Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Problem z przyspieszaniem, brak mocy


domelboss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

MAM PYTANIE MIANOWICIE GDY NACISKAM PEDAŁ GAZU SAMOCHÓD PRZYSPIESZA PO JAKIMS CZASIE PO PROSTU NIE ZBIERA SIE OD RAZU TYLKO TAK JAGBY KTOS GO PRZYTRZYMYWAL OD TYLU A POCHWILI POWOLI PUSZCZAL I POTEM JUZ IDZIE CZY TO JEST SPOWODOWANE COS Z TURBO CZY JUZ TAKI MUŁOWATY JUZ JEST MAM W KOMBI ZAZNACZAM WAGA 1,5 TONY


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej to niesprawny lub zabrudzony zawór załączania turbosprężarki, posiada on filterek - nie każdy o tym wie i wymienia cały zawór. Może też być to turbosprężarka sama w sobie, zawór egr lub przepływomierz, wszystko to działa w układzie doładowania, który w Twoim przypadku prawdopodobnie za późno załącza turbosprężarke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie moge go znalesc ten zawor turbospręzarki z tym filtrem

 

czy na komputerze mi wyjdzie co jest nie tak

 

mam prozbe jak ktoś ma jakieś foto z lokalizacja zaworu turbo i egr bo nie chce czegoś zdemontować nie potrzebnie z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie tylko ze dochodzi do 2 tyś obrotow i dalej nie idzie dopiero jak go zgasze i odpale to działa normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sokol_tur, poszukaj moich postów np, w falujące obroty, brak mocy, pompa - opisywałem tam swoj przypadek.

 

Fickus, jaki silnik, bo przy profilu nie napisaleś. Jeśli też masz dci, to możesz zerknąć jap podałem wyżej.

 

Jednak przypadek-przypadkowi nie równy. Czasami pomaga wymiana lub wymycie przepływki, oczyszczenie zaworu EGR, a czasami nieco więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sokol_tur, poszukaj moich postów np, w falujące obroty, brak mocy, pompa - opisywałem tam swoj przypadek.

 

Fickus, jaki silnik, bo przy profilu nie napisaleś. Jeśli też masz dci, to możesz zerknąć jap podałem wyżej.

 

Jednak przypadek-przypadkowi nie równy. Czasami pomaga wymiana lub wymycie przepływki, oczyszczenie zaworu EGR, a czasami nieco więcej.

mirekg9 wymieniłem świece i od tego czasu jest Ok... Nie traci mocy nie zapala sie kontrolka od silnika.. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rzeczywiście dziwny przypadek, bo objawy miałeś takie same jak ja, lecz ja dałem na komputer i wiedziałem jaki błąd. Wyszła mi w miarę tanio naprawa, a Ty ile zapłaciłeś jesli można wiedzieć???

Wczoraj ktoś też opisywał że zmuszony był wymienić zawór przy pompie - koszt 500 coś, a objawy takie same. Więc przypadek, przypadkowi nie równy, jak pisałem, albo mechanicy robią nas w konia, gdy nie jest się obecnym przy odczytaniu błędów, naprawie i wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rzeczywiście dziwny przypadek, bo objawy miałeś takie same jak ja, lecz ja dałem na komputer i wiedziałem jaki błąd. Wyszła mi w miarę tanio naprawa, a Ty ile zapłaciłeś jesli można wiedzieć???

jedna świeca niecałe 40zł i tej samej firmy co są orginalnie wkładane (niby) . Żeby cie nie skłamać miesiąc czasu jest od wymiany świec i nic sie nie dzieje . Ps bład mi pokazało na wtryskiwaczach ale nie robiłem z tym nic ostatnio byłem na komputerze i zero błedów:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam.

Ja mam z kolei również problem z brakiem mocy. Mam 1.9 DCi. Mogę trzymać pedał w podłodze, a auto pomalutku nabiera prędkości, a nawet pod małe wzniesienia wogóle nie przyspiesza, wręcz zwalnia. W czym może być problem? Nie zapalają się ŻADNE kontrolki, od czego mogę zacząć szukanie?

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od zera czy w czasie jazdy??

generalnie wszystkie posty powyżej są nadal aktualne mimo wieku sprawdź i przeczyść to co chłopaki napisali ale wyglada jagby turbina ci padała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez przygazuj i posłuchaj czy nie ma jakiegoś trykotania z pod maski, bo ja mialem tak samo padło turbo kontorlka sie nie paliła a powyzej 2,5 dawał mocne trykotanie wirnik z turba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Troszkę to dziwne, ponieważ brak jest żadnych niepokojących dzwięków spod maski. Malo tego, dziś już okazuje się być wszystko w porządku. JWA, tak to od zera się działo, nie miał wogóle mocy. Z tego co czytałem na forum, przyczyną mogła być choinka w tylnych lampach, a z tym niestety mam częsty problem. Dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo się nie naprawiło - tradycyjne przeczyszczenie styków i auto pracuje normalnie, tj. tak jak wcześniej przed awarią. Zadziwiające jakie cuda się dzieją w tym aucie przez tylne lampy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam.

Prosze o pomoc poprzez udzielenie odpowiedzi na kilka pytań.

Ja mam podobny problem z moją Wp12. Brak mocy pojawia sie zółta kontrolka check engine.Po wyłaczeniu zapłonu auto jezdzi normalnie po jakims czasie znowu traci moc i wchodzi w tryb awaryjny. komputer pokazał dwa błedy ze strony pompy paliwowej. Mechanik wymienił najpierw regulator ciśnienia paliwa( po wymianie bez zmian nadal brak mocy), wiec wymienilismy czyjnik cisnienia paliwa i znowu bez zmian(troche mnie to kosztowało!) teraz chce rozebrac pompe i sprawdzic czy to jest uszkodzona. Przypuszczam, ze to nic nieda. Przeczytałem juz wiele starych postów i nieznalazłem podobnego przypadku wiekszość z podobnymi problemami miało jeszcze inne objawy to był problem z odpalaniem, dziwne wachania obrotów silnika jakies stuki itd.

Moje pytania sa natępujące:

1. o co chodzi z ta "choinką" w tylnich lampach?

2. Może kable z jakiegoś czujnika (którego) trzeba wymieć? bo czytałem ze mogą rdzewiec i sa błedy w przekazie sygnałow.

3. Czy warto sprawdzac ta pompe czy od razu kupic sprawną uzywke? Mechanik za sprawdzenie pompy chce 350zł.

Bardzo prosze o pomoc zajmuje sie tym juz 2 tygodnie i bez zmian. A z autka jestem zadowolony i niechciałbym sie go pozbywac. Zalezy mi na naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

W kilkunastu postach spotkałem się ze stwierdzeniem auto weszło w "tryb awaryjny" , co to oznacza i w jaki sposób się objawia, świecą jakieś kontrolki lub na wyświetlaczu pojawia sie jakaś komenda?, (jak spadł mi pasek alternatora to wyświetlił sie komunikat na wyświetlaczu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witajcie. Zwracam się do Was z prośbą o poradę. Wczoraj jadąc w trasie nie mogłem przekroczyć 3tys obrotów. Gaz wciśnięty wskazówka na 3 tys i ani drgnęła, po około 10-15 sekundach zapaliła się czerwona kontrolka silnika, która zgasła po około 2-3 minutach. Zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie, kontrolki brak obroty się wkrecaja chociaż mam wrażenie że auto jest jakby słabsze.

 

Wcześniej borykalem się z dużą turbo dziura przy około 2 tys obrotów Auto nie dymi, turbina regenerowana rok temu. Na dniach podjade na kompa, ale jeśli ktoś z Was ma pomysł co to mogło być to będę wdzięczny. Auto to P12 1.9 dCi 2005 rok

Edytowane przez Legion25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak masy

Dzieki kolego za odpowiedz. na kompie wyszedł błęd EGR pytanie tylko czy EGR dawałby takie objawy. Czy zapchany EGR zawsze dymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witajcie. Na początek przepraszam, że zakładam nowy temat, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem.

Od jakiegoś czasu miałem problem z mocą, raz bylo lepiej raz gorzej ale dało sie jeździć. Ostatnio jednak primerka kompletnie straciła moc,ale po kolei.

 

Na 1 biegu primerka raczej wkręca się żwawo, tylko sporadycznie występuje problem z mocą. Od 2 biegu już jest tragedia. Przy dłuższym trzymaniu pedału gazu wyskakuje czerwony check silnika (sama ikonka silnika bez napisu check) i jakby na chwile odzyskiwała moc, ale po zgaśnięciu kontrolki i zmianie biegu  brak mocy wraca. Wczoraj jadąc w trasie miałem problem z utrzymaniem stałej prędkości, pod górkę wręcz spadała mimo wcisniętego pedału gazu. Dodam, że auto raczej nie dymi (nie zauważyłem). Po podpięciu pod kompa pokazało bląd EGR ( nie podam wam niestety dokładnego kodu usterki) mimo, że wszyscy piszą że czerwony check to świece albo woda w filtrze paliwa.  Dzisiaj postanowiłem odpiąć wtyczki od przepływomierza i EGR. Po odpięciu EGR brak jakichkolwiek zmian ani na lepsze ani na gorsze. Za to po odpięciu przepływomierza wróciła moc, auto nie muli, ale za to zauwazyłem czarne dymienie przy dużym obciążeniu. Czy zatem błąd leży w EGR (tak jak pokazuje komp) czy w przepływce? Jak kupić / dobrać przepływkę, czy trzeba ja adoptować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to wina egr-u, ponieważ po odpięciu przepływomierza komputer (z tego co mi wiadomo) zbiera dane z czujnika ciśnienia w kolektorze, czyli bierze pod uwagę nadmiar spalin które dostają się do komory spalania poprzez zacięty egr, pomijam już fakt że gdzieś doczytałem się, że ta czerwona kontrolka zapala się też w wypadku padniętego egr-u. Więc zrób porządek z egr-em a moc powróci do Ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...