Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

świecąca się kontrolka ABS


Gość nightstalker
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nightstalker

Witam,

jako że szukajka nie wyświetliła niczego, co by mi pomogło, zakładam nowy temat.

Mój problem wygląda następująco:

Po uruchomieniu silnika wszystko działa tak jak powinno- nic nie świeci się na konsoli, lecz po ruszeniu przy skręconych kołach w lewą stronę kontrolka ABS się zapala( czasami również w łagodnych zakrętach). Początkowo nie przeszkadzał mi to gdyż wystarczyło parokrotnie(aż do rozgrzania się silnika) wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić silnik i ponownie się nie zapalała, aż do tego tygodnia- teraz nawet pomimo wyłączenia zapłonu i ponownym włączeniu przy małym ruchu kierownicy świeci się non stop.

Proszę o pomoc

z góry dziękuję i pozdrawiam

Nightstalker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz problem z przewodem od czujnika ABS (prawy albo lewy) Pewnie masz przerwany przewod ABS przy kole. Typowe dla Nissana. Sprawdź na forum temat diagnostyka abs. LINK DO INSTRUKCJI SCZYTANIA BLEDOW

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bledow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapala się po ruszeniu, to nie przechodzi drugiego testu. Czyli problem z pierścieniem lub czujnikiem, który nie daje sygnału do komputera że koło się obraca.

Najlepiej zacząć od kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem identyczny problem wymieniłem lewy przedni przewód abs,u i teraz nie zapala mi sie kontrolka.

Edytowane przez cybul009
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nightstalker

nie wiem w końcu co to jest, ale moja diagnostyka nic nie wykazała a po podpięciu ponownym kostek puki co ABS się nie świeci, ale na jak długo to podziała to nie wiem...

Edytowane przez nightstalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic innego tylko przewody przy czujnikach przednich, ja wycialem stare 5cm od czujnika i 5cm od kostki i zalozylem nowe kable, nawet nie lutowalem tylko skrecilem i w koszulki termokurczliwe wsadzilem i przygrzalem koszulki i trzyma. Dalem zwykly kabel dwuzylowy taki jak w przedluzaczach tylko jakis bardziej elastyczny i jest ok, nie ma sie co bawic w ruszanie przewodem ze pomoze, poprostu wymienic przewody i tyle wada primer.

 

30 minut roboty i pewnosc ze z absem bedzie ok, ja sie od razu nie bawilem w ruszanie przewodami tylko wymienilem i spokoj, nie wyobrazam sobie zeby w razie czego abs nie zadzialal przez glupie kable, jak zapali sie od nowa kontrolka to zrob tak jak pisalem z tymi kablami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres V mierzy napięcie. Ze znaczkiem kreski i kropek jest napięcie stałe, ze znaczkiem fali zmienne. Cyfry wskazują wartość maksymalną na danym zakresie.

W zakresie V 20 możesz wykonać większość pomiarów napięć w instalacji samochodowej.

 

Zakres A mierzy prąd. Weź pod uwagę że w tym zakresie miernik robi zwarcie w obwodzie. Przyłożony tak do akumulatora gdzieś puści dym.

Zakres Ω mierzy opór, i ten zakres interesuje Cię przy pomiarze czujnika - odłączonego od centralki.

 

Czujnik ma ok 1,6kΩ, czyli 1600Ω, i mieści się w zakresie miernika Ω 2000. Jeżeli będzie pokazywał dziwną wartość, oznacza to że opór jest większy niż zakres mierzony, czyli może sygnalizować przerwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A możecie mi napisać co trzeba zrobić żeby w ogóle nie świeciła ta kontrolka ? ABSu i tak nie mam, nie wnikam czy wystarczy coś z kablami zrobić bo i tak nie mam głowy do tego (będę miał kase to sięzrobi :whistle:), chodzi mi tylko żeby odłączyć jakiś bezpiecznik ? bo mnie to już razi i każdy się pyta co tam mi się świeci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjmiesz bezpiecznik, kontrolka będzie się świecić tym bardziej :-) jedyny sposób to wyjąć żarówkę od lampki ABS. Musisz w tym celu wymontować zegary. Moim zdaniem naprawa przewodu czujnika ABS jest łatwiejsza niż demontaż zegarów. W 90% przypadków to właśnie przewód czujnika jest winny i naprawisz go sobie za darmo sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...