka do czyszczenie wtryskow i zobaczyl czy bedzie to takie szarpanie obrotow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Czujnikiem sprawdzalem kat wtrysku, niby pali ok, tylko to szarpanie, ale to tylko przy 1 rozruchu pozniej nie wystepuje. A u ciebie na ile podnosza sie obroty podczas tych mrozow, bo znajomy mowi ze te moje 900 to troche malo ze powinno byc 1100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Wiesz nie zwracalem dotad uwagi na to . Dzisiaj bede jechal do brata to popatrze. Tylko ze ja mam auto w garazu. A moze paliwo masz zatankowane niedobre . daj jednak jakiegos srodka do paliwa . Zobacze na te obroty i napisze jak wroce. Pytalem tez wczoraj kolegi . On ma focusa i mowil ze u niego obroty po odpaleniu ida na 1100-1200 i zaraz spadaja . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Wlasnie wrocilem z garazu, chcialem go zapalic zeby pochodzil bo mam dzis wolne i ku mojemu zdziwieniu zapalil za 11 razem za kazdym razem dlugo krecilem, juz aku zdychal, krecil niby normalnie juz lapal ale nie mogl do konca zalapac, a w garazu bylo tylko -12, dziwne, ide sprawdzic jeszcze raz swiece. Jedna swieca sie spalila, tylko ciekawe czy to przez to bylo to szarpanie, jak ostygnie to zobacze, sprawdzilem reszte i jest ok. Teraz jak wymienilem swiece to ladnie pali, dzisiaj poszedl od pierwszego i wkoncu zniknelo to szarpanie, nawet tino tak dobrze nie zapalil bo za 3 a prima za 1, ale mysle zeby ogolnie wymienic swiece na nowe bo juz maja swoj przebieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Czesc. Nie chce powiedziec. A nie mowilem sprawdz dobrze swiece. BO to tez chodzi w tym wszystkim ze nie tylko czy one dobrze grzeja, ale czy grzeja w jednakowym czasie . Wystarczy ze jedna bedzie grzala pozniej i jest cyrk. Dobrze ze juz masz spokoj.Jakiej firmy swiece kupiles. Ja mam zalozone HKT i na razie dobrze. Tylko ze ja mialem cyrk ale z przekaznikiem swiec zarowych. Juz jest ok. Tak na marginesie . Nowy przekaznik kosztuje 350 zl i jest w tej chwili niedostepny Na allegro jedna oferta po 100zl. Te ceny zwalaja z nog. Nawet nie ma w tym przekazniku mnodulu dogrzewania swiec polaczonego z czujnikiem temperatury a taki drogi. Przeciez to zwykly td a nie tdi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Wymienilem tylko ta spalona to orginalna z silnika sunnego, a po ile placiles za swiece? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.