Gość tomek85fcb Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Witam wszystkich. Nastał czas na wymiane w Primerce dwóch końcówek drążków kierowniczych, dodatkowo poleciał tez sworzeń i tuleja wahacza dolnego. Podali mi w sklepie kilka firm: - końcówka: delphi, spark, siden, yamato - sworzeń: secura, delphi, optimal - tuleja: delphi, trw, blueprint Co wybrać biorąć pod uwagę trwałość, kierować się tylko ceną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 jeśli masz do wymiany sworzeń i tuleję to pewnie druga tuleja też już w średniej formie jest to lepiej chyba cały wahacz wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GreenMan Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 z tego co podałeś ja bym zdecydował się chyba na delphi i trw. raczej unikalbym optimala... poszukałbym też produktów lemfordera, mają naprawe dobre części. do primerki np. są takie końcówki drążka kierowniczego, zastanów się może też nad takim wyborem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Polecane firmy to TRW , Lemforder , Febi , 777 ,ale cenowo brałbym TRW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 trochę przy tym grzebie i staram się jak najwięcej części zawieszenia montować TRW. Tak poza tym to TRW było na pierwszy montaż w P11 przynajmniej chyba u mnie. u siebie mam prawie wszystko z TRW i po dołach sporo wytrzymuje zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 555 też daje rade. Japońskie części produkowane w Japonii, nie w Chinach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Patrzylem w katalogu Inter Cars i koncowka drazka firmy 555 ponad 120 zl. chyba jednak sie na nie zdecyduje . Mam do wymiany 2 koncowki . Jeszcze potem zbieznosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 ja zakładałem sworzeń 555 i wyglądał porządnie, na razie zrobiłem ok. 3kkm więc jak z trwałością to na razie nie powiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek85fcb Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi. Kupiłem wszystko z delphiego. Auta nie katuje i raczej omijam dziury, więc mam nadzieję, że szybko nie zacznie znowu nic pukać Edytowane 19 Listopada 2011 przez tomek85fcb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Przymierzam się do samodzielnej wymiany końcówek drążków kierowniczych. Robił już to ktoś, jakieś pomocne rady ? To że po wymianie trzeba zrobić zbierzność to wiem Za to mam dylemat czy inwestować w ściągacz czy nie koniecznie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Ja robilem bez sciagacza. po odkreceniu nakretki delikatnie młotkiem w mocowanie końcówki lub w gniazdo z boku i sam wyskoczył. jak zrobisz wymiane dokladnie i trafisz na taka samą koncowke jaka miales poprzednio to nawet zbierzności można nie robić , grunt to liczyć obroty i nie wykręcić drążka z kolumny bo wtedy po ptakach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 ja też zmieniałem bez ściągacza, tylko mi tak łatwo nie poszło. Musiałem się troszkę nastukać młotkiem, a na zbieżność i tak trzeba jechać, bo ta z obrotami się sprawdza przy identycznych końcówkach, lub przy zakładaniu starych. P.S. demano ja teżoglądałem ten odcinek "fanów czterech kółek" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 odradzam młotkowanie gniazd końcówek ze względu na to że przy tłuczeniu się odkształcają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Tak @gawa odkształca się ale zazwyczaj sprężyście, i powraca do wymiarów przynajmniej w normie, chyba że stosuje się lekki młotek i się to sklepie, lub ogromy i się pokrzywi zwrotnicę, trzeba to raz a dobrze uderzyć, oczywiście jak się uda. Nie ma innego sposobu wyjęcia końcówki nie niszcząc jej jeśli jest dobra, ściągacze niszczą końcówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 No to będę próbował z urzyciem młotka. Tutaj znalazłem też obrazkową historyjkę wymiany w Golfie i Astrze, liczę ze w primerze podobnie to wygląda: http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-koncowek-drazkow-kierowniczych/ http://www.astra.auto.pl/content/view/258/1/ Jednocześnie bedę chciał wymienić też górne wachacze, także mam nadzieje, że pół dnia mi na to wystarczy. Dam znać jak poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 kolego bobitempelton możesz mi wyjaśnić w jaki sposób ściągacze niszczą końcówkę ? jest wiele typów i rodzai ściągaczy więc nie wiem , które masz na myśli... jeśli chodzi ci o ściągacze widelcowe to niszczą ... ale inne nie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 ===================================================================================================== Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://www.auto-swia...san-klub-polska ===================================================================================================== Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Odświeżam kotleta Muszę zabrać się do wymiany końcówki drążka w primce. O tym że muszę wszystko dobrze pomierzyć przed wymianą to już wiem, aby się uchronić przed ustawianiem zbieżności. Pytanko - według hajnesa trzeba zmienić na nowe zawleczki, czy jest to konieczne ? Co ewentualnie trzeba kupić tak na wszelki, oprucz końcówki ? Czy jako lajk w mechanice, tylko wahacze, klocki, filtry i olej sam wymieniałem, poradzę sobię, czy lepiej do mechanika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Na pewno sam sobie poradzisz Ja sciagam bez ściągacza tylko dwa młotki jeden np kg z tyłu a drugim może o,5 kg i bić bić w zawieszenie żeby samo wyskoczyło. Może kiedyś sobie kupie ściągacz do końcówek .Nie z dołu bo pewnie bedzie mocno zapiekłe.A na zbieżnośc to i tak jedz jak pisza ze raczej nie ustawisz idealnie a szkoda opon. Policz obroty przy wykręcaniu i wkreć nowa skontruj nakrętka i ustaw na stcji zbieżność . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Dzięki za info. A co z tymi zawleczkami ? Nie chcę sie obudzić z ręką w nocniku przy rozbebeszonym aucie w sobotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 zawleczki to były potrzebne do fabrycznych końcówek jak były nakrętki koronkowe i otwór w sworzniu teraz to są stosowane nakrętki samozaciskowe także nie potrzebne są zawleczki. poradzisz sobie z tymi końcówkami tylko dobrze by było jakbyś miał ściągacz do sworzni no ale jak nie masz to dwa młotki powinny dać radę . Zbieżność i tak należało by sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Kupiłem sworzeń i ma nakrętkę koronkową z zawleczką. Przy okazji kupiłem wredny wahacz na co roczną wymianę Tą zawleczkę trzeba założyć zaraz w pierwszym rowku jak się pojawi przy zakrecaniu ? Czy dokręcać na maksa, i dać zawleczkę tam gdzie otwór wypadnie, czyli dalej lub bliżej rowka nakrętki ? I w co dokładniej uderzać mlotkiem, w samą końcówkę swworznia czy wokół mocowania nakrętki ? WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 dokręcamy na maksa i tak jak wypadnie. widzę że naprawdę nie jesteś w temacie jak pytasz o tak oczywiste rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Pisałem że pierwszy raz zabierałem się do wymiany końcówki. Z wahaczem poszło mi łatwo, ale jednak poległem na końcówce. Nakrętkę sworznia udało mi się bez problemu poluzować. Poległem nad nakrętką kontrującą, końcówki też nie dało rady ruszyć. Wszystko zapieczone, nie pomogły odrdzewiacze czy cola. Ktoś ma jakiś sposób na wredną końcówkę ? Czy tylko wizyta u mechanika, aby ją palnikiem poluzował ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 (edytowane) powinno isc , na tą nakrętkę załóż odpowiedni dobry klucz a na końcówkę klucz hydrauliczny taki jak do rur i pociągnij mocniej i końcówka powinna się odkręcic . Edytowane 29 Lipca 2012 przez Gawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.