Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zaślepianie EGRa


Gość zilion89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam forumowiczów;) Chciałem spytać jak zaślepić EGRa, ponieważ słyszałem opinie ze to pozwoli mojemu osiołkowi szybciej wkręcać się na obroty, tzn turbina wcześniej będzie się załączać. Jak to zrobić, żeby w razie czego można było cofnąc operację po jakimś czasie i czy to nie zabije mojego osiołka;) czy czuć jakąś różnicę po takim zabiegu itd;) czekam na propozycje;) w temacie jestem zielony, ale większość moich znajomych jeżdżących na TD lub TDI porobiło takie zabiegi i mówią że czuć różnice we wkręcaniu się na niskich obrotach;) wiem, że powiecie że nie ma Intercoolera itd, ale chodzi mi o pomoc, a nie o negowanie na wejściu, czy jeśli chce to zrobić na jakiś czas, powiedzmy na pół roku - rok, to czy można poprzez zaślepienie samego wężyka, czy od razu robć coś konkretnie w tym zaworze, niektórzy zaślepiają jakimiś blaszkami lub "złotówką". ja chciałbym narazie nie dobierać sie do samego EGRa tylko może od tego wężyka zacząć;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zdjąć przewód gumowy idący do EGR-a i zatkać go śrubką 5mm. i tyle.

ja zatkałem całkiem jak zobaczyłem co z niego idzie do kolektora ssącego.

 

więcej masz tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/2826-tuning-za-2zl-usuwanie-egr/page__st__660

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo odpiąć wtyczkę z elektrozaworu do którego dochodzi wężyk z EGR. Te metody są bardzo nieinwazyjne.

Choć muszę przyznać że wielkiej różnicy nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odnośniki, przeczytałem i mam mniej więcej obraz sytuacji, a czy czuliście różnice w przyspieszaniu?? chodzi mi czy bardziej od dołu ciągnęło? na razie myślałem tylko o tym wężyku, w sumie jeżdżę przeważnie max do 3tys (2-2,5tys) obrotów więc myślę że to wystarczy jak narazie, ponieważ pisali że przy wysokich obrotach nieraz sam egr potrafił się otworzyć, ja raczej takich obrotów nie używam. głównie chodzi mi o spalanie i ciągnięcie od dołu obrotów;)

 

trzeba zdjąć przewód gumowy idący do EGR-a i zatkać go śrubką 5mm. i tyle.

ja zatkałem całkiem jak zobaczyłem co z niego idzie do kolektora ssącego.

 

więcej masz tu: http://forum.nissank...r/page__st__660

 

 

czyli wystarczy zdjąć wężyk i go zaślepić, a czy przy kostce też trzeba zaślepiać to wyjście-rurkę, na którą ten wężyk jest nałożony?? na zdjęciu z linku węzyk jest przecięty jakieś 5cm od kostki i zaślepiony w 2 miejscach, więc nie wiem czy tak zrobić czy zdjąć go tylko i zaślepić koncówkę węzyka, a przy kostce zostawić nie zaślepiane;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz tylko z jednej strony zaślepiać to zdejmij z EGR-a i zaślep wężyk, bo tam podciśnienie jest i żeby czegoś nie zassał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie oczekuj że auto nagle zacznie jakoś super przyspieszać czy coś takiego...

ja zrobiłem to tylko żeby do ssaca ten syf nie leciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze jedno, bo tak na zdrowy rozum chciałem się dowiedziec. jeśli wąż podciśnienia działa, to zawór jest otwarty czy zamknięty? od wczoraj o tym czytam i trochę zgłupiałem już. chodzi mi o to, czy na np wolnych obrotach przy normalnie działającym EGR do silnika wpada czyste powietrze a spaliny nie mają dopływu, i dopiero przy dodaniu gazu spaliny wpadają do silnika, czy jest odwrotnie, że na wolnych obrotach spaliny dochodza do silnika a na przygazówce zawór jest zamknięty i wpada czyste powietrze?? to po odcięciu wężyka podciśnienia zawór pozostaje zamknięty czy otwarty, tzn w kazdym zakresie obrotów jest świerze powietrze czy ze spalinami, bo zawór wpuszcza powietrze czy spaliny hehe, już sam zgłupiałem, powiedzcie mi co i jak dzieje się po odcięciu i zaślepieniu wężyka podciśnienia;)

 

ok tamto pytanie nie aktualne, już wiem o co chodzi, tylko jeszcze jedno, czy po tym zabiegu którego dokonałem nie wzrośnie spalanie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Łukasz O.

Witam, pozwolę się sobie wtrącić do wątku ;) ja dzisiaj "na próbę" zaślepiłem EGR... nie tyle sam EGR co jego sterowanie czyli te wężyki... za pomocą też już wspomnianych śrubek M5 :) trochę dzisiaj pojeździłem, pobawiłem się autkiem i moje obserwacje są takie: turbo "wstaje" wcześniej, na oko tak kolo 400 do 500 obrotów wcześniej, co pozytywnie wpływa na elastyczność, wiadomo... niby moc maksymalna i moment takie same ale jednak już nieco inaczej wygląda jazda :) teraz miedzy świętami a sylwestrem prawdopodobnie zdemontuję kolektor ssący co by go trochę wyczyścić z tego mułu, który został wpuszczony przez EGR, a skoro będzie to rozebrane na kawałki to już normalnie zaślepię EGR a nie tylko jego sterowanie, przy okazji wyczyszczę przepływkę, zobaczymy co z tego wyniknie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...