Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skrzynia biegów w QQ 1.6 - opinie użytkowników


savoy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem posiadaczem QQ z tematu i praktycznie od początku jego użytkowania borykam się z problemami ze skrzynią biegów (manual, 5 biegów, prod. Renault). Poniżej zamieszczam objawy, z którymi się spotkałem:

  • nierówna praca na biegu jałowym (przy wciśniętym sprzęgle objaw zanika) - szczególnie na "zimnym", kiedy z komory silnika dobiegają metaliczne stuki i trzaski - na "rozgrzanym" w o wiele mniejszym stopniu
  • wyraźnie słyszalna praca zębatek/przekładni skrzyni podczas jazdy - najmocniej w przedziale 1500 - 2000 obr/min (później również, ale zagłusza silnik)
  • rosnący pisk podczas jazdy - szczególnie dobrze słyszalny przy 2500 - 3000 obr/min na 5-tym biegu (nie jest to odgłos towarzyszący prędkości, gdyż przy delikatnym operowaniu pedałem przyśpieszenia pisk moduluje)
  • luzy w układzie napędowym - auto ma 3000km przebiegu a wyraźnie słychać charakterystyczne kliknięcie przy ruszaniu oraz przy zmianie biegu z 1 na 2

Bardzo proszę o opinie innych użytkowników QQ 1.6 benzyna z tą skrzynią czy u was również występuje ten problem i czy próbowaliście reklamować ten problem oraz z jaki skutkiem. Nie odpuszczę ASO i jeśli będzie trzeba będę reklamował niezgodność towaru z umową (rękojmia ustawowa), ale potrzebuję potwierdzenia swoich spostrzeżeń w opiniach innych właścicieli QQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • rosnący pisk podczas jazdy - szczególnie dobrze słyszalny przy 2500 - 3000 obr/min na 5-tym biegu (nie jest to odgłos towarzyszący prędkości, gdyż przy delikatnym operowaniu pedałem przyśpieszenia pisk moduluje)
  • luzy w układzie napędowym - auto ma 3000km przebiegu a wyraźnie słychać charakterystyczne kliknięcie przy ruszaniu oraz przy zmianie biegu z 1 na 2

 

 

pisk powoduje najprawdopodobniej wadliwy pasek wielorowkowy alternatora(w nielicznych przypadkach wymieniali na gwarancji np,w note),a luz niedokręcona poduszka silnika(tak było u mnie,w skrzyni 6 biegowej,dokręcili i luz zniknął) na szumiące skrzynie 5-biegowe narzekali również inni urzytkownicy note,tiida i.t.p.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z tym walczyłem z serwisem ale skończyło się na opiniach rzeczoznawcy z mojej jak i strony serwisu. Faktycznie są "gwizdy" przy pewnych obrotach na 3 jak i na 5- nie jest to pasek niestety kolego tylko głośna praca skrzyni biegów. Rzeczoznawca serwisu stwierdził, że taki dźwięk to zasysanie powietrza :) do filtra powietrza hehe ale juz na pytanie dlaczego nie ma dźwięku przy innych biegach odpowiedzieć już nie umiał-ogólnie paranoja. Podsumowując ta skrzynia jest tak luźno spasowana i tak pracuje- głośno, latający lewarek przy puszczaniu gazu itp. jednak trudno jest udowodnić, że to wada konstrukcyjna kiedy serwis twierdzi, że to taka charakterystyka pracy. Na pocieszenie dodam, że da się z tym jeździć i te skrzynie służą długo, jednak pozostaje dyskomfort pozostaje. Ja się przyzwyczaiłem i nie zwracam uwagi choć na początku strasznie mnie to irytowało dlatego akcja z rzeczoznawcami. Na boku pracownik serwisu przyznał, że zgadza się zemną ale nieoficjalnie.

Pozdrawiam i nie walcz musisz polubić autko, szkoda zdrowia.

Pozdrawiam Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

no więc jestem po wizycie w ASO. Sprawą zajął się koordynator serwisantów - przejechaliśmy się, a potem dla porównania odpalił QQ w identycznej konfiguracji co moja. Co prawda szumy na zimnym były, aczkolwiek gdybym miał porównywać to u mnie na rozgrzanym jest tak jak w tamtym na zimnym (na ale ja mam 3500km przebiegu a tamten... 10km - ciekawe co się będzie działo przy 30 000km). Generalnie podejrzewam, że wszystkie wymienione przeze mnie objawy to skrzynia - piski to na pewno nie pasek bo na postoju nic nie słychać (zresztą jak nadmienił kolega Kserokop sprawa ma miejsce również na 4 biegu a może i na 3-cim - jak wspomniałem zagłusza to praca silnika przy wyższych obrotach). Była sprawdzona poduszka silnika i skrzyni i wszystko jest OK więc luz pewnie też ze skrzyni. Ehhh... - kolego Kserokop zmartwiłeś mnie sytuacją z rzeczoznawcą bo jak wstępnie rozmawiałem z PZMOT-em to moje przedstawienie objawów zostało skwitowane "nie możliwe żeby przy takim przebiegu działy się takie rzeczy!" - na ale widać że możliwe bo nie wzbudziły one reakcji "skrzynia nadaje się do naprawy".

Tak więc pozostaje mi się przyzwyczaić albo czekać na wzmocnienie objawów

dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie skrzynia w QQ chodzi średnio ale objawów wycia czy innych o ktorych pisaliscie nie mam ...natomiast - dzis jezdzilem Mamy Notem 1.6 i skrzynia chodzi tam 200% lepiej niz w QQ .......porownywalnie jak w Aleii ktora dla mnie byla idealem jakosci jesli chodzi o prace lewarka ....ciekawe czy Note i QQ [1.6] maja ta sama skrzynke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój jest z 2008 roku (j10 1,6) i zrobiłem już ponad 70 tys, skrzynia w moim odczuciu chodzi po prostu jak niektóre skrzynie renault,

ten ruch lewarka przy odpuszczaniu gazu, gwizd łożyska oporowego czy szum przy jeździe np na 2gim biegu to teoretycznie są nadmierne luzy w skrzyni (i łożysko sprzęgła), mocno to rozeznawałem bo przesiadłem się z szybkiej hondy w której biegi chodziły jak w zegarku i niestety tak już jest - typowo francuska akcja - takie objawy miałem w renault megane 1,4 16V i przejechałem 120 tys km bez żadnych problemów,

a w QQ niestety (a może i dobrze hihi) przegrałem zakład o to że sprzęgło już się kończy (bo w żadnym normalnym aucie tak dziwnie nie chodzi (miękko i łapie przy samej górze) - a założyłem się 30 tys km temu i nadal jeździ hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój jest z 2008 roku (j10 1,6) i zrobiłem już ponad 70 tys, skrzynia w moim odczuciu chodzi po prostu jak niektóre skrzynie renault,

ten ruch lewarka przy odpuszczaniu gazu, gwizd łożyska oporowego czy szum przy jeździe np na 2gim biegu to teoretycznie są nadmierne luzy w skrzyni (i łożysko sprzęgła), mocno to rozeznawałem bo przesiadłem się z szybkiej hondy w której biegi chodziły jak w zegarku i niestety tak już jest - typowo francuska akcja - takie objawy miałem w renault megane 1,4 16V i przejechałem 120 tys km bez żadnych problemów,

a w QQ niestety (a może i dobrze hihi) przegrałem zakład o to że sprzęgło już się kończy (bo w żadnym normalnym aucie tak dziwnie nie chodzi (miękko i łapie przy samej górze) - a założyłem się 30 tys km temu i nadal jeździ hehe

NO BO SKRZYNIA BIEGÓW TO RENAULT..... Edytowane przez JACEK1952
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wrzucę jeszcze raz... aby nie było wątpliwości... :D

Mnie dwójka też denerwowała... przyzwyczaiłem się...

wirus.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łehehe dobre doobre,

nie wpadłem na inteligentny pomysł żeby zajrzeć pod machę - dobre loty

i mimo że ciemno nie odmówię sobie tej przyjemności za chwikę ... :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Potwierdzam luzy w układzie przeniesienia napędu, ruszającą się gałkę biegów przy dodaniu lub ujęciu gazu, a także głośne łożysko oporowe.

 

Odnośnie luzów w układzie przeniesienia napędu w ASO wymienili na gwarancji poduszkę zawieszenia silnika, która kompletnie nic nie zmieniła. Czekam jeszcze na odzew w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam mój ma przejechane 24000 i diagnoza ze skrzynia do naprawy przy 5000 tys po odpaleniu silnika było slychac troche ale teraz masakra szczególnie na -20 mrozie zobaczymy czy łożyska beda wymieniac czy całą skrzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja z mojej strony.

 

Na mrozach ze skrzyni nie dobiegają już stuki, ale wręcz walenie niczym młotem (ale tylko na "zimnym") - co gorsza objaw ten objął również skrzynię podczas jazdy - na "zimnym" silniku na 1-ce i 2-ce wyraźnie słychać ten chrobot (po rozgrzaniu ani na jałowym ani podczas jazdy nic nie słychać wewnątrz)...

 

Pytanie do Robson3231 - jak argumentowałeś w ASO? - jakaś reklamacja na Niezgodność towaru z umową, czy trafił się wreszcie jakiś "ludzki" serwisant Nissana? - i jeszcze jedna kwestia - na tych mrozach po -20C po ruszeniu z miejsca żeby wrzucić 2-kę musiałem się mocno nagimnastykować - jak u Was wygląda ta sprawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych uwag do skrzyni. Inna rzecz, że jak widziałem w akcji znajomego, to byłem przerażony jak bezceremonialnie operował dzwignią zmiany biegów. W porównaniu z nim, ja zmieniam biegi jak by skrzynia była ze szkła. Może ma to jakies znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie zauważyłem jakichkolwiek odstępstw on normy jeśli chodzi o skrzynię biegów.

Piszecie, że w QQ zamontowano skrzynię od renault- być może, nie jestem specjalistą.

Służbowo jeżdżę kilkoma renault-ami i nie zauważyłem również w nich problemów ( jeżdżę nimi od nowości do ok. 200tys i od nowa)

Jedyna różnica to trudność w przełączaniu biegów na silnych mrozach w przeciwieństwie do QQ- wchodzą może ciut ciężej ale gdybym nie zwracał szczególnej uwagi- nie zauważyłbym.

Służbowe renault są to diesle, mój QQ benzyna ale skrzynie chyba są takie same?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące sposobu w jaki obchodzę się ze skrzynią biegów w swoim QQ to ujmę to tak - obchodzę się jak z jajkiem! - w moim poprzednim aucie (Corolla 2004 1.4) skrzynia chodziła jak marzenie, w QQ praktycznej każdy bieg przychacza - o jeździe na "zimnym" nie wspomnę - i żeby nie było, że psioczę na QQ - całkiem możliwe, że trafił mi się trefny egzemplarz tzw. wyprodukowany w poniedziałek... - co nie zmienia faktu, że ASO robi sobie jaja ze sposobu w jaki traktuje ten przypadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim QQ hałasuje łozysko wyciskowe, hałasuje skrzynia najbardziej na drugim biegu, w przyszłym miesiacu będę miał pierwszy przeglad więc będę tupał nogą, zobaczymy co powiedzą.

w moim przypadku hałasowanie skrzyni moze być spowodowane małą ilością oleju przekładniowego w skrzyni które wykryto po przebiegu ok 3 tyś km. Dolano prawie litr. Na linni montażowej się nie postarali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Służbowe renault są to diesle, mój QQ benzyna ale skrzynie chyba są takie same?

Skrzynie w nissanach z silnikiem diesla są 6 biegowe(wspólna konstrukcja nissan-renault)Modele z silnikiem 1,6 mają skrzynię 5-cio biegową .Problemy z głośną pracą tej skrzyni są nie tylko w QQ ale na przykład też w NOTE. Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QQ 1.6 pb na pewno jest to sama skrzynia co w Note 1.6. Pytanie, czy w Note 1.4 i 1.6 są te same skrzynie? Jeżeli tak, to skrzynie w Note 1.4 też są trochę głośne, szczególnie na jałowym i słynne już "terkotanie" może zmylić nie jednego znawcę. Taka widać ich uroda. Jeżeli te konstrukcje okażą się bezawaryjne, to ich "głośność" moim zdaniem można im spokojnie wybaczyć. Ale jak czytam opinię niektórych kolegów z tego kącika, to sprawy wyglądają czasami nie ciekawie. Ktoś nawet używał takich słów jak "walenie" a to chyba nie jest normalna sprawa.

 

w moim przypadku hałasowanie skrzyni moze być spowodowane małą ilością oleju przekładniowego w skrzyni które wykryto po przebiegu ok 3 tyś km. Dolano prawie litr. Na linni montażowej się nie postarali.

 

Zawsze myślałem, że na przeglądzie zerowym powinni sprawdzić poziom oleju w skrzyni. Jak nie na zerowym, to przynajmniej na każdym następnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zawsze myślałem, że na przeglądzie zerowym powinni sprawdzić poziom oleju w skrzyni. Jak nie na zerowym, to przynajmniej na każdym następnym...

W salonie IMPWAR w legnicy kupiłem jedno z moich aut .Auto miało pięknie wbitą pieczątkę przeglądu zerowego, ale....spryskiwacz nie podawał płynu-zagięty wężyk gumowy;wersja z pakietem stylle-brak świateł przeciwmgłowych,a powinny być! ;auto za cholerę nie chciało odpalać na mrozie (kupiłem je zimą)-wypięta wtyczka świec żarowych;źle spasowany zderzak tylny po montażu czujników parkowania.Potraktuj to jako komentarz PRZEGLĄDU ZEROWEGO!!!Wszystkie w/w usterki usunięto mi w naszym rodzimym polmotorze,bez problemu od ręki .Poza brakiem halusów-których brak zauwazyłem na miejscu w Legnicy i tam tez dogadaliśmy się co do rekompensaty.Co do skrzyń -te same o innych przełożeniach Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto miało pięknie wbitą pieczątkę przeglądu zerowego

 

Odbierałem Renault Kangoo, niby przegląd zerowy ok.

Wieczorem okazało się, że brak oświetlenia w kabinie, myślałem, że spaliła się żarówka- niestety nie było jej.

W serwisie oczywiście w ramach gwarancji zamontowali, następnym razem zdziwiłem się, że nie mam oświetlenia bagażnika- to samo - brak żarówek.

Chyba wszędzie przegląd zerowy jest na papierku, jedni liczą, że poprzednicy wykonali, tamci, że następcy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszędzie przegląd zerowy jest na papierku, jedni liczą, że poprzednicy wykonali, tamci, że następcy itd.

Chyba jednak nie,ostatnio ,jak byłem w salonie u nas,to z ciekawości zajrzałem do JUKE i w schowku byłu wydruki z testów ,akumulatora,zbieżności i coś tam jeszcze.Tak było we wszystkich autach na salonie,więc niektórzy coś jednak robią.

A tak odnośnie braków które wymieniałem w poście wyżej,w torbie na klucz i pręt do lewarka,tegoż pręta też nie było. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: Niestety juiż go nie dostałem,bo po kawał pręta jechać 360km się nie oplacało.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odbierałem sowojego Note w Polmotorze też miałem jakieś kwity z przeglądu zerowego. Nie chcę robić tu nikomu reklamy ale moja opinia jest taka, że u nas się w miarę przykładają. Stąd też moje zdziwienie, że gdzieś mogli wypuścić samochód bez oleju w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

100, 200, 300, 400 km z prędkością autostradową około 120 - 140 - 150 km/h i potem dziwne działanie skrzyni. Po zjeździe z autobana okazuje się że aby poruszać sie po mieście na 1 i 2 biegu jest problem. Przełącznie z jedynki na drugi bieg wymagało prawie zagryzienia zębów. Potem troszkę przeszło ale co jakiś czas działa ok, a potem znów przełączanie niskich biegów jest uciązliwe ... tak jakby lewark się blokował (coś by go trzymało). Co to może być ... silnik od naporu wiatru się przesunął do tyłu ?? (oczywiście zart)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100, 200, 300, 400 km z prędkością autostradową około 120 - 140 - 150 km/h i potem dziwne działanie skrzyni. Po zjeździe z autobana okazuje się że aby poruszać sie po mieście na 1 i 2 biegu jest problem. Przełącznie z jedynki na drugi bieg wymagało prawie zagryzienia zębów. Potem troszkę przeszło ale co jakiś czas działa ok, a potem znów przełączanie niskich biegów jest uciązliwe ... tak jakby lewark się blokował (coś by go trzymało). Co to może być ... silnik od naporu wiatru się przesunął do tyłu ?? (oczywiście zart)

 

Mój znajomy miał tą samą sytuacje co opisujesz.Okazało sie ze jest uszkodzone koło dwumasowe w pojezdzie.Pokazywał mi to koło i był straszny luz osiowy.Zmienił dwumas i było po kłopocie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...