Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Problem z przyspieszaniem, brak mocy


domelboss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie to wina egr-u, ponieważ po odpięciu przepływomierza komputer (z tego co mi wiadomo) zbiera dane z czujnika ciśnienia w kolektorze, czyli bierze pod uwagę nadmiar spalin które dostają się do komory spalania poprzez zacięty egr, pomijam już fakt że gdzieś doczytałem się, że ta czerwona kontrolka zapala się też w wypadku padniętego egr-u. Więc zrób porządek z egr-em a moc powróci do Ciebie :)

 A czy jesli EGR się zablokował to samo zaślepienie pomorze? Wypowie się ktoś jak to jest z zaślepianiem EGR w silnikach 1,9 dci? Jakieś negatywne skutki dla silnika? Czy jest konieczność ingerencji w sterownik silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie będę zakładał nowego tematu bo mój problem wydaje się zbliżony.. Auto primera p12 1.9dci 120KM. Podczas przyśpieszania szarpie jakby było powietrze w przewodach paliwa... Po podmianie przepływki na inną również szarpie, po odpięciu przepływki jeździ normalnie ale wyskakują błedy, po podłączeniu przepływki i odpięciu egr również jeździ normalnie ale również pokazuje błąd..

 

I teraz pytanie czy po zaślepieniu egr mogę jeździć z podpiętą wtyczką tak aby nie wyświetlał się żaden błąd i ew jakie mogą być skutki zaślepionego egr i pracującego elektromagnesu..?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez panlucjan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawa pracy silnika w obu wypadkach mogła być spowodowana wejściem komputera silnika w tryb awaryjny, co powoduje że przestaje on pobierać informację z czujników a zaczyna pracować na zapisanych przez producenta parametrach. Więc jedyne co mi przychodzi do głowy to podłączyć go pod komputer i poobserwować parametry pracy, wszystkie temperatury, przepływ powietrza, doładowanie, ciśnienie paliwa, korekty wtryskiwaczy itp. ale w pierwszej kolejności trzeba powymieniać filtry, chyba że mają mniej niż rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawa pracy silnika w obu wypadkach mogła być spowodowana wejściem komputera silnika w tryb awaryjny, co powoduje że przestaje on pobierać informację z czujników a zaczyna pracować na zapisanych przez producenta parametrach. Więc jedyne co mi przychodzi do głowy to podłączyć go pod komputer i poobserwować parametry pracy, wszystkie temperatury, przepływ powietrza, doładowanie, ciśnienie paliwa, korekty wtryskiwaczy itp. ale w pierwszej kolejności trzeba powymieniać filtry, chyba że mają mniej niż rok.

 

ok, dziękuje za odpowiedz. Będę ew. wdzięczny za informacje co w przypadku podłączonego a zaślepionego egr? Czy w tym wypadku może dojść do jakiegoś zwarcia, przepalenia, stopienia się elektromagnesu który będzie fizycznie zablokowany a podpięty pod zasilanie...?

 

Czy konieczne jest jego wyłączenie w ECU i jeśli tak to jaki sens ma w ogóle zaślepianie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...