Gość Sebastian89 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Witam. Jadąc parę dni temu w ruchu ulicznym (spokojna jazda) auto przy ok 2,5 tys -3 tys obrotów zaczęło się dławić i strasznie szarpać...(jak gdyby brakowało paliwa) później na chwile przestało i po chwili znowu to samo. Gdy już wszedł na wyższe obroty to tak ok 4-5 tys znowu szarpało. Żeby nie męczyć auta wróciłem do domu...W drodze powrotnej znowu się "naprawiło" i dojechałem bez problemu.Podpięliśmy go Z kolegą do kompa i wyskoczył błąd 12 Mass Air Flow Sensor (MAFS) czyli czujnik przepływu masy powietrza (MAFS). Skasowaliśmy ten błąd...Dla sprawdzenie wypięliśmy wtyczkę od czujnika przepływomierza i efekt był ten sam jaki podczas jazdy- przy 2,5 tys obrotów następowało tak jakby odcięcie, więcej nie dało się przygazować... Znowu podpięliśmy pod kompa i ten sam błąd.. Skasowaliśmy go i wzięliśmy się za czyszczenie owego czujnika. Faktycznie był on brudny. Włożyliśmy go delikatnie. Przejechałem się autem,nie było żadnego problemu, błędu też nie było... i tak przez 2 dni. Jednak dzisiaj podczas wyprzedzania( 3 bieg 5,5tys obrotów) znowu go zadławiło, szarpło 2 razy i szedł dalej. Później spróbowałem tak samo i identyczna sytuacja 5,5 tys dławi...Po przejechaniu kilku km spróbowałem ponownie i było wszystko ok. nic nie szarpło nie zadławiło..Nie sprawdzałem na innym biegu. Z reguły nie jeżdżę na takich obrotach. Przy spokojnej jeździe nic się nie dzieje... Dodam, że jak auto zostawię włączone na chwile to obroty nagle spadną i gaśnie albo idzie dalej... Przepraszam za tak długą i nudną historie ale chciałem opisać wszystkie objawy... Pomóżcie co to może być... W czym szukać problemu... Pozdrawiam Dodam, że auto to P11 1,6 16v + LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAX85 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Miałem podobnie u siebie w Primerce. Jeśli wyczyściłeś czujnik i dalej są problemy to spróbuj podkręcić w przepustnicy zawór regulacji powietrza dodatkowego. W ten sposób zmienisz nieco obroty biegu jałowego i auto nie będzie gasło i nie powinno już szarpać. Dodatkowo kup sobie STP do czyszczenia wtryskiwaczy (czarny pojemnik), przy LPG warto zastosować. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sebastian89 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Ok spróbuje dzisiaj wieczorem i napisze co i jak... dodam, że jadąc dzisiaj znowu powróciły poprzednie objawy... Szarpie i dławi przy ok 3 tys obrotów... Dodatkowo zauważyłem że niekiedy jak dodam gaz trzymając sprzęgło obroty dochodzą do ok 3 Tys i tak jakby tracił moc... powoli sobie spadają a gaz wciśnięty, spadną trochę i znowu idą do góry... Problemy są zazwyczaj tylko wtedy gdy jadę na biegu , jak gdyby pod obciążeniem miał problemy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybul009 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 problem dotyczy jazdy na benzynie gazie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sebastian89 Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 W zasadzie na tym i na tym... nie ma znaczenia na czym jadę... Witam. Wyciągnąłem całą przepustnice, wieczorem wezmę się za czyszczenie. Jednak chciałem zapytać czy jest jakaś metoda na sprawdzenie czujnika "przepływu mas powietrza" oraz tego krokowca? Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę trzymając przepustnice w ręce? Proszę o pomoc bo tym autem już się jeździć nie da... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybul009 Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 tu taj masz ładnie opisane co do przepływki http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/71089-wp11-przepywomierz-i-sonda-lambda-16-pomocy/page__fromsearch__1 Silniczek krokowy musisz wykrecić porozciagać spręrzyne jeśli jest taka konieczność. Warto też kupić nowe uszczelki na silniczek krokowy i przepustnice. Jak bedziesz czyścic przepływke to uwazaj zeby jej nie uszkodzić np sprerzonym powietrzem. Do czyszczenia ja używałem środka do czyszczenia gaźników cały syf ładnie schodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sebastian89 Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Witam. Przeczyściłem przepustnice. Zabrałem się też za krokowca ( faktycznie był trochę zasyfiony) i nie wiem czy ma to znaczenie ale sprężynka była luźna- nie odbijała do końca... Ogólnie teraz jest wszystko ładnie... Niestety nie zdążę już dzisiaj jej założyć... Ale czyszcząc ją zauważyłem pewną rzecz. Nie wiem czy to normalne i czy tak powinno być dlatego pisze. Mechanizm od gazu tak jakby nie dochodził do końca...tzn górny trzpień dochodzi do końca( jednak linia która na logikę jest wyznacznikiem nie łączy się...) wszystko ładnie widać na zdjęciu które jest w załączniku. Ma to jakikolwiek wpływ? Poprawić to mając jeszcze przepustnice w ręce czy zostawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybul009 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) nie bardzo rozumiem. mechanizm przepustnicy porusza metalową łapką która otwiera się bądź zamyka. Nie może zamykać się do samego końca dla tego ze powietrze do silnika by sie nie dostawało. Cały mechanizm musi chodzić gładko. trzpień odpowiada za ssanie wysuwa sie bądź wysuwa w zależności od temperatury sinika. Edytowane 28 Listopada 2011 przez cybul009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sebastian89 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 może źle się wyraziłem z tym trzpieniem... w załączniku jest zdjęcie i zaznaczony element o który mi chodzi... w takim razie po co są te kreski,które powinny się zbiegać... A co do tych szarpań i dławień to założyłem wyczyszczoną przepustnice i puki co jest dobrze. Nawet bardzo dobrze. auto dużo ładniej chodzi, lepiej się zbiera itd. ale zobaczę jak pojeżdżę więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybul009 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 jak jest dobrze to nie ma co kombinować z tymi liniami widocznie tak powinno być za jakiś casz bede dłubać w swoim aucie to zobacze jak umnie jest napisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sebastian89 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 No i znowu ten sam problem. Czas kupić chyba nową przepustnice... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybul009 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 (edytowane) moze czas na świece przewody. a jak uszczelka pod przepustnica i na "silniczkiem krokowy" wymieniałeś ?? cienkie czanrne gumowe przewody podciśnieniowe też warto wymienić grosze kosztują, na merty sie je kupuje. Przepustnica używana nie wiele bedzie się różnić od twojej, a nowa kosztuje przynajmniej 1500zł. Warto też kupić srodek do usówania wody w zbiorniku około 15zł. i przedewszystkim sprawdz samą przepływke jakie wartości pokazuje opis masz na tym linku co wczesniej podawałem !! zakręć korek w butli od gazu i niech pochodz do zgaśniecia auta na gazie może masz parownik do wymiany albo jego membrany bo podaja gaz w czasie jazdy na benzynie Edytowane 3 Grudnia 2011 przez cybul009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sebastian89 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Tylko czy Przewody Wysokiego napięcia, Świece i ta uszczelka będą dawać takie objawy? Zawsze takie same? Rozumiem że może przerywać, szarpać ale nie zawsze identycznie, albo nie powinny falować... Raz jest ok a raz nie. raz mogę bez przerwania dociągnąć do odcięcia-7,5tys a zaraz po tym dławi przy 2 tys. Tak jakby przepustnica wchodziła w tryb awaryjny( w dieslach wyłącza się turbina jak coś się dzieje tak w moim blokuje się przepustnica i maksymalne obroty to 2,5 tys) tak mi się wydaje Aha i czasem nie reaguje na wciśnięty pedał gazu(ale to rzadko...) Wydaje mi się że to czystko elektryczny objaw... A teraz zauważyłem że jak jest zimny i jadę gdzieś w trasę to jest dobrze do momentu zgaszenia auta. Zgaszę na 10 min odpalę to od razu są problemy... Mówiłem że całą przepustnice kupie bo to taniej wyjdzie niż osobno krokowiec i przepływka... A powiedz mi czy palec i kopułka mogą mieć coś wspólnego bo na to nie patrzyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybul009 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 jak ci chodzi raz do czasu normalnie to bym nie stawiał na palec i kopulke. Zacznij od sprawdzenia przpływki jakie napiecie ma przedewszystkim to. przewody podciśnieniowe i jak uszczelki od przepustnicy wymagaja wymiany to koniecznie zmień bo bedzie lewe powietrze wchodzić i bedzie falować. napisz jakie wartości ma przepływka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sebastian89 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Zmierzyłem przepływke. I tak: Na zimnym silniku Stacyjka przekręcona na 1 . wartości 0,98-1,09v Bieg jałowy: 1,98-2,07v Jak mocniej zagazuje to powyżej 3v Jednak w tym momencie co mierzyłem autem nie szarpało... Jutro sprawdzę od razu jak tylko zacznie szarpać... nie wiem czy to coś da ale spróbuje... a może krokowiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAX85 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Miałem to samo u siebie. strasznie szarpał, aż blokowało koła przy ruszaniu i dławiło go strasznie przy zimnym silniku. wlałem ten dodatek STP (czarny do czyszczenia wtrysków) do baku (rozrobiłem w gdzieś 40 litrach całość), i jeździłem troche więcej na benzynie. Szarpał chyba jeszcze bardziej na początku jazdy z tym dodatkiem i dławiło go równie mocno. Podniosłem mu obroty biegu jałowego tak, że na ssaniu ma teraz 1500 obr., ale tylko chwile, jak się rozgrzeje to utrzymuje normalnie 700-800obr. Wyjeździłem gdzieś 20 litrów benzyny z tym dodatkiem STP no i teraz nie ma problemu z szarpaniem ani brakiem mocy na zimnym silniku. Także jeśli jesteś pewien że filtr paliwa i filtr powietrza są w dobrym stanie, spróbuj zastosować moją metodę. Jak nie pomoże to będziesz szukał dalej przyczyny, Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sebastian89 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Tylko u mnie jest trochę odwrotnie. bo jak jest zimny to chodzi elegancko natomiast jak się rozgrzeje to jest gorzej.... i to nie cały czas raz szarpie a raz nie. Przez 10 min będzie szarpał a przez następne 10 nie... poza tym nie wiem czy obstawiać filtr paliwa bo u mnie jest to samo na lpg jak i na benzynie... Ale może spróbuje bo ten STP grosze kosztuje a nie zaszkodzi... Sprawdziłem na ciepłym silniku. W momencie kiedy zaczęło szarpać, stanąłem i zmierzyłem: Stacyjka przekręcona na 1 . wartość waha, jest różna. jest 0,98v i nagle spadła do 0,01 i tak trzymała Bieg jałowy: waha się od 1,55 do 1,60v czasem ok 1,20 ale jest tak że spadnie nawet do 0,22v Jak mocniej zagazuje to max 3,25v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAX85 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Czyli wyglada na to ,że przepływomierz do wymiany. Sprawdź przewody elektryczne jeszcze czy nie są gdzieś przetarte i czy w instalacji są w porządku styki. Jeśli ze strony elektrycznej wszystko gra to przepływka do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sebastian89 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 na jutro mam załatwioną przepływkę na podmianę. Założę i zobaczymy co się będzie działo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość apek Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Kolego u mnie jest tak że czym bardziej rozgrzany to traci moc, nie szarpie ale traci moc i to znacznie... ponadto czasami traci czasami nie, zastanawiam się czy tez nie jest to wina przepływki. Napisz proszę czy ta podmianka pomogła w Twoim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sebastian89 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 ok.U mnie też wyraźnie traci moc... Kupiłem całą przepustnice. Trochę problemów jest z kurierem bo zamiast do Bielska Białej przepustnica poszła do Białegostoku...;/ Będzie dopiero na poniedziałek... Wymienię i napisze co i jak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość apek Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 pomogło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sebastian89 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Witam ponownie. Po wielkich wojnach przepustnica dotarła,choć nie ta co zamawiałem bo poprzednia się "zgubiła".... Ale do rzeczy... Wymieniłem tylko czujnik przepływu mas powietrza i jak na razie jest wszystko dobrze. Przejechałem ok 100 km i nic się nie działo... Tylko jest pewien problem... Wydaje mi się że jest trochę słabszy... tylko nie wiem od czego to może być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.