Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana klocków hamulcowych


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

O widzisz.....dziękuję ;)

O takie coś mi chodziło.

 

Mam jeszcze jedno pytanie bo szukając tarcz natrafiłem na tarcze tył......jaki model Notka E11 ma tarcze z tyłu ?

Ja mam bębny.

nie ma za co :) niestety nie wiem jaki to może być model, ja też mam piękne brązowe bębny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne ktoras z wczesnych wersji japonskich (JDM), gdzie zdarzaly sie i tarcze z tylu, i tarcze wentylowane z przodu, naped 4x4 i rozne inne dziwne rzeczy o ktorych na europejskich rynkach nawet nikt nie slyszal.

Edytowane przez NazgulXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem u nas tarcze i klocki Brembo.....jednak od producenta taniej. 

Mapka dobra bo można u siebie w okolicy sprawdzić sprzedawce.

Nawet na eBayu taki zestaw prawie 200f. Tutaj całość tarcze ze śrubkami i komplet klocków 110f.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem u nas tarcze i klocki Brembo.....jednak od producenta taniej. 

Mapka dobra bo można u siebie w okolicy sprawdzić sprzedawce.

Nawet na eBayu taki zestaw prawie 200f. Tutaj całość tarcze ze śrubkami i komplet klocków 110f.

Kupowałem kiedyś taki komplet do poprzedniego autka z grupy VAG i byłem bardzo zadowolony. Jeśli nadejdzie czas na wymianę kompletu, myślę że będzie to Brembo.  Taka uwaga dla wszystkich: trzeba pamiętać żeby w czasie jazdy gdy tarcze są rozgrzane nie wjeżdżać w głębokie kałuże -przynajmniej się starać; a po dłuższej jeździe samochodem należy unikać jego mycia  (zwłaszcza na myjkach samoobsługowych). Tak obserwuję nieraz zachowanie kierowców i aż włos się jeży na głowie... jedna kałuża na drodze i wielka frajda gdy się w nią specjalnie wjedzie :D a potem na forach wielki lament, że im klocki piszczą albo czuć wibracje w czasie hamowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 trzeba pamiętać żeby w czasie jazdy gdy tarcze są rozgrzane nie wjeżdżać w głębokie kałuże -przynajmniej się starać; a po dłuższej jeździe samochodem należy unikać jego mycia  (zwłaszcza na myjkach samoobsługowych). Tak obserwuję nieraz zachowanie kierowców i aż włos się jeży na głowie... jedna kałuża na drodze i wielka frajda gdy się w nią specjalnie wjedzie :D a potem na forach wielki lament, że im klocki piszczą albo czuć wibracje w czasie hamowania :D

O tym niby wszyscy kierujący wiedzieć powinni,  niestety rzeczywistość jest inna ale nie ma się co dziwić jak niektórzy nie wiedzą nawet gdzie płyn do spryskiwacza nalać ale "furę" się ma i się szpanuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem we  wtorek tarcze i klocki przednie na Brembo......Notek hamuje jak złoto ;).

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie

 

Notek wyżyłowany hamulcowo na max i pora przy równo 97 tys. na pierwszą wymianę. Serwis twierdzi że tarcze jeszcze trochę pociągną ale chcę zmienić od razu całość bo chwila szybko mija i szkoda teraz same klocki zmieniać.

 

Znalazłem dwa zestawy w cenach budżetowych:

 

Delphi 230 zł (2x BG3762 i LP1865)

http://allegro.pl/delphi-tarcze-klocki-przod-nissan-note-e11-260mm-i6989216594.html

 

Febi 240 zł (2x FEB24165 i FEB16523):

http://allegro.pl/febi-tarcze-klocki-przod-nissan-note-e11-260mm-i6989216339.html

 

Ktoś posiada może któryś z ww. zestawów? Jak to to się sprawuje.

 

Edit z 08.02:

I wymienione. Mechanik się uparł i przekonywał, że tarcze jeszcze 30 tys. km pożyją  .....tak więc wymienione tylko klocki na brembo. Tarcze nadal te same od nowości.

 

Nie sądzę żeby tarcze tyle jeszcze pożyły z uwagi na zmianę warunków użytkowania auta (z trasy - miasto) oraz kierowcy:) (ja - żona). Ale o tym chyba się już przekona nowy właściciel, bo notek jeszcze z rok u nas polata, a potem się zobaczy.

 

Tak czy inaczej jestem bardzo mile zaskoczony trwałością pierwszych tarcz i klocków.

Edytowane przez gmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymieniłem komplet przód na TRW + klocki TRW DTEC. Teraz uwaga, na komplecie ATE przejechałem 26k i pojawiło się bicie :/

Nie wiem czy woda z myjki poszła na tarcze , bo kałuży nie pamiętam, trochę lipa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechu powiedział że do wymiany, więc wymieniłem. Takie życie :D

Trochę żałuję że nie oddałem od razu zacisków do regeneracji ale akurat cienko z kasą...

 

 

//edit: literówka

Edytowane przez NazgulXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dobra dość. Wyżyłowałem tarcze do cna. 104 tys. km na fabrycznych przelatałem.

Dziś założyłem komplet od Delphi.

Czas na świece ale to osobny wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tamtym roku Delphi założyłem w micra k12 i jest ok. Klocki dałem tradycyjnie ATE

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 7.04.2020 o 23:11, mati_wlkp napisał:

Jeszcze jedno pytanie.

Czy Note E11  2009 mają czujniki zużycia klocków?

E12 nie ma to pewnie E11 też nie ma. Ale możesz sobie zamontować klocki z akustycznym sygnalizatorem zużycia.

Po prostu na klocku jest zamontowana taka dodatkowa stalowa blaszka, która przy granicznym zużyciu klocka zaczyna ocierać o tarczę i wtedy słychać charakterystyczny gwizd/pisk.

Wygląda to tak:

klocek-hamulcowy-kpl-przod-z-akustycznym

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qashqai też nie ma,są tylko blaszki na klockach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do Note kupiłem komplet Bosch, a do Terrano MaXgear, który jest tani i bardzo dobry. Dodatkowo klocki MaXgear tek nie brudzą felg, mniej się pylą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podpinam się pod temat w tym miejscu.   Właśnie wymieniłem tarcze i klocki w moim notku. Poprzednie były firmy ATE. Obecnie pod wpływem znajomego pokusiłem się na tarcze firmy Rotinger Graphite Line, frezowane i nawiercane. Rzeczoznawca Rotingera do notka polecil mi właśnie takie. Do tych tarcz Rotinger zaleca klocki TRW, ATE lub Textar, czyli klocki w miarę miękkie. Ja zastosowałem klocki ATE.  Obecnie niewiele mogę napisać ponieważ za mało mam najechane.  Hamowanie jest bardzo dobre. Co mnie zastanawia to pylenie. Może to tak na początku i na docieraniu. Zobaczę w praktyce czy się nie naciąłem czy to był dobry wybór. 

klocki.thumb.jpg.b7648ba07bc6784378e1a68e3ff81329.jpgimage.thumb.png.dad4512b4cea2b3415ba7d1e2a7ff031.png

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, ranger napisał:

Nawiercane i nacinane tarcze zawszę będą znacznie szybciej frezowały klocki. To raczej produkt do sportu niż małych rodzinnych samochodów.

No niby tak, ale lubię eksperymentować. Znajomy jeździ i chwali sobie. Zobaczymy co przyniesie czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W dniu 29.10.2017 o 16:25, janio napisał:

Mój notek ma założone identyczne. Wymiana po 65 tyś km  dwa lata temu. Nalatałem już na nich 40 tyś. km. Nie narzekam i polecam. Kupowane w InterCars ale troszkę drożej mnie wyniosło ok. 400 zł. jedna tarcza to 180 zł.

Czy ten komplet pasuje do Note 1,4 2011 r.??

W dniu 29.10.2017 o 15:11, JerzyR napisał:

Moja żona jeździ Note od nowości - przebieg prawie 50tys (kupiony w 2011 r.) i przy zmianie opon mechanik powiedział, że klocki do wymiany w najbliższym czasie.

Przy czym wymienię klocki i tarcze. Czy zestaw  ATE będzie właściwy: zest.ATE.0030?

2 x Tarcza hamulcowa ATE 24.0122-0216.1

tarczowe ATE 13.0460-2709.2

Mam nadzieję, że żona następne 6 lat będzie jeździć :)

Całość na aledrogo ok 320zł

Czy ten komplet pasuje do Note 1,4 2011 r.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2022 o 08:16, JerzyR napisał:

Czy ten komplet pasuje do Note 1,4 2011 r.??

Powinien pasować jak najbardziej. Jeśli masz wątpliwości podaj do sprzedawcy na Alle nr vin notka. On powinien potwierdzić. Ja tak kupowałem swoje .

 

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2021 o 19:38, janio napisał:

Co mnie zastanawia to pylenie. Może to tak na początku i na docieraniu.

Co prawda nie w Nissanie ale ma klocki ATE ok 30 tys km i co mogę powiedzieć, to pylą jak pyliły, teraz i na początku :) widać ten typ tak ma, ale poza efektem wizualnym, czyli brudne alufelgi nie ma tragedii, hamują bardzo dobrze mimo przebiegu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...