Gość zilion89 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 witam forumowiczów;) Chciałem spytać jak zaślepić EGRa, ponieważ słyszałem opinie ze to pozwoli mojemu osiołkowi szybciej wkręcać się na obroty, tzn turbina wcześniej będzie się załączać. Jak to zrobić, żeby w razie czego można było cofnąc operację po jakimś czasie i czy to nie zabije mojego osiołka;) czy czuć jakąś różnicę po takim zabiegu itd;) czekam na propozycje;) w temacie jestem zielony, ale większość moich znajomych jeżdżących na TD lub TDI porobiło takie zabiegi i mówią że czuć różnice we wkręcaniu się na niskich obrotach;) wiem, że powiecie że nie ma Intercoolera itd, ale chodzi mi o pomoc, a nie o negowanie na wejściu, czy jeśli chce to zrobić na jakiś czas, powiedzmy na pół roku - rok, to czy można poprzez zaślepienie samego wężyka, czy od razu robć coś konkretnie w tym zaworze, niektórzy zaślepiają jakimiś blaszkami lub "złotówką". ja chciałbym narazie nie dobierać sie do samego EGRa tylko może od tego wężyka zacząć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Poczytaj sobie ten link http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/30315-p11wp11-20td-sie-czasem-dusi-i-kopci/page__view__findpost__p__355746__hl__kopci__fromsearch__1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 trzeba zdjąć przewód gumowy idący do EGR-a i zatkać go śrubką 5mm. i tyle. ja zatkałem całkiem jak zobaczyłem co z niego idzie do kolektora ssącego. więcej masz tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/2826-tuning-za-2zl-usuwanie-egr/page__st__660 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Albo odpiąć wtyczkę z elektrozaworu do którego dochodzi wężyk z EGR. Te metody są bardzo nieinwazyjne. Choć muszę przyznać że wielkiej różnicy nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zilion89 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 dzięki za odnośniki, przeczytałem i mam mniej więcej obraz sytuacji, a czy czuliście różnice w przyspieszaniu?? chodzi mi czy bardziej od dołu ciągnęło? na razie myślałem tylko o tym wężyku, w sumie jeżdżę przeważnie max do 3tys (2-2,5tys) obrotów więc myślę że to wystarczy jak narazie, ponieważ pisali że przy wysokich obrotach nieraz sam egr potrafił się otworzyć, ja raczej takich obrotów nie używam. głównie chodzi mi o spalanie i ciągnięcie od dołu obrotów;) trzeba zdjąć przewód gumowy idący do EGR-a i zatkać go śrubką 5mm. i tyle. ja zatkałem całkiem jak zobaczyłem co z niego idzie do kolektora ssącego. więcej masz tu: http://forum.nissank...r/page__st__660 czyli wystarczy zdjąć wężyk i go zaślepić, a czy przy kostce też trzeba zaślepiać to wyjście-rurkę, na którą ten wężyk jest nałożony?? na zdjęciu z linku węzyk jest przecięty jakieś 5cm od kostki i zaślepiony w 2 miejscach, więc nie wiem czy tak zrobić czy zdjąć go tylko i zaślepić koncówkę węzyka, a przy kostce zostawić nie zaślepiane;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 jeśli masz tylko z jednej strony zaślepiać to zdejmij z EGR-a i zaślep wężyk, bo tam podciśnienie jest i żeby czegoś nie zassał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zilion89 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 zrobiłem wg instrukcji z forum, wężyk na pół dwie śruby 5 wkręcone w węzyk i zobaczymy;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 tylko nie oczekuj że auto nagle zacznie jakoś super przyspieszać czy coś takiego... ja zrobiłem to tylko żeby do ssaca ten syf nie leciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zilion89 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 a jeszcze jedno, bo tak na zdrowy rozum chciałem się dowiedziec. jeśli wąż podciśnienia działa, to zawór jest otwarty czy zamknięty? od wczoraj o tym czytam i trochę zgłupiałem już. chodzi mi o to, czy na np wolnych obrotach przy normalnie działającym EGR do silnika wpada czyste powietrze a spaliny nie mają dopływu, i dopiero przy dodaniu gazu spaliny wpadają do silnika, czy jest odwrotnie, że na wolnych obrotach spaliny dochodza do silnika a na przygazówce zawór jest zamknięty i wpada czyste powietrze?? to po odcięciu wężyka podciśnienia zawór pozostaje zamknięty czy otwarty, tzn w kazdym zakresie obrotów jest świerze powietrze czy ze spalinami, bo zawór wpuszcza powietrze czy spaliny hehe, już sam zgłupiałem, powiedzcie mi co i jak dzieje się po odcięciu i zaślepieniu wężyka podciśnienia;) ok tamto pytanie nie aktualne, już wiem o co chodzi, tylko jeszcze jedno, czy po tym zabiegu którego dokonałem nie wzrośnie spalanie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Spalanie się nie zmieni. Silnik dostaje cały czas taką samą dawkę paliwa, tylko trochę więcej tlenu, którego na szczęście jeszcze nie opodatkowali. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zilion89 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 ok dzięki za info, pzdr;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łukasz O. Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Witam, pozwolę się sobie wtrącić do wątku ja dzisiaj "na próbę" zaślepiłem EGR... nie tyle sam EGR co jego sterowanie czyli te wężyki... za pomocą też już wspomnianych śrubek M5 trochę dzisiaj pojeździłem, pobawiłem się autkiem i moje obserwacje są takie: turbo "wstaje" wcześniej, na oko tak kolo 400 do 500 obrotów wcześniej, co pozytywnie wpływa na elastyczność, wiadomo... niby moc maksymalna i moment takie same ale jednak już nieco inaczej wygląda jazda teraz miedzy świętami a sylwestrem prawdopodobnie zdemontuję kolektor ssący co by go trochę wyczyścić z tego mułu, który został wpuszczony przez EGR, a skoro będzie to rozebrane na kawałki to już normalnie zaślepię EGR a nie tylko jego sterowanie, przy okazji wyczyszczę przepływkę, zobaczymy co z tego wyniknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zilion89 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 po zabiegu napisz jakie odczucia;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.