Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Kompresja a problemy z odpalaniem zimnego silnika


perkozek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o podzielenie się informacjami czy ciśnienie w silniku może być powodem problemów z odpalaniem T30 2.2L 114KM z 2002r?

 

Jaka powinna być prawidłowa wartość tego ciśnienia?

 

Mam sprawny akumulator, filtr paliwa, sprawdzone świece, ciśnienie w listwie wtrysków, podłączony był do komputera, staram się lać to "lepsze" paliwo - generalnie wszystkie opinie jakie uzyskuję od mechaników wskazują konieczność sprawdzenia wtrysków.

 

Problemy polegają generalnie na gorszym odpalaniu przy niższych temperaturach (od 4C w dół). Odpalam za 3, 4 czasem 6 razem, dłużej grzeję świece, jak jest naprawdę zimno to nie odpalę, albo wcześniej rozładuję akumulator. Tu jest z poprzedniej zimy sytuacja http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/71578-stara-historia-z-odpalaniem/page__fromsearch__1

 

Natomiast problem w lecie w ogóle nie występuje.

 

Do sedna. Dziś byłem w serwisie diesla zapytać jak i za ile można sprawdzić wtryski i Pan mi powiedział, że powodem powyżej opisanych problemów może być nieodpowiednia kompresja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, proszę o podzielenie się informacjami czy ciśnienie w silniku może być powodem problemów z odpalaniem T30 2.2L 114KM z 2002r?

 

Jaka powinna być prawidłowa wartość tego ciśnienia?

 

Mam sprawny akumulator, filtr paliwa, sprawdzone świece, ciśnienie w listwie wtrysków, podłączony był do komputera, staram się lać to "lepsze" paliwo - generalnie wszystkie opinie jakie uzyskuję od mechaników wskazują konieczność sprawdzenia wtrysków.

 

Problemy polegają generalnie na gorszym odpalaniu przy niższych temperaturach (od 4C w dół). Odpalam za 3, 4 czasem 6 razem, dłużej grzeję świece, jak jest naprawdę zimno to nie odpalę, albo wcześniej rozładuję akumulator. Tu jest z poprzedniej zimy sytuacja http://forum.nissank...__fromsearch__1

 

Natomiast problem w lecie w ogóle nie występuje.

 

Do sedna. Dziś byłem w serwisie diesla zapytać jak i za ile można sprawdzić wtryski i Pan mi powiedział, że powodem powyżej opisanych problemów może być nieodpowiednia kompresja.

Może być nieodpowiednia kompresja - miał rację. Pamiętam, że w moim Renault 19 też na wszelki wypadek zrobiłem test kompresji, bo ciężko palił. Ale wymiana świec żarowych pomogła...

A co do kompresji, to nie wiem ile ma być w silniku 2.2dCi, jak się nie mylę 24 bar, ale to dotyczy warunków normalnych, czyli temperatury 20oC. Jeśli ta sama ilość powietrza znajdzie się w temperaturze 0oC to ciśnienie wyniesie już tylko 22 bar. Może nie powinno mieć to znaczenia, gdyż w teorii w związku z niższą temperaturą powietrza i jego wyższą gęstością, powietrze trafiające do komór spalania powinno mieć większą masę... ale może jednak ma to znaczenie... nie wiem jak się projektuje rozruch w silnikach wysokoprężnych. To są tylko moje teoretyczne dywagacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do kompresji, to nie wiem ile ma być w silniku 2.2dCi, jak się nie mylę 24 bar, ale to dotyczy warunków normalnych, czyli temperatury 20oC. Jeśli ta sama ilość powietrza znajdzie się w temperaturze 0oC to ciśnienie wyniesie już tylko 22 bar.

Witam, tutaj znalazłem temat w którym piszą jakie jest to ciśnienie, jakie wychodzi podczas kontroli.

link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...