Gość pogan4x4 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 witam cofałem ostatnio moim pathem 2,5 z przyczepą i zauważyłem coś co mnie zaniepokoiło, a mianowicie: po przekręceniu pokrętła napędu na 4lo miałem uczucie jakby nie włączył się reduktor. I w związku z tym moje pytanie. 1. Czy odczuwacie wyraźną zmianę po przełączeniu napędu w tryb 4lo? 2. Czy na wyświetlaczy napędów mruga czy świeci ciągle napis 4lo? 3. Czy po przełączeniu w 4lo gaśnie całkowicie na wyświetlaczu schemat napędu? 4. I wreszcie czy musicie gasić samochód żeby powyłączały się Wam napędy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Manual wystarczy wcisnąć sprzęgło oczywiście na luzie i reduktor się załonczy Automat położenie neutral i hamulec W obu rodzajach auto musi stać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pogan4x4 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Zapoznałem się z instrukcją Nie pytałem o to jak załączyć reduktor tylko 1. Czy odczuwacie wyraźną zmianę po przełączeniu napędu w tryb 4lo? 2. Czy na wyświetlaczy napędów mruga czy świeci ciągle napis 4lo? 3. Czy po przełączeniu w 4lo gaśnie całkowicie na wyświetlaczu schemat napędu? 4. I wreszcie czy musicie gasić samochód żeby powyłączały się Wam napędy? to nie jest pierwsze auto 4x4 jakie posiadam, ale tylko w tym nie ma żadnej różnicy czy jest LO czy H. w obu przypadkach na prostej przy około 1000 obrotów jedzie 20km/h. poza tym na reduktorze nie odczuwam takiej różnicy jak chociażby w suzuki samurai-u. zastanawia mnie także opis w manualu o miganiu 4LO. a może jeszcze dodam ze na liczniku zapala sie lampka 4wd ta w lewym rogu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 przełożenie zmienia się dwu krotnie więc czuć to migający wyświetlacz oznacza że reduktor się nie przełączył co do kontrolki to powinna chyba świecić ale sprawdzę i potem napiszę W czasie przełączanie z 4h na 4lo słychać jak reduktor się przełącza (psztyknięcie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barwol Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Ad1) zmiana jest BARDZO wyraźna (przecież to jest przełożenie zredukowane!) Ad2) kontrolka ma się świecić ciągle (miganie oznacza, że reduktor nie jest zapięty) Ad3) nic nie gaśnie (w ciemnym kolorze mają być wszystkie 4 koła, środkowy/centralny mech. różnicowy + pod spodem ma się pojawić napis LO) Jeżeli kontrolka napęd miga to jedziesz do przodu do momentu aż całość nie zaświeci się na stałe. Pamiętaj - nie wolno skręcać kołami ani wypinać reduktora. Samo załączenie reduktora jest odczuwalne na budzie (lekkie szarpnięcie) + jest wyraźnie słyszalne (jak kolega od Navki napisał "prztyknięcie") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Sprawdziłem więc kontrolka się nie świeci i nie powinna swiecenie sygnalizuje jakiś błąd sprawdź 1) Czujnik ABS ale powinna się świecić kontrolka ABS 2) Wiązkę kostkę za prawym przednim chlapaczem pod podłogą najczęstsze awarie 3) Element wykonawczy czyli silnik przełączający przełożenia w reduktorze 4) czujniki w reduktorze W momencie przełączanie auto nie morze być w ruchu do czasu aż przełożenie się nie zmieni ruch spowoduje świecenie bądź miganie kontrolki to tak jak byś chciał zrobić redukcję z 2 na 1 bieg bez sprzęgła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pogan4x4 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Wielkie dzięki za odpowiedzi. Problem rozwiązany wszystko działa tak jak powinno i teraz jest jak w innych 4x4 z reduktorem, czuję wyraźną różnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość budmiller Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 @pogan4x4 warto dla potomnych napisać jak rozwiązałeś swój problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pogan4x4 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 rozwiązanie problemu było banalne: nie można mieć w oryginalną wtyczkę haka włożonego przejścia 7/13 bo kontrola trakcji wariuje a auto nie "widzi" przyczepy. sprawdzałem na innej przyczepie z wtyczką 7 pin i wszystko działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.