Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] TD nie schodzi z obr.?


Gość filus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

na codzień robię fordy i psa,ale jak tu nie pomóc szwagrowi....

 

primera z 1997 TD.nie wchodziła na obroty pow ok 1500 i świecił sie check.

wymrygałem i wymieniłem pot.ped.przysp.- wsjo ok

 

po paru dniach nie mógł go zapalić-aku.zdechłł.-próbowali z bestera.

odpalił ale pozostał dziwny objaw: b.ciężki rozruch+ dymienie przy uruchamianiu,

na b.jałowym-praca ok, ale po dodaniu gazu i puszczeniu-nie chodzi z obrotów i faluje pomiędzy 1500,a 2000

pomimo tego reaguje na pedał gdyby chcieć wyżej.

jedyny sposób aby go sprowadzić do wolnych-to zdusić biegiem poniżej 1000 to zostaje. i tak w kółko

podczas jazdy na biegu nie faluje ale ciągnie cały czas(ok 1500 obr)

przy próbie przyspieszania-chwilowo metaliczny odgłos(coś jak klepiący wtrysk,złe wprzedzenie)

 

kodów brak: 55 + stwierdziłem brak oporności na czujniku wzniosu iglicy,

wymieniony ale brak reakcjii+ jeszcze inny pedał

p.s.

w opcji "szukaj" nie znalazłem nic podobnego na forum

z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

witamy nowego klubowicza

szkoda ze od razu z takim skomplikowanym problemem

 

a może..... tak

na moje oko to może być też ....

lambda lub dziura w dolocie powietrza

 

ale to tylko sugestia podobny kłopot z obrotami widziałem w KA

 

napisz jak juz znajdziesz przyczynę

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie że napisze,jak mnie sie uda

 

p.s.

TD- miałem na myśli Turbo Diesel- lmbda odpada,doldot sprawdzony(przepływka)

patrze po schematach i dziwi mnie jeden temat:

wszędzie pedał gazu jest jako pojedynczy potencjometr+stycznik= 2 wtyczki

a w niej są 3 - 2x potencjometr na pedale+ stycznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co Ci mogę poradzić to:

 

o ile masz miernik, trochę wiedzy na temat jak się z niego korzysta i service manual (dla P11 ktoś wystawiał na ftp) to weź i przemierz wszystkie czujniki o jakich są dane w serwisówce, oraz sprawdź drożność kabli na drodze czujnik-ECU. Najczęściej są tam dane o impedancjach tych czujników , ew o napięciach wyjściowych. Takie falujące obroty mogą być spowodowane awarią jednego z nich (część z nich znajduje się w pompie wtryskowej) lub styków i okablowania na drodze czujnik - ECU.

 

Jeśli pali Ci się check, to alternatywą może być - ale to już w serwisie ASO - podpięcie Consulta i wtedy na 75% dowiesz się co boli Twojego nissana.

 

Jeśli to nie będzie żaden z czujników to obstawiam problem z pompą wtryskową - byćmoże ktoś coś przy niej grzebał nie mając świadomości jak precyzyjne jest to ustrojstwo.

 

Nie wykluczam również, że o 1 ząb mógł Ci przeskoczyć pasek rozrządu - w takim przyp. zalecałbym mocną uwagę nad dalszym uruchamianiem silnika na siłę.

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem objaw z dlawieniem, dyminiem i brakiem mocy znienacka w zimie po kupieniu auta, oddalem pompe do serwisu bosha - rozkrecili wszystko - wymienili mi obudowe pompy, zalozyli komplet naprawczy i juz de fakto niemialem takiej przypadlosci (choc zapalajacy sie check nadal sie zapala) - to chyba sprawa jeszcze jednego czujnika w pompie, ktorego jeszcze nie zrobilem i nie zrobie w serwisie bosza bo tam nowy kosztuje chyba 2500 a za poprzednia usluge zplacilem tez 2000 - chyba na glowe spadli albo maja cenniki jak na zachodzie (juz zreszta o tym kiedys pisalem w poscie o swiecacym check'u)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te ceny w boschu to standard,naprawy pomp z opla (dth,dtl) z modułem programowalnym w pompie dochodzą od 7 do 9 tys .pln

stół do nastaw takich pomp z programatorem to koszt 90 tys pln

słowacy niedawno taki zakupili -my chyba jeszcze nie mamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam

na inny poscie isałem ze mam problem z pompa wtryskową http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...33570232#439363

 

Problem juz rozwiazałem. Okazało sie ze pompa była zabrudzona i to spowodowało czesciowe zablokowanie jakiegos regulatora. Po reozebraniu pompy i dokladnym jej wyczyszczeniu i zlozeniu auto chodzi jakby miało 5 tyś km a n ie 180 tyś :0

 

Nawet błedy w koda błyskowych zgasły . Wniosek z tego taki ze ludzie zapominaja wymieniać filter pakliwa i potem takkie sa tego skutki. Cale szczescie ze nie dałem jej do regeneracji po ewnie kosztowało by to jakies 600 zeta a w sumie by ja tylko wczyscili :)

 

 

Jak to sie mowu glupi ma zawsze szczescie :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...