Gość majestic69 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Witam, jako że jeszcze nie udzielałem się na tym forum to grzecznie się ze wszystkimi przywitam. A teraz problem z moim tyranem- wydaje mi się, że problem polega na słabym ładowaniu akumulatora. Kwestie zużytego akumulatora zlikwidowałem wymieniając go na nowy, jednak po dwóch dniach problem znów się powtórzył-samochód nie chciał odpalić i musiałem odpalać na kable. To co zauważyłem to czasami kiedy odpalę silnik, dam mu trochę popracować i wkręcę na 2,5 3 tys obrotów to całe oświetlenie konsoli rozświetla się i po puszczeniu gazu już tak jaśniej się świeci. Tak było wczoraj wieczorem i dziś rano, co prawda ledwo ale odpaliłem. Co może być problemem?? Regulator napięcia?? Jeżeli tak to gdzie go kupić?? Pozdrawiam Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik. Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Prawdopodobnie regulator napięcia, albo same szczotki, które są jego częścią.. Jest on wkręcony w alternator na dwie śruby( odkręcisz je krzyżakiem) a podłączona jest do niego plastikowa wtyczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Regulator napięcia , sprawdź miernikiem napięcie ładowania ( jeżeli ma 14.5 to jest dobrze ale jak przygazujesz i to napięcie rośnie to regulator padł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majestic69 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Zaglądałem przed chwilą pod maskę i jest tam taki element z tyłu alternatora do którego wchodzą kable więc pewnie to to. Pytanie tylko jaki regulator mam kupić. Na alternatorze jest naklejka Seria nr 205198xxxxx Typ 3281570 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik. Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Jak masz chwilę to polecam Ci go wyjąć i zabrać na wzór, bo może okazać się tak jak u mnie że jedna szczotka się cała starła, a druga była ok i wystarczyła ją tylko odlutować i wstawić nową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 A ja mam tak (zauważyłem przedwczoraj) jak jest zimny i ma niskie obroty to rzeczywiście po przegazowaniu delikatnie się rozświetla mocniej. Jak się już rozgrzeje i obroty są prawidłowe nie ma tego efektu przy przegazowaniu. Wnioskuję, że kończy się regulator. Wiela to będzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Whitie ,to wygląda że akumulator traci pojemność daj go pod prostownik a regulator to sprawdź miernikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Kurcze akumulator jest nowy.... Problem znika po 10 minutach od odpalenia gdy złapie temperaturę... Pamiętam z Jeepa jak padł mi regulator to "rozświetlało" zawsze. Zauważyłem, ze dzieje się tak głównie jak jest wilgotno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalafior Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Kurcze akumulator jest nowy.... Problem znika po 10 minutach od odpalenia gdy złapie temperaturę... Pamiętam z Jeepa jak padł mi regulator to "rozświetlało" zawsze. Zauważyłem, ze dzieje się tak głównie jak jest wilgotno. mam to samo u siebie na nowym aku , moja teoria jest taka, że robię dziennie krótkie trasy i aku po prostu jest niedoładowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 mam to samo u siebie na nowym aku , moja teoria jest taka, że robię dziennie krótkie trasy i aku po prostu jest niedoładowany ja też tylko krótkie i możesz mieć racje czyli jest nas dwóch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 pewnie macie rację, do tego światła, ogrzewanie itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koval Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 (edytowane) Siemka. Ja również mam tak, że na wolnych obrotach przy nienagrzanym silniku, widzę jak delikatnie przygasają światła. Ładowanie około 13,3 V Sprawdziłem numer na alternatorze i pojechałem do specjalistycznego sklepu, który zajmuje się alternatorami i rozrusznikami. Gość podrapał się po głowie i stwierdził, że pierwszy raz spotyka się z taką ceną regulatora - 650 złotych Oczywiście zamienników brak. Na alledrogo spotkałem się z "nowymi" alternatorami (taki sam numer alternatora, jak mój) za 400-450 zł. Pewnie "made in china" Reasumując - muszę wyjąć regulator może uda mi się przelutować szczotki i będzie gitara. Aha kontaktowałem się z 3 sklepami, które w necie ogłaszają się, jako specjalistyczne... żaden nie potrafił ściągnąć zamiennika twierdząc, że go nie ma.... cena oryginału podbna do realnego sklepu w moim mieście. Aha alternator jest firmy Bosch. Pozdrofka Edytowane 21 Listopada 2011 przez Koval Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Ja rusze jak przestanie spełniać swoją rolę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gvynblade Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 w wawie jest punkt gdzie wymieniaja alternatory na takie po regeneracji naprawie itp w audi u mnie idealnie sie sprawdzilo a koszt to bodaj 200pln jedziesz ze starym zostawiasz im oni daja ci zregenerowany i sprawny ma sie rozumiec taki sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Do czasu nagrzania silnika, grzeją swiece żarowe - dlatego obserwujecie, takie efekty. Praktycznie nie będzie ładowania, na krótkich odcinkach. Jak ktoś chce więcej, to pasuje altek z Patrola, kółko trzeba zmienić. Napięcie 14.5 -14.8V jest w normie, powyżej 15V trzeba się martwić. Typowo efekty przygasania, to raczej problemy z masą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koval Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Problem z masą raczej mnie nie dotyczy, czyściłem wszystkie połączenia kilka dni temu. Świece fakt grzeją jeszcze po uruchomieniu silnika, ale wątpię żeby grzały po 5 minutach pracy... Czy pasuję od Patrola tego nie wiem. Spojrzę u kumpla, ma 2.8 td z podobnego rocznika. Razem z alternatorem mam pompę vacu i dlatego nie chce mi się jeszcze tego robić. gvynblade : może do "niemieckiego Ałdi" zregenerowany alternator kosztuje 200 złociszy, ale do Terrano wątpię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Cześć Panowie co do waszego problemu ,tak jak pisze wojtus przygasanie to grzanie świec jak poszukacie piotr 323f robił testy z grzaniem swiec .Świece grzejka trochę inaczej niż wskazuje na to kontrolka . Druga sprawa czy którykolwiek z was po kupnie nowego akumlatora pofatygował się podładować prostownikiem szczególnie jesli się robi krótkie odcinki na światłach etc. Tak czy tak polecam poświęcenie jednego dzionka i doładowanie akumlatora przed zimą a swoją drogą sprawdzenie regulatora czy daje dobre napięcie . A to plik do zerknięcia pozdr. Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adelberg Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 A ja pozwolę sobie odgrzać temat. Akumulator naładowany ma 12,7V Napięcie na wolnych obrotach 12,5 V mierzone na akumulatorze i alternatorze - czyli zdecydowanie za małe. Dodam do tego że badane było z obciążeniem i bez - wynik ten sam. Napięcie przy 2000 obr/min - 13.6V To co zrobiłem to rozkręciłem masy i je przeczyściłem papierem ściernym oraz dodatkowo potraktowałem sprejem do gniazd elektrycznych od przyczep - taki preparat czyszczący o nazwie "kontakt". Diagnoza moja jest taka że albo szczotki lub regulator napięcia. Proszę Was o poradę co można by jeszcze sprawdzić lub co może być przyczyną? Może ktoś ma jakieś sugestie lub przerabiał podobny temat. Dodam od siebie że alternator to Hitachi 70A Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Jeśli na alternatorze masz 12.5 V to na pewno w nim leży problem, nie w masach itp. Najlepiej wyjąć i zobaczyć ile fizycznie szczotek zostało, będzie wiadomo od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adelberg Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Chyba masz rację. Chcąc niechcąc będzie trzeba wyjąć i spradzić szczotki diody i regulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 (edytowane) Gdybyś na altku miał jakieś 14.0-14.3 a już na aku te 12.5V to wtedy można by szukać gdzie "ucieka". A tak to tylko wyjąć go i wymienić to przez co jest takie niskie napięcie. Edytowane 11 Września 2017 przez Badger1s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adelberg Opublikowano 12 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 No właśnie dopiero dostałem paczuszkę z nowym miernikiem i na dniach wezmę się za demontaż i spróbuje go zbadać. Gdzieś na forum czytałem że niby od opla 1,7tdci pasuje altek 100A prawda to? Nie mogę znaleźć tego postu a fajnie byłoby mieć zapasowy altek a do klamotów od opla mam dojście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Szczotki kupisz bez problemu po numerze z alternatora lub jakiś dobry zakład ktury regeneruje dopasuje ci cośbez problemu.wymiana szczotek to gura 20 minut .jutro sprawdzę w sklepie numer katalogowy i wrzucę do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.