sebastiw Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 hej, odkopię temat bo widzę że nie rozwiązany, a od dwóch lat walczyłem z tym samym, jak opisuje kolega w pierwszym poście, otóż problem leżał w cewkach...przed znalezieniem usterki wymieniałem świece, sprawdzałem milion innych rzeczy, nawet cewki podmieniałem bo miałem dwie używki...problem nasilał się właśnie jak temperatura spada poniżej 10st, po 15 min jeżdżenia często problem zanikał... ....okazało się że cewki są rozbieralne, chodzi o te elementy które nachodzą na świecę...z nich wyjąłem sprężynki w których jest taki jakby bezpiecznik topikowy wypełniony jakąś pewnie krzemionką, mierzyłem miernikiem te sprężynki razem z tym bezpiecznikiem i okazało się, że wszystkie były w zakresie 2 do 2,15 kOhm, a jedna cały czas 1,7kOhm, po wymianie samej sprężynki z innej używanej cewki gdzie ten parametr trzymał zakres 2kOhm problem został rozwiązany...auto teraz jeździ idealnie i na gazie i na benzynie...być może jest to sposób na łatwe znalezienie cewki o złych parametrach i powodującej problemy...dodatkowo te sprężynki bardzo delikatnie naciągnąłem co by lepiej dociskały do świecy, a miejsce kontaktu sprężynki z cewką również wyczyszczone... btw. przepływka wyglądała u mnie jak z fabryki, nie było na niej grama kurzu, auto ma najechane 139tys km... Hej, czy będziesz tak miły i napiszesz jak bezpiecznie rozebrać cewkę i gdzie przekładać sondy miernika, żeby sprawdzić przewodność? Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darryd Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Hej, czy będziesz tak miły i napiszesz jak bezpiecznie rozebrać cewkę i gdzie przekładać sondy miernika, żeby sprawdzić przewodność? Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka Oczywiście, będę w niedługim czasie w garażu postaram się zrobić jakiś reportażyk jak to ogarnąć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 darryd: Tak jak na pw - będziemy b. wdzięczni! darryd wyjaśnił mi na PW (DZIĘKUJĘ!), sprawdziłem i jego sposób daje jakiś ogląd na stan cewek. Należy wyjąć - lekko, ale zdecydowanie, lekko okręcając - całą laskę cewki z gumowej obudowy cewki. Łatwo wtedy wyjmiemy sprężynkę i można mierzyć. Mam w sumie 6 cewek (2 na zapas) i tylko jedna miała 2,14 kOhm, reszta okolice 2, a jedna bardziej 1,9, więc chyba czas poszukać nowych cewek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darryd Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 dodam od siebie, że to są moje wnioski które trzeba zweryfikować, fajnie byłoby mieć nową oryginalną cewkę i taką zmierzyć, najlepiej w temperaturze około 20stC...dałoby to szerszy pogląd wrzucam zdjęcia poglądowe, na nich pomiar cewki którą usunąłem z auta, i wstawiłem taką, która miała wyższy opór, powyżej 2k... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Darryd ten opis jest zupełnie wystarczający, jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Może nie ma sensu kupować cewki, wystarczy tylko dobrać identyczny opornik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darryd Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Szczerze to nie widziałem rezystora w obudowie bezpiecznika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 heh, no właśnie, czy to po prostu nie jest bezpiecznik? tylko jakie ma parametry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darryd Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Bezpiecznik nie ma oporu 2kohm...;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 (edytowane) Bezpiecznik nie ma oporu 2kohm...;-) No to co to za ustrojstwo? Przecież to nie jest jakiś magiczny dżinks robiony tylko dla tych cewek Mam nową cewkę z allegro, firmy NTY. Niestety jest tak ciasno spasowana, że nie ma szans jej rozebrać :-/ co ciekawe,. zmierzyłem opór między 1 i 2 bolcem (od lewej) w gnieździe i jest ok. 8,5kOhm, podczas, gdy na starych cewkach ok. 1,5KOhm... hym... zmian wielkich nie widać po montażu nowej cewki, może ciut żwawiej odpala przy minusowych temp. co myślicie o tej instrukcji testowania cewek? wg niej nowa cewka jest OK, a wszystkie używane już do wymiany... tylko nie wiem, czy to się odnosi do cewek z P12 https://www.docdroid.net/duvE1fh/cewki-i-kable.pdf.html Edytowane 28 Grudnia 2016 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrzanu Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Moim zdaniem lepiej kupić używaną cewkę, skoro są za grosze w tej chwili. Ja wymieniałem w zeszłym roku, bo na jednej z moich już wyskakiwał nawet błąd wypadania zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Jak całkiem padnie to luz, bo wiadomo która, jak jest lekko walnięty i powoduje M.in. Szarpanie silnika to jest kicha, bo nie wiadomo która wymienić, dlatego ten wątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 T wcale nie musi byc cewka , może byc to przepływomierz lub katalizator zapchany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darryd Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 hej, niestety muszę przyznać, że czyszczenie i w/w zabiegi pomogły, ale nie zupełnie, szarpanie podczas przyspieszania mniej, ale dalej występowało...w sobotę jadąc autem, wyprzedzałem typa który zjechał mi na pobocze, dziękując mu zapaliłem awaryjne i.....wtedy czuję, jak auto w rytm migania awaryjnymi traci moc i wraca...wróciłem do domu i wykonałem kilka testów, po włączeniu awaryjnych widać było też, że delikatnie przygasają tylne postojowe...po zrobieniu masy tylnych lamp żaden z wyżej opisanych problemów na razie nie występił...silnik sprawia wrażenie kulturalniejszej pracy...gdyby coś się zmieniło poinformuję...dołożenie masy do obydwu lamp to góra 1h czasu...w życiu bym nie pomyślał, że masa lampy ma wpływ na pracę silnika...LOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertoss88 Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Siemka czy mozesz napisac skad prowadziles te masy do tylnych lamp i gdzie sie wpinales. Ogolnie mam to samo auto szarpie. Jestem po wymianie swiec i Cewek firmy Era praca silnika duzo sie poprawila z tym ze jak ruszam pierwsze 3 biegi taki lekki mul jest auto jak by wylo obroty ida predkosc tez idzie ale wolniej dopiero jak juz jest 80 na zegarach idzie normalnie. Na zimnym jest lepiej jak dostanie temp to juz d*pa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 (edytowane) Z tyłu w aucie masz miejsca ze śrubami, do tego możesz podłączyć ale jak chcesz poprawy to wszystkie masy pod maską musisz poczyścić bo korozja żre niektóre. Wszystko do zabiegu masz kilka razy powielone na forum. Co do powyższych to tam nie ma żadnego bezpiecznika,opornika w cewkach tylko dioda wysokonapięciowa.Mierzenie rezystancji na niej o niczym nie świadczy.Czyszczenie czystych przepływek i cewek daje subiektywne opinie na kila dni.Pierwsze euforia a póżniej post za kilka dni ,że jednak dalej kupa.Te przepływki co mamy już są po czasie użyteczności niestety. Swoją drogą trochę dziwne jest na tym forum milion razy te same tematy. Przyczyna jest ewidentna-szukajka nic nie znajduje co wpiszemy i ma jakieś śmieszne zabezpieczenie.Przecież jak się szuka to wpisuje się frazy jedne po drugich.Inaczej ta opcja nie ma sensu.Już pisaliśmy z kimś na ten temat na forum.Lepiej jest wygooglować nissanklub niż szukać na stronie bo i tak nic nie znajdziemy. Edytowane 6 Września 2017 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.