Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 2.0TD czujnik temperatury plynu chlodzacego


Gość lysy2711
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukalem szukalem i nie znalazlem , moj problem polega na tym ze nie wlacza mi sie wentylator chlodnicy , jesli wlacze klime to dziala , wszystkie bezpieczniki sa dobre , slyszalem ze moze byc to czujnik temperatury ale nie wiem w ktorym miejscu sie on znajduje , i jaka jest miejwiecej temp. przy ktorej powinien on sie wlaczyc. Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli temperatura jest prawidłowa to nie ma potrzeby żeby wentylatory się załączały. Dodam, że ja też u siebie nigdy nie zaobserwowałem pracy wentylatorów (oprócz pracy klimy). Temperatura nigdy nie przekroczyła u mnie połowy.Te silniki chyba trudno jest doprowadzić do niebezpiecznej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli temp na wskaźniku nie przekracza połowy, to niema potrzeby żeby wentylator się załączał. ja słyszałem u siebie tylko pare razy w lato przy upałach >30C. teraz nawet na chwilę się nie włączają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli temp na wskaźniku nie przekracza połowy, to niema potrzeby żeby wentylator się załączał. ja słyszałem u siebie tylko pare razy w lato przy upałach >30C. teraz nawet na chwilę się nie włączają.

 

dzięki za odpowiedz , jeśli następna osoba tak mówi to tak musi być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slabo szukales. Sa dwa czujniki temperatury . Jeden dwupinowy ktory dostarcza informacje o temp. silnika do ecu i drugi jednopinowy ktory pokazuje temp na wskazniku. Obydwa sa obok siebie z tylu glowicy zaraz przy pasku rozrzadu.

Jesli chcesz zobaczyc czy wlaczaja sie wentylatory w aucie to nie teraz w czasie jazdy bo sie silnik chlodzi. Trzeba go zagrzac na postoju ,najlepiej jak wrocisz z trasy zostaw go wolnych obrotach (lub troche przygazuj ) Bedzie juz zagrzany to sie powinny szybciej wlaczyc wentylatory.

Tez jest tak samo u mnie ze sie ewentualnie wlacza jak jest goraco. Poza tym wentylatory sa sterowane 3 przekaznikami poprzez ECu silnika . Przekazniki te masz w skrzynce przekaznikow przy blotniku pasazera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slabo szukales. Sa dwa czujniki temperatury . Jeden dwupinowy ktory dostarcza informacje o temp. silnika do ecu i drugi jednopinowy ktory pokazuje temp na wskazniku. Obydwa sa obok siebie z tylu glowicy zaraz przy pasku rozrzadu.

Jesli chcesz zobaczyc czy wlaczaja sie wentylatory w aucie to nie teraz w czasie jazdy bo sie silnik chlodzi. Trzeba go zagrzac na postoju ,najlepiej jak wrocisz z trasy zostaw go wolnych obrotach (lub troche przygazuj ) Bedzie juz zagrzany to sie powinny szybciej wlaczyc wentylatory.

Tez jest tak samo u mnie ze sie ewentualnie wlacza jak jest goraco. Poza tym wentylatory sa sterowane 3 przekaznikami poprzez ECu silnika . Przekazniki te masz w skrzynce przekaznikow przy blotniku pasazera.

No i bomba jadę w piątek w trasę jakieś 400 km. to sprawdzę, i dzięki za informacje gdzie są czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Czad Maska

No i bomba jadę w piątek w trasę jakieś 400 km. to sprawdzę, i dzięki za informacje gdzie są czujniki.

w trasie będzie się chłodził. Jeśli się nie gotuje, to po co sobie głowę tym zawracasz? :P Jeśli temp jest ok, to wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Z ciekawosci pomierzylem swoj czujnik temp. plynu chlodniczego i mam przy -10 1,5 kilooma i wychodzi napiecie 4,6V. Tak to zapala dobrze tylko na zimnym silniku go chwile zatrzesie, kiedys jak wsadzalem opornik to nie bylo tego trzesienia na zimnym ale go pozniej wyjalem bo uznalem za zbedny, co o tym sadzicie, niby napiecie ok, ale opor owiele za maly powinno byc 7-11 kiloomow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek juz tyle czasu bawisz sie z tym czujnikiem. Wez go wykrec i rzuc za psami .Kup nowy i zaloz . Napiecie bedzie dobre bo idzie z ECU . Natomiast opor jest to opor cewki samego czujnika temperatury i jest zly w tej temperaturze otoczenia . . Pokazuje on ze silnik na 30-40 stopni i dlatego przy odpalaniu nim zatrzesie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie o to chodzi ze go zmienialem , jakis czas bylo ok a teraz znow sie zepsul... Wymienie go mam nadzieje ze teraz dluzej wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to zalezy na jaki trafi . Ja jak kupowalem to sprzedawca powiedzial ze sa po 30 zl i po 100zl. Teraz decyzja nalezy do mnie . Wzialem ten po 30 ale chodzi . Moze u Ciebie byl faktycznie niedobry jak wziales ten tanszy. U mnie pokazywal napiecie 4,9V . Ale u Ciebie i tak dobrze jest moze troszke bateria slaba i tak pokazalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem czujnik i za bardzo nie widac poprawy, czujnik mierzylem i trzyma dobre parametry, odpalam zimny silnik i faluja obroty 600-800 bledow brak, to falowanie i trzesienie trwa nawet do 30s. Co dziwne zauwazylem ze on nie zwieksza obrotow po odpaleniu, rok temu przy temp. tego rzedu obroty po odpaleniu podskakiwaly do 1100, a teraz odpalam potrzesie i obroty 750, dziwne to jakies.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj sprawdzałem czujnik temp wg manuala i przy ponad -10 stopni faktycznie silnik wchodzi na 1000 obr ale to trwa ok 1 min

i bardzo szarpie.

Przy tym zakresie temp co podają u mnie po odpaleniu obroty są na ok 650

post-50156-0-57309200-1327953435_thumb.jpg

Edytowane przez dawid1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre sa sprawdzalem je podlaczajac pod aku i momentalnie sie zarzyly wszystkie tak samo, nawet na probe wlozylem swiece z cd20 i tak samo, on tak jakkby mial wciaz za mala dawke rozruchowa, dziwi mnie ze nie podnosi tych obrotow przy duzym mrozie, w tino juz przy -5 obroty ida na 1000, dziwne to, jak bede mial czas to wrzuce filmik. Po zapaleniu zakopci na bialo, taki gryzacy dym jak niedopalone paliwo, moze to cos znowu z katem wtrysku, sam nie wiem.

 

Niby pali od kopa, teraz obroty podnosi, ale prosze obejrzec caly filmik i zobaczyc to takie podrzucanie, falowanie obrotow:

 

Dziwne to takie, tak jakkby nastawnik sie zacinal czy cos, co wy o tym sadzicie?

 

Zapomnialem dodac ze czasami zle pali tez na cieplym, trzeba troche dluzej pokrecic niz na zimnym ale i tak pali za pierwszym. I na zimnym i na cieplym po zapaleniu kupa bialego dymu, smierdzi jak niedopalone paliwo, sam nie wiem myslalem ze ten dym to wina wtrysku sterujacego, ale nadal po jego wymianie zakopci, prosze mi nie pisac ze uszczelka pod glowica bo jest ok plynu nie ubywa itp.

 

Sprawdzilem kat wtrysku czy sie nie przestawil i sie zgadza, wiec kat wtrysku ok, z tym zapalaniem na cieplym to nie zawsze wystepuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek a jak sprawdzales czy sie nie przestawil kat wtrysku . czy tylko patrzyles na psaek rozrzadu czy sprawdzales czujnikiem . Wiesz ja bym najpierw nalal jakiegos srodka do czyszczenie wtryskow i zobaczyl czy bedzie to takie szarpanie obrotow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnikiem sprawdzalem kat wtrysku, niby pali ok, tylko to szarpanie, ale to tylko przy 1 rozruchu pozniej nie wystepuje. A u ciebie na ile podnosza sie obroty podczas tych mrozow, bo znajomy mowi ze te moje 900 to troche malo ze powinno byc 1100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz nie zwracalem dotad uwagi na to . Dzisiaj bede jechal do brata to popatrze. Tylko ze ja mam auto w garazu. A moze paliwo masz zatankowane niedobre . daj jednak jakiegos srodka do paliwa . Zobacze na te obroty i napisze jak wroce.

Pytalem tez wczoraj kolegi . On ma focusa i mowil ze u niego obroty po odpaleniu ida na 1100-1200 i zaraz spadaja .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wrocilem z garazu, chcialem go zapalic zeby pochodzil bo mam dzis wolne i ku mojemu zdziwieniu zapalil za 11 razem za kazdym razem dlugo krecilem, juz aku zdychal, krecil niby normalnie juz lapal ale nie mogl do konca zalapac, a w garazu bylo tylko -12, dziwne, ide sprawdzic jeszcze raz swiece.

 

Jedna swieca sie spalila, tylko ciekawe czy to przez to bylo to szarpanie, jak ostygnie to zobacze, sprawdzilem reszte i jest ok.

 

Teraz jak wymienilem swiece to ladnie pali, dzisiaj poszedl od pierwszego i wkoncu zniknelo to szarpanie, nawet tino tak dobrze nie zapalil bo za 3 a prima za 1, ale mysle zeby ogolnie wymienic swiece na nowe bo juz maja swoj przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Nie chce powiedziec. A nie mowilem sprawdz dobrze swiece. BO to tez chodzi w tym wszystkim ze nie tylko czy one dobrze grzeja, ale czy grzeja w jednakowym czasie . Wystarczy ze jedna bedzie grzala pozniej i jest cyrk. Dobrze ze juz masz spokoj.Jakiej firmy swiece kupiles. Ja mam zalozone HKT i na razie dobrze. Tylko ze ja mialem cyrk ale z przekaznikiem swiec zarowych. Juz jest ok. Tak na marginesie . Nowy przekaznik kosztuje 350 zl i jest w tej chwili niedostepny Na allegro jedna oferta po 100zl. Te ceny zwalaja z nog. Nawet nie ma w tym przekazniku mnodulu dogrzewania swiec polaczonego z czujnikiem temperatury a taki drogi. Przeciez to zwykly td a nie tdi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem tylko ta spalona to orginalna z silnika sunnego, a po ile placiles za swiece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...