bolo1005 Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Witam, mam przygody z moją micra k11 z 99r, silnik 1,0. Wszystko było już ok ale z miesiąc temu auto stanęło na skrzyżowaniu i został wymieniony aparat zapłonowy. Wszystko hula extra ale zaczął więcej palić ( w cyklu mieszanym 8l/100km ). Kąt zapłonu ustawiony po wymianie był źle bo auto straciło moc więc po paru dniach pojechałem ustawić jeszcze raz i teraz jest 15 st czyli ksiazkowo i autko śmiga jak przed wymianą, no poza tym spalaniem. Jeszcze przed awarią aparatu palił 6,6l. Nie wiem czy to już przez te zaczynające się lekkie mrozy albo przez opony zimowe spalanie tak wzrosło ? moze to tez przez aparat zapłonowy bo u mnie był nr 42537J a ten mam 42537D, ale chyba one się nie różnią bo wygląd identyko ? resetowalem kompa przez noc i jakos nie pomaga. Czy po resecie kompa trzeba robic jakąs samoadaptację ? Bo czytałem na forum fiesty ze się robi, wiecie może o co chodzi ? Bo ja po włączeniu akumulatora odjezdzam normalnie do pracy i tyle. pozdrawiam i z gory dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 sprawdź lambdę, do tego jest zimniej i auto dłużej jedzie na ssaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo1005 Opublikowano 14 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 jak sprawdzić lambdę ? mozesz mi wyjaśnic krok po kroku ? bo wiem tylko tyle ze miernikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 czarny od miernika do (-) czerwony od miernika do sygnału lambdy (szpilka w czarny albo szary) i powinna falować miernik na zakresie 1V jeżeli jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo1005 Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 witam, a mam pytanie poniewaz jutro mam dzien wolny i chciałbym porobić pomiary np sondy i innych podzespolów z naszej instrukcji napraw. Jak takie pomiary sie wykonuje ? Pomiary polegające na zlączeniu dwóch pół z skrzynce i odczytaniu wartości . Czy to robi sie zwyklym miernikiem elektrycznym ze jeden kabel wklada sie w jedno pole a drugi w drugie pole i odczytuje sie wartosci np napiecia lub oporu ? panowie jak pomierzyc ta sonde ? wziałem dzis miernik i jednym koncem przyłożyłem do masy w aucie a drugim przykładałem najpierw do kabelków wystających z sondy (one sa jakies zaizolowane) a jak to nie działało to do wtyczki sondy ale tez zadnych wartosci miernik mi nie pokazywał. Boje sie wlożyć głębiej ten kabelek to wtyczki z sondy bo rozwale wtyczke. Jak zmierzyć tą sonde ? oraz gdzie znajduje sie to złącze w załaczniku ? . Pytam ponieważ chciałbym porobić pomiary miernikiem w załączniku z mojego ostatniego posta np czujnik położenia przepustnicy czy miernik pokazuje 4160 om itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 trzeba wbić szpilkę w przewód, a to złącze jest od ECU, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo1005 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 panowie dzis zrobiłem adaptacje komputera tzn wyłączyłem aku na noc i po 14 h podłączyłem aku i zagrzałem auto na biegu jałowym bez gazu do włączenia wentylatora -przy dzisiejszej pogodzie potrwało to z 20min, a pozniej trochę szybciej się przejechałem . Nie udało mi się zmierzyć sondy ponieważ kabla igłą lub szpilką nie chciałem przekłuwać i nie udało mi się przecisnąć miernikiem do wtyczki ( może za słabo próbowałem ale nie chciałem popruć wtyczki i urwać kabla ) ale za to odkręciłem świece bo to też dużo mowi o składzie mieszanki, zapłonie itd i świece jak nowe a przejechałem już na nich ok 3000km. bez nagaru-no może taki lekki szary. Teraz jestem spokojniejszy i z tego widzę ze do spalania ok 7,5l po miescie bede musial sie przyzwyczaić panowie dzis byłem na analizie spalin i wyszły aż za dobrze bieg jałowy CO 0 % obj. CO2 14,8 % obj. HC 1 ppm O2 0,74 pozniej 0,56 współczynnik lambda 1,03 AFR 14,9 ok 2500 obr CO 0,01 % obj. CO2 15,11 % obj. HC 29 ppm O2 0,12 współczynnik lambda 1,01 AFR 14,5 czyli silnik zdrowy więc spalanie chyba ten typ tak ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 No niestety, jeżdżąc po mieście na krótkich dystansach, kiedy silnik nie zdąży się 'dogrzać' to spalanie na poziomie 7,5 l/100km jest calkiem realne (czyt. normalne). Nierealne są natomiast dane podawane przez producenta (ok. 6l/100km), chyba że latem i bez zatrzymywania się na światłach co 3 min. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.