Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana końcówek drążka kierowniczego, sworznia i tuleji wahacza dolnego


Gość tomek85fcb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomek85fcb

Witam wszystkich.

Nastał czas na wymiane w Primerce dwóch końcówek drążków kierowniczych, dodatkowo poleciał tez sworzeń i tuleja wahacza dolnego.

Podali mi w sklepie kilka firm:

- końcówka: delphi, spark, siden, yamato

- sworzeń: secura, delphi, optimal

- tuleja: delphi, trw, blueprint

 

Co wybrać biorąć pod uwagę trwałość, kierować się tylko ceną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz do wymiany sworzeń i tuleję to pewnie druga tuleja też już w średniej formie jest to lepiej chyba cały wahacz wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę przy tym grzebie i staram się jak najwięcej części zawieszenia montować TRW. Tak poza tym to TRW było na pierwszy montaż w P11 przynajmniej chyba u mnie. u siebie mam prawie wszystko z TRW i po dołach sporo wytrzymuje zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzylem w katalogu Inter Cars i koncowka drazka firmy 555 ponad 120 zl. chyba jednak sie na nie zdecyduje . Mam do wymiany 2 koncowki . Jeszcze potem zbieznosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zakładałem sworzeń 555 i wyglądał porządnie, na razie zrobiłem ok. 3kkm więc jak z trwałością to na razie nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek85fcb

Dzięki za odpowiedzi. Kupiłem wszystko z delphiego. Auta nie katuje i raczej omijam dziury, więc mam nadzieję, że szybko nie zacznie znowu nic pukać ;)

Edytowane przez tomek85fcb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Przymierzam się do samodzielnej wymiany końcówek drążków kierowniczych. Robił już to ktoś, jakieś pomocne rady ?

To że po wymianie trzeba zrobić zbierzność to wiem :whistle: Za to mam dylemat czy inwestować w ściągacz czy nie koniecznie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robilem bez sciagacza. po odkreceniu nakretki delikatnie młotkiem w mocowanie końcówki lub w gniazdo z boku i sam wyskoczył. jak zrobisz wymiane dokladnie i trafisz na taka samą koncowke jaka miales poprzednio to nawet zbierzności można nie robić , grunt to liczyć obroty i nie wykręcić drążka z kolumny bo wtedy po ptakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też zmieniałem bez ściągacza, tylko mi tak łatwo nie poszło. Musiałem się troszkę nastukać młotkiem, a na zbieżność i tak trzeba jechać, bo ta z obrotami się sprawdza przy identycznych końcówkach, lub przy zakładaniu starych.

 

P.S. demano ja teżoglądałem ten odcinek "fanów czterech kółek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odradzam młotkowanie gniazd końcówek ze względu na to że przy tłuczeniu się odkształcają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak @gawa odkształca się ale zazwyczaj sprężyście, i powraca do wymiarów przynajmniej w normie, chyba że stosuje się lekki młotek i się to sklepie, lub ogromy i się pokrzywi zwrotnicę, trzeba to raz a dobrze uderzyć, oczywiście jak się uda. Nie ma innego sposobu wyjęcia końcówki nie niszcząc jej jeśli jest dobra, ściągacze niszczą końcówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będę próbował z urzyciem młotka. Tutaj znalazłem też obrazkową historyjkę wymiany w Golfie i Astrze, liczę ze w primerze podobnie to wygląda:

http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-koncowek-drazkow-kierowniczych/

http://www.astra.auto.pl/content/view/258/1/

 

Jednocześnie bedę chciał wymienić też górne wachacze, także mam nadzieje, że pół dnia mi na to wystarczy.

Dam znać jak poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego bobitempelton możesz mi wyjaśnić w jaki sposób ściągacze niszczą końcówkę ? jest wiele typów i rodzai ściągaczy więc nie wiem , które masz na myśli... jeśli chodzi ci o ściągacze widelcowe to niszczą ... ale inne nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odświeżam kotleta :)

Muszę zabrać się do wymiany końcówki drążka w primce.

O tym że muszę wszystko dobrze pomierzyć przed wymianą to już wiem, aby się uchronić przed ustawianiem zbieżności.

Pytanko - według hajnesa trzeba zmienić na nowe zawleczki, czy jest to konieczne ?

Co ewentualnie trzeba kupić tak na wszelki, oprucz końcówki ?

Czy jako lajk w mechanice, tylko wahacze, klocki, filtry i olej sam wymieniałem, poradzę sobię, czy lepiej do mechanika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno sam sobie poradzisz ;)

Ja sciagam bez ściągacza tylko dwa młotki jeden np kg z tyłu a drugim może o,5 kg i bić bić w zawieszenie żeby samo wyskoczyło. Może kiedyś sobie kupie ściągacz do końcówek .Nie z dołu bo pewnie bedzie mocno zapiekłe.A na zbieżnośc to i tak jedz jak pisza ze raczej nie ustawisz idealnie a szkoda opon. Policz obroty przy wykręcaniu i wkreć nowa skontruj nakrętka i ustaw na stcji zbieżność .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

A co z tymi zawleczkami ?

Nie chcę sie obudzić z ręką w nocniku przy rozbebeszonym aucie w sobotę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawleczki to były potrzebne do fabrycznych końcówek jak były nakrętki koronkowe i otwór w sworzniu teraz to są stosowane nakrętki samozaciskowe także nie potrzebne są zawleczki.

poradzisz sobie z tymi końcówkami tylko dobrze by było jakbyś miał ściągacz do sworzni no ale jak nie masz to dwa młotki powinny dać radę . Zbieżność i tak należało by sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem sworzeń i ma nakrętkę koronkową z zawleczką.

Przy okazji kupiłem wredny wahacz na co roczną wymianę :devil:

 

Tą zawleczkę trzeba założyć zaraz w pierwszym rowku jak się pojawi przy zakrecaniu ?

Czy dokręcać na maksa, i dać zawleczkę tam gdzie otwór wypadnie, czyli dalej lub bliżej rowka nakrętki ?

I w co dokładniej uderzać mlotkiem, w samą końcówkę swworznia czy wokół mocowania nakrętki ?

 

WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC :beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokręcamy na maksa i tak jak wypadnie.

 

widzę że naprawdę nie jesteś w temacie jak pytasz o tak oczywiste rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem że pierwszy raz zabierałem się do wymiany końcówki.

Z wahaczem poszło mi łatwo, ale jednak poległem na końcówce.

Nakrętkę sworznia udało mi się bez problemu poluzować.

Poległem nad nakrętką kontrującą, końcówki też nie dało rady ruszyć.

Wszystko zapieczone, nie pomogły odrdzewiacze czy cola.

Ktoś ma jakiś sposób na wredną końcówkę ?

Czy tylko wizyta u mechanika, aby ją palnikiem poluzował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno isc , na tą nakrętkę załóż odpowiedni dobry klucz a na końcówkę klucz hydrauliczny taki jak do rur i pociągnij mocniej i końcówka powinna się odkręcic .

Edytowane przez Gawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...