Gość muflonik Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Witam Przejechałem ok 5 tys km Primerką i chyba nic nie ubywa. Od początku jednak płyn w tym dosyć dużym zbiorniku osiągał poziom lekko ponad minimum. W sumie wystraszyłem się, że tam nic nie ma bo ten zbiornik dosyć głęboki, ale według miarki na nim to jest ponad minimum (jak się patrzy z góry to prawie same dno). Po odkręceniu korka od chłodnicy płynu jest full. Czy zostawić tak jak jest czy dolać płynu przynajmniej na połowę min/max? Jak objawia się to później w Primerkach? Nadmiar jest wydmuchiwany przez jakąś rurkę? Nie znam się na tym kompletnie, ale mając kiedyś Kia Sportage borykałem się z takim właśnie asekuracyjnym problemem, a okazało się, że kompletnie bez potrzeby gdyż nadmiar za każdym razem auto wypluwało i dalej było minimum a pod korkiem chłodnicy full. Mowa o aucie z silnikiem benzynowym. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 A jak było do tej pory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muflonik Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Cały czas na tym poziomie minimum. Zostawić tak jak jest i kontrolować? Zastanawiam się bo zima idzie, a większa ilość płynu pewnie spowoduje szybsze rozgrzewanie się silnika, ale mogę się mylić. Po prostu pamiętam sytuacje z Kia gdzie wlewałem jak głupi i martwiłem się, że uszczelka pod głowicą itp a okazało się, że ten typ tak ma i jak nie schodzi poniżej MIN to jest ok, a zalewało się MAKS tylko po to żeby poziom pod korkiem chłodnicy się zwiększył a każda nadwyżka leciała rureczką pod auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Wycieki będzie widać na zimnym silniku , na ciepłym płyn wyparuje z miejsca wycieku i szukaj wiatru w polu . Miałem w p12 1.9dci to podciekało spod uszczelki termostatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muflonik Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 No tak tyle, że ja nie wiem czy to tak zostawić czy dolać. Nie dolewałem w Primerze nigdy, więc nie wiem czy są wycieki. Pytanie czy po prostu się tym przejmować czy nie skoro nie ubywa poniżej MIN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Posmarowałem czerwonym silikonem uszczelkę termostatu i problem zniknął , na razie dobrze obserwuj co się z płynem dzieje , dolej na połowę i jak ubędzie szukaj wycieku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muflonik Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Ok muszę looknąć jaki kolor płynu mam i dolać taki sam. Nie pamiętam,ale niektóre były chyba mieszalne? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Wlej Prestone'a jest mieszalny ze wszystkimi, stan powinien być mniej wiecej na polowe. Jęsli będzie za mało podciśnienie z chłodnicy go zassie, jeśli za dużo ciśnienie wydmucha do zbiornika wyrównawczego. Posprawdzaj szczelność samej chłodnicy, jeśli gdzieś po wężach ucieka płyn to będzie widoczny biały nalot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.