Gość macek88 Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Witam. Mam taki problem. Ostatni wywaliło mi żóltą kontrolkę silnika, po podłączeniu pod komputer wyskoczyło, że walnięty jest czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik już zamówiłem, pytanie mam takie: gdzie umiejscowiony jest owy czujnik? Po wstępnych poszukiwaniach nie udało mi się go namierzyć. Silnik to benzyna 1.6. Będę wdzięczny za opisanie prostym językiem, jak dla laika tudzież fotką. Na forum znalazlem jedynie info o tym gdzie jest ten czujnik w dieslu - u mnie go w tym miejscu nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 O ile sie nie myle czujnik ten jest zamontowany zaraz przy rolkach od rozrzadu. Jeśli pojawia Ci się błąd od czujnika możliwe przyczyną może być także luźny łańcuch rozrządu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macek88 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 O ile sie nie myle czujnik ten jest zamontowany zaraz przy rolkach od rozrzadu. Jeśli pojawia Ci się błąd od czujnika możliwe przyczyną może być także luźny łańcuch rozrządu.. dzięki za info, będę szukał dalej. Co do łańcucha, wydaje mi się, że byloby go słychać, a jest cisza i żadnych odglosow ze strony lancucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Jeśli pojawia Ci się błąd od czujnika możliwe przyczyną może być także luźny łańcuch rozrządu.. Przeważnie pokazuje błąd czujnika położenia wału korbowego przy rozciągniętym łańcuchu rozrządu, tydzień temu wymieniałem łańcuch rozrządu (caly czas wyskakiwał bład położenia wału korbowego) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 (edytowane) @Oskar: Jaki masz przebieg? Wymieniałeś sam łańcuch czy razem z rolkami i napinaczem? Edytowane 18 Listopada 2011 przez krajesiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 192 tys. wymieniałem tylko łańcuch i napinacz, reszta była w dobrym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 (edytowane) Mam podobny przebieg i tez sie powoli zastanawiam.. Koszt? Edytowane 21 Listopada 2011 przez krajesiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 (edytowane) Powiem, tak, do póki nie wywala Tobie co chwilę błędu 335 (można go odczytać metodą błyskową bez zworki i podłączania kompa ) to nic nie wymieniaj jeszcze zdążysz. Mi wywalało co chwile już, pojechałem do znajomego warsztatu, gdzie podłączyli moją primerę do komputera, przy pomocy którego można sprawdzić wszystkie parametry pracy silnika, zmierzyli mi różnice miedzy punktami A i B (wałek rozrządu - wał korbowy) dopuszczalna różnica to 15% a u mnie pokazało 95% Wniosek rozciągnięty łańcuch (po demontażu okazało się, że był wyciągnięty o 1,5 ogniwa w stosunku do nowego). Wymienili mi tylko łańcuch rozrządu i napinacz bo reszta była ok. koszt 750 pln. Edytowane 21 Listopada 2011 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 (edytowane) Spoko, tak zrobie - narazie nie ma co sie pchac w koszty. Powoli przymierzam sie do zrobienia porzadku z pierscieniami. Chce zrobic remont zeby nie brał tego oleju - wymiana pierscieni, panewek,uszczelniaczy, uszczelka pod glowica. Za robote mechanik krzyczy 1000zł jak nie bedzie trzeba wyjmowac silnika. Materiały około 800zł, bez oleju, ktory po wymianie bedzie pewnie trzeba ze2 razy wymienic. Edytowane 22 Listopada 2011 przez krajesiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Po wymianie łańcucha czuć minimalną poprawę przy przyśpieszaniu oraz spalanie spadło ok. 0,5 litra Jak już masz się bawić w rozbieranie silnika to przy tej okazji sprawdzi tobie rozrząd, dużo pali tobie oleju, że chcesz aż taki remont robić? Mi zużywa oleju ok. 1 litra na 15 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Mi znacznie więcej, zajrze co 2 tyg i olej pod kreska od min. - zuzywa okolo 3l na 10 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 To dużo faktycznie końcówkę rury wydechowej (środek) masz okopconą czarną sadzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 tak, troche jest.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 u mnie tez po pewnym czasie osmoli wydech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.