Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Lusterka angielskie


vincenzo92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mój problem pojawił się wraz ze złym człowiekiem który postanowił sobie urwać mi lusterko przechodząc obok mojego auta

, przechodząc do rzeczy moje pytanie brzmi następująco czy można przestawić lusterko angielskie na standard europejski gdyż nigdzie nie mogę znaleźć europejskiej wersji tymbardziej w racjonalnej cenie. Lusterko od strony kierowcy almera n16 2002 r. z góry dziękuje za pomoc.

 

To odpowiem sobie sam : Tak panie i panowie da sie i nawet nie kosztuje to zbyt wiele wysiłku a koszty są o połowę mniejsze więc jakby ktoś miał problem z ułamanym lusterkiem to jak najbardziej radzę kupić używane angielskie ceny zaczynają się od 40 zł. Nawet wymiana samych szkieł nie jest trudna i obywa się bez kleju (czasami konieczna gdyż montaże ramek do szkieł są inne w lusterkach angielskich i europejskich).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

 

Witam wszystkich mój problem pojawił się wraz ze złym człowiekiem który postanowił sobie urwać mi lusterko przechodząc obok mojego auta

, przechodząc do rzeczy moje pytanie brzmi następująco czy można przestawić lusterko angielskie na standard europejski gdyż nigdzie nie mogę znaleźć europejskiej wersji tymbardziej w racjonalnej cenie. Lusterko od strony kierowcy almera n16 2002 r. z góry dziękuje za pomoc.

 

To odpowiem sobie sam : Tak panie i panowie da sie i nawet nie kosztuje to zbyt wiele wysiłku a koszty są o połowę mniejsze więc jakby ktoś miał problem z ułamanym lusterkiem to jak najbardziej radzę kupić używane angielskie ceny zaczynają się od 40 zł. Nawet wymiana samych szkieł nie jest trudna i obywa się bez kleju (czasami konieczna gdyż montaże ramek do szkieł są inne w lusterkach angielskich i europejskich).

 

Ja mam do wymiany oba lusterka (skopał pijany w 3 d***y sudent). Śledzę Allegro i rzeczywiście ciężko jest znaleźć lusterka nie angielskie. Czy wersje angielskie - ich obudowy - są takie same jak kontynentalne? Czy wymieniałeś jedynie szkła? Możesz napisać trochę szczegółów, co zrobiłeś, co musiałeś dopasowywać itp.?

 

Pozdrowienia,

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku "mechanicznie" lusterka były identyczne, obudowa, szkła (trzeba było zamienić lewe z prawym) itp.

różnica jest w koncie otwarcia-odchylenia od lini bocznej samochodu...

kontynentalna lewe większy kąt - prawe mniejszy

angol lewe mniejszy kąt - prawe większy

(czy jakoś tak :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

w moim przypadku "mechanicznie" lusterka były identyczne, obudowa, szkła (trzeba było zamienić lewe z prawym) itp.

różnica jest w koncie otwarcia-odchylenia od lini bocznej samochodu...

kontynentalna lewe większy kąt - prawe mniejszy

angol lewe mniejszy kąt - prawe większy

(czy jakoś tak :) )

 

Czyli rozumiem, że obudowy lusterek kontynentalnych i angielskich niczym się nie różnią. Jedynie trzeba wymienić same lustra. Czy lustro asferyczne angielskie (kierowcy, z prawej strony), można łatwo przełożyć na naszą lewą stronę (obracając tak, żeby "kreskę" mieć po zewnętrznej stronie)? I tak samo z tym od pasażera? Czy trzeba kombinować z mocowaniami samych luster itd. itp.?

 

 

Pozdr,

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkła bez większego problemu można przełożyć i powinny pasować...

mocowania też są takie same... ale zostaje jeszcze "kąt otwarcia" lusterka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kąt ten można wyregulować lusterka jak wiadomo są umieszczone na swego rodzaju zawiasach utrzymywanych sztywno na mocnej sprężynie zaś sam element z lustrem przymocowany jest do elementu przykręcanego do karoserii za pomocą trzech zagiętych blaszek wystających z tulei włożonej w sprężynę o której wspomniałem. Blaszki należy odgiąć i wyciągnąć wtedy ukaże nam się podstawa lusterka na której należy wykonać dodatkowe nacięcia tak aby pasowały do ustawienia europejskiego należy także pamiętać aby z jednej strony rowki te miały luźny spad aby nadal można było składać lusterka. Gdy już tego dokonamy najtrudniejsza część zostaje do zrobienia potrzebny będzie np. ścisk stolarski dzięki któremu zaciśniemy sprężynę ponownie aby zagiąć wcześniej rozgięte blaszki na swoim miejscu. Przed tym jak opanowałem tą umiejętność naprzeklinałem się przy tym zdrowo i odrazu mówię łatwo nie jest ale da się zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...