mareto71 Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Witam dziziaj sprzatalem auto i przesuwalem przesuwalem przednie fotele i po tym sprzataniu wyswietla mi sie na komputerze blad airbaga jaka oze byc przyczyna? jest to nissan almera tino 2,2 di z 2004 r.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Może Ci się rozpięła wtyczka od bocznych poduszek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszo Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Witam! Problem najprawdopodobniej jest w bocznych poduszkach powietrznych (jesli takie posiadasz) przesunoles fotel i rozlaczyles wtyczke od airbag'ow bocznych lub poruszales i nie ma styku. Sprawdz wtyczke a jak nie to przeczysc wtyki od kostek. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareto71 Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 kurcze z tego co zagladalem pod fotek to wszystko ylo ok jutro bede musial to dokladnie sprawdzic. [ Dodano: Pon 11 Lut, 2008 18:08 ] a czy z pozycju komputera mozna to jakos spawdzic albo skasowac błond?? moj model jest juz z wyswietlaczem dla komputera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LEMUR Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 czasami wystarczy ze jak masz zlaczke pod fotelem cos uderzylo we wtyki (jakas butelka z napojem czy cos) dochodzi do zmiany potencjalu i wtedy wyskakuje blad... tez mialem to kilka dni temu. Jezeli Ci mruga to wlasnie byla zmiana potencjalu, jezeli swieci na stale to sie rozpiela [ Dodano: Pon 11 Lut, 2008 21:21 ] albo skasowac błond uzyc slownika i pisac "błąd" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RalphOcean Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Samochód: Nissan Almera Tino 2003 z komputerem pokładowym na środku konsoli. Od kilku dni miga lampka poduszek i jest komunikat o konieczności wizyty w ASO. Sprawdziłem na forum i jest całkiem sporo informacji i z kilku już skorzystałem: 1. Sprawdziłem kostki pod fotelami kierowcy i pasażera. Były i są w porządku. 2. Próbowałem skasować tę lampkę 5 krotnie włączając i wyłączając stacyjkę aż do momentu gdy lampka gaśnie. Niestety to nie pomogło. Czy zatem sam mogę coś jeszcze zrobić/zdiagnozować czy od razu jechać do ASO? Niestety poznański Polody nie jest zbyt solidny i nie mam do nich zaufania a to jedyne ASO w Poznaniu i okolicach. Chyba, że jechać z tym do innego specjalisty, ale nie wiem do kogo. Google nie bardzo się przydaje bo specjaliści (o il są) nie bardzo umieją pozycjonować swoje strony. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję z góry za wszelkie rady Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 Jeszcze na forum bylo cos takiego, ze trzeba bylo nacisnac wylacznik koncowy, a lampka wymiga kod, po ktorym powinno dojsc sie o co chodzi. Poszukaj dokladnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slasze Opublikowano 11 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2008 było też jeszcze, o iluś tam krotnym zamykaniu i otwieraniu drzwi. Mi gdy miałem odłączone poduszki siedzeń, robili i zakładali mi pokrowce, wystarczył ten trick z przekręcaniem kluczyka (może za szybko to robiłeś?). Ja też mam Tinozaura z 2003 roku, a dokładniej z listopada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RalphOcean Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Kluczyk przekręcałem wielokrotnie, niestety bez skutku. Może to zbyt nowy model? Rocznik 2003. Ten numer z naciskaniem przycisku krańcowego (od drzwi kierowcy) też niestety nie zadziałał tzn. lampka od poduszek mruga ciągle a nie pokazuje kodów. Zresztą w opisie jest coś mało tych kodów - może tylko dla jednej poduszki, u mnie są 4. Może trzeba jakoś sprytnie wejść do komputera pokładowego? Ale nie wiem jak? Dzięki za dotychczasowe rady! [ Dodano: Pon 14 Lip, 2008 21:07 ] Coś takiego jeszcze znalazłem: 1. Włączyć zapłon. 2. Włączyć radio. 3. Uruchomić silnik. 4. Wyłączyć radio. 5. Nacisnąć i przytrzymać przycisk INFO. 6. Przekręcić gałkę siły głosu o minimum 30 stopni aż pojawi się menu diagnozy własnej. i ... pojawia się! Niestety nic o poduszkach w środku tego menu. Czeka mnie ASO :-( Pozdrawiam licząć, że komuś się przyda to menu. Można ustawić np. alarmy dla przeglądów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość berdysz Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 czesc, mialem podobny problem z N16. Otorz jak przekrecasz zaplon to zapala ci sie lamka airbagu i trzeba wylaczyc (przekrecic na 0) zaplon w momencie kiedy zgasnie ale nie zdarzy zamrugac i tak piec razy Problem powinien zniknac. Jezeli zamruga ponownie tzn ze masz problem z kostkami w ktorych jest zamontowana blaszka ktora zabezpiecza bagi przed otwarciem w momencie ich wymontowania (rzecz nie potrzebna...) trzeba poprostu wyjac (wyrwac ta blaszke) i bedize OK. Jak chcesz wiecej info to napisz na maila to dam ci nr tel. to pogadamy pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RalphOcean Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Próbowałem z tym kluczykiem, ale się nie udało. Dzisiaj w ASO facet skasował mi alarm za ... 150 zł! Powiedział, że tego nie da się inaczej zrobić (pytałem go o to), ale nie wiem czy prawdę zeznał ;-) Alarm dotyczył przewodów od napinaczy pod prawym fotelem. Sprawdzałem je i były w porządku, ale może właśnie w trakcie sprawdzania je poprawiłem? Jeszcze raz dziękuję za wszelkie rady. Były bardzo inspirujące i wiele się dowiedziałem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość berdysz Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 przy nastepnej wizycie jedz do normalnego elektryka, albo warsztatu co maja kompa - skausja ci blad za 50 zl A jesli chodzi o bagi to kluczykiem jestes wstanie skasowac bledy, ale jak bylo cos z instalacja cos zlego to dlatego nie widziales zadnego skutku bo blad pojawial sie ponownei Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arti_p Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Witam wszystkich, dzisiaj pojawił mi sie problem z poduszka powietrzną. włączeniu zapłonu kontrolka cały czas miga. Czy mogę sam jakoś sobie z tym poradzić i od czego to może być? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 hmm, gdzies to czytałem na forum że w Almerze mozna kasowac samodzielnie blad AIRBAGa i znajomemu to sie udalo (rocznik 2005) -choc potem musial zdiagnozowac uterke (kabelki nie łaczyly) bo blad sie powtarzal kwestia wlaczania zaplaonu itp -proponuje poszukac Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi, 1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek) 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie ) 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie i 8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i 9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arti_p Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 ok dzięki sprawdzę pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Witam - generalnie pooglądaj kable złączki pod fotelami bo to ponoć najczęstsze przyczyny, szczególnie po intensywnym odkurzaniu No a jak nie to namierz temat jak się bada usterki na zwieranie drucików w gnieździe OBD to ci powinno wskazać która poduszka szaleje ( ja jak znajdę to wkleję) pamiętaj że fotka na tym poradniku zawiera dniazdo OBD do góry nogami !!! No chyba że serwis 200 nie twoje za kontrolę (twój w Tarnowie jest bardzo chwalony) no chyba że ci ktoś zczyta za free ja raz takie szczęście miałem - na nocnej zmianie ok. 21 (serwis do 22). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 od czego to może być? Możliwe że ktoś mocniej szarpnął fotelem pasażera,w moim przypadku tak było.Znajomy błąd wykasował i założył opaskę na kostkę pod fotelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaaaaro Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 hmm, gdzies to czytałem na forum że w Almerze mozna kasowac samodzielnie blad AIRBAGa i znajomemu to sie udalo (rocznik 2005) -choc potem musial zdiagnozowac uterke (kabelki nie łaczyly) bo blad sie powtarzal kwestia wlaczania zaplaonu itp -proponuje poszukac Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi, 1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek) 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie ) 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie i 8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i 9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie Mogę potwierdzić, że w/w sposób na kasowanie błędu AIR BAG w mojej Almerce Tino (2002r.) zadziałał!!! Dzięki!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 (edytowane) (...) No a jak nie to namierz temat jak się bada usterki na zwieranie drucików w gnieździe OBD to ci powinno wskazać która poduszka szaleje (...) Z tymi drucikami w złączu OBD2 (16 pinów), to byłbym ostrożny, bo jak dobrze pamiętam zapiski z tematu, sposób drucikowy jest skuteczny na OBD1 (14 pinów), natomiast na OBD2 ponoć (była taka wypowiedź) nie działa, jak wspominałem byłbym więc ostrożny. Edytowane 18 Października 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arti_p Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 wykonałem to co napisał "Tolo74" i zadziałało także dziękuje za pomoc. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Z tymi drucikami w złączu OBD2 (16 pinów), to byłbym ostrożny, bo jak dobrze pamiętam zapiski z tematu, sposób drucikowy jest skuteczny na OBD1 (14 pinów), natomiast na OBD2 ponoć (była taka wypowiedź) nie działa, jak wspominałem byłbym więc ostrożny. Drucikowy działa spokojnie z OBD II do testowania - w razie usterki, natomiast nie próbowałem nic tą metodą kasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1977 Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Witam, U mnie metoda " na drucik" na OBDII nie działa . Dla zainteresowanych instrukcja serwisowa system kontroli silnika strona 75. Opis metody drucikowej wraz z kasowaniem. Pozdrawiam, Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Sposob drucikowy dotyczy prrawdopodobnie ABSu i AIRBAGa. Nie wiem jak ma sie do Check ENgina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Sposob drucikowy dotyczy prrawdopodobnie ABSu i AIRBAGa. Nie wiem jak ma sie do Check ENgina. Druci działa napewno do Check ENgina mi potwierdził usterkę na 4 cylindrze (brak spalania-cewka poszła i 400 zł też ) i mam nadzieję że więcej drania nie zobaczę oprócz momentu przekręcania stacyjki. Upewnijcie się czy nie wkładacie drucików do dziurek 9 i 16 ja tak niestety zrobiłem ale było naszczęście OK, tylko brak reakcji, nic nie wywaliło ani się nie zjarało. Ale może być tak że u kogoś nie zadziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 0wad Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Witam szanownych forumowiczów. Jak to zwykle bywa jak ktoś nowy pojawia się na forum oznacza, że pewnie ma jakiś problem i potrzebuje pomocy na nurtujące go pytania. Ja chciałem się podłączyć do tematu który od jakiegoś czasu nie był wertowany. Mianowicie posiadam Tino 1,8 z 2001r. Kupiony w Szwecji ale to jeszcze nie jest problem. Chodzi o to, że poduszka pasażera została w jakiś sposób odłączona - tak przynajmniej powiedział mi poprzedni właściciel /ponieważ woził na przednim siedzeniu fotelik z dzieckiem/. Kontrolka poduszek zachowuje się w miarę normalnie /tak jak inne kontrolki/ tzn, po włączeniu zapłonu zapala się i po chwili /jakis 2-3 sek/ gaśnie. Wyczytałem w instrukcji, że powinna się świecić około 7 sek. dlatego piszę, że zachowuje się w miarę normalnie. Teraz moje pytanie. Czy istnieje domowy sposób żeby sprawdzić czy faktycznie któraś z poduszek jest wyłączona - jeśli tak to jaki? Jeśli nie istnieje czy włączenie tego ustrojstwa jest możliwe jedynie w ASO czy znający się mechanik z programem serwisowym może to zrobić? Pozdrawiam wszystkich zagorzałych Tinowców /nie mylić z Tirowcami :)/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.