zsw Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Witam Moj problem wyglada tak ze wymienilem swoja p11 na p12 2.0 v po kupnie bylo wszystko ok silnik pracowal cichutko ma przejechane niby 11 tys z 2002 r (napewno to nie jest orginalny przebieg ) ale napisalem zeby nie bylo dojechalem do warsztatu kupilem filtr i olej i mechanik stwierdzil zeuuu za***iscie malo oleju mialem . niby wymienil go ost wybralem sie ze swoja kobieta do kazimierza w drodze powrotnej cos zaczelo klekotac jak zawory albo wydech zatrzymalem sie odrazu sprawdzam na bagnecie a na nim nie ma nawed grama oleju a od wymiany przejechalem tylko 400km , naszczescie niedaleko byla stacja diagnostyczna pan spuscil olej zlecial niecaly litr i mowi ze juz dawno sie powina zapalic kontrolka od oleju ale sie nie zapalila filtr z ledwoscia odkrecil co sie okazalo byl zalozony firmy "dekerman" a ja kupywalem zupelnie inny i teraz powstaje pytanie czy on mi wymienil czy nie ale to juz jakos sam rozwiaze. cuz zalozony nowy filtr nowy olej castrol magnatec 10 w 40 3,8 l . po przejechaniu 150 km olej byl czysty i zgadzala sie miarka na nim. polozylem wrazie czego karton by sprawdzic czy przez noc nic nie cieknie alb cos w tym stylu na drugi dzien sprawdzlem olej miara sie zgadzala tylko ze na zilnym silniku sprawdzajac olej juz nie wygladal tak ladnie jak przy wymianie byl juz leko czarny . zgory prosze o jakies rady nie wiem co kolwiek bo ja jestem kucharzem a na samochodach nie znam sie zbytnio dziekuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Polecam wymianę jeszcze raz oleju razem z filtrem, nowy olej, stary filtr - to nic dziwnego, że szybko sczerniał. Filtry powinny zatrzymywać zabrudzenia, ale tanie zamienniki nie mają takiej skuteczności jak firmówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotro29 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Witam A po wymianie oleju już nic nie klekocze na obrotach ? bo jak jechałeś na litrze oleju i zaczęło klekotać w silniku to mogły panewki dostać. Sprawdzaj częściej poziom oleju, nawet dosyć często,/bo na trasie 400 km zeszło bardzo dużo oleju/ wiem co mówię bo mam taki silnik w P12. A jak kupowałeś auto to sprawdzałeś poziom oleju? i ile km zrobiłeś od kupna do tej pierwszej wymiany /przed wyjazdem w 400km trasę/ kiedy mechanik powiedział że jest bardzo mało oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Przecież to 2.0 benzyna, z olejem bywa przecież różnie w tych modelach. Raz jest, raz go nie ma. Proponuję wymienić na tańszy 10w40 np. mobil, zmienić fitr i często kontrolować stan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kargul Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 dokładnie jak mówi kolega-tańszy, bo będzie taniej na dolewkach, bo w tym silniku będziesz to robił częsssto sam mam taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeuszma3 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Kolego, nyska pije oleju bardzo dużo. Wiem to ponieważ mam taką nyskę z 2002 silnik 1,8l.Zrobiłem na niej 125000 km ostatnio spija 1l/500km i będę robił silnik tzn. pierścienie i uszczelniacze. Można to zrobić za 2500 zł albo w ASO za 7000 zł, ale muszę to zrobić bo inaczej to można tylko jeżdzić do sklepiku po bułki i to nie za daleko. Mam ją od nowości taka ona już jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsw Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 dziekuje koledzy za odpowiedzi powiem wam tak wymienilem olej na wysokich obrotach bierze szybciej niz na niszych ale zawsze jak zrobie te 400km bagnet jest praktycznie suchy do 3 tys obrotow jest cos jeszcze na nim. ja ogolnie sie nie znam jeden kolega mowi sp[rzedawaj bo to sie nie oplaca a ja nie chce sie go pozbyc bo bardzo mi sie podoba pod kazdym wzgledem . jesli chodzi o silnik nie ma nigdzie wyciekow olej nie przedostaje sie do innych plynow i tak samo nie spala go az tak mechanik mowil ze jak by spalal caly olej na 400 km to powinba byc zamna czarna chmura dymu a tak owej nie ma . nieraz sampochod kopci na bialo ale to rzadko . kolejny kolega mi mowil ze to zwiazane z uszczelkami ze jest ich 16 i to powino pomoc ewentualnie zastanawiam sie nad wymiana silnika tylko orjentowalem sie to sa bardzzo drogi . prosze o pomoc o jakies rady bo mam straszny metlik w glowie co mam robic wiem jedno nie chce go sprzedawac a naprawic i dalej cieszyc sie primerka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Spalony olej może zostawać w katalizatorze. Potem są problemy z check engine i mocą silnika. Można wymienić uszczelniacze, ale to raczej niewiele da. Jeszcze kpl. pierścieni trzeba wymienić. Na razie sprawdź dokładnie ile oleju bierze. Ja przeliczyłem, że bardziej opłaca się uzupełniać stan niż robić remont. Dolewam ok. 4-5l rocznie, a cena oleju to 55 zł za 5l. Rachunek jest prosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsw Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 no to ja niestety dolewam tak na oko na 400 km w granicach od 1,5 do 2 litrow co daje w roku przejechane tak na oko na 15 tys odgroma oleju niom ok moze remont jest drogi ale co mi doradzasz wymienic te uszczeslniacze i pierscienie czy wymiana calego silnika na uzywany ?? musze to naprawic teraz gdyz w wakacje bede spodziewal sie dziecka i beda inne wydatki a samochod jak kazdy wie jest potrzebny . chyba ze doradzacie mi go sprzedac lecz wole go naprawic bo bardzo go lubie zarowno jak p11 tak i p12 . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekszu3 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Kolego, przyb tej ilości pochłanianego oleju jak ty piszesz nie opłaca ci się robić dolewek. Zaprowaź do dobrego mechanika - takiego któremu sięchce - niech zobaczy jak to wygląda. Zmierzy ciśnienie oleju oraz sprężania i zaproponuje co trzeba zrobić. A tymczasem możesz się orientować ile kosztuje silnik, a ile części do remontu - pierścienie ,uszczelniacze zaworowe, uszczelka głowicy , zestaw uczczelek do góry i dołu silnika (prawdopodobnie panewki też-jeżeli są wymienne)+robocizna. Być może nie wszystko co wyliczyłem trzeba będzie wymienić, ale równie dobrze jeszcze coś dojdzie. Mechanik powinien podpowiedzieć, jednak pewność będzie miał dopiero po rozebraniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Proponowana jest kapitalna naprawa silnika, wtedy wiesz co masz i zawsze możesz reklamować. Jak kupisz używany, to kupujesz "kota w worku". Nie wiadomo jaki przebieg i co w nim było robione, a gwarancje dostaniesz na rozruch, max. na miesiąc czasu. Ja osobiście bym postawił i bym robił remont. Tak robiłem prawie w każdym z wcześniejszch innych autkach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 (edytowane) Zrób remont na porządnych częściach, niekoniecznie oryginały w porządnym warsztacie. Liczyłem kiedyś koszty części. Nie jest to olbrzymi wydatek. Kpl. uszczelek silnika jest dostępny z Reinza, pierścienie można dać oryginał lub RiK, NPR. Najważniejszy jest fachowiec, który to porządnie poskłada. Raczej nie licz na ASO. Tak jak radzi kolega, używany silnik to loteria. Edytowane 22 Grudnia 2011 przez glo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsw Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 dziekuje wam bardzo wasze opinie sie dla mnie bardzo licza , jak tylko bede mial chwilke sprawdze to cisnienie oleju i bede sie orientowal co dalej z wielka przyjemnoscia jak tylko cos bede wiedzial to wam napisze tak wrazie co gdyby ktos mial podobna sytuacje lecz nie rzycze nikomu tego. pozdrawiaam i jeszcze raz bardzo dziekuje. Wiec moze napisze cos na temate mojej usterki.wiec tak jak pisalem wczesniej postanowilem robic kapitalny remont silnika dotej pory rozbralismy wieksza czesc co sie okazalo wczesniejszy mechanik juz grzebal przy nim ale spier ... robote uzyl silikonu sanitarnego <masakra> nie wymienil uszczelek tylko zlozyl spowrotem na tych samych ;/ i co najsmieszniejsze zle ustawil rozrzad . sprawdzilismy kompresje clindrow 2, 3 ,4 pokazywal dobra prace a p[ierwszy nie. swiece byly zadymione wszystkie.wiec wymienimy wszystkie uszczelki damy dobry silikon ustawimy rozrzad i mam nadzieje ze bedzie wszystko oki. moze komus sie to przyda pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 (edytowane) Jeżeli cylinder nie wykazuje ciśnienia to zawiesza się któryś z jego zaworów , jak masz ściągniętą głowicę to warto wymienić uszczelniacze zaworów a zadymione świece na czarno (ale sucho ) to za póżny zapłon .Powodzenia kolego samochód ci się odwdzięczy Warto dla pewności wykonać próbę olejową aby wyeliminować pierścienie Edytowane 5 Lutego 2012 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsw Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 dzis sciagnelismy glowice idzie do sprawdzenia szczeslnosci i planowania pierscienie tez wymienimy plus nowe swiece filtry i oleje i wszystkie uszczelki ktore potrzeba wymienic urzyjemy dobrego szczelniacza i mam nadzieje ze bedzie wszystko ok bo zalerzy mi na tym samochodzie. ale powiem szczerze podziw dla mechanika bo to wcale nie taka prosta sprawa jak myslalem .a najsmieszniejsze i najgiorsze ze wczesniejszy mechanik nie odal glowicy do planowania tylko sam probowal ja scierac papierem wogole masakra z tym silnikiem ktos ladna rzenade odwalil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 No mój też się doczekał. Zmierzyłem ciśnienie i wyszło mi po 11 na każdym cylindrze. Spróbuję wymienić same uszczelniacze bez ściągania głowicy, sprawdzę przy okazji rozrząd, bo trochę się tłuk łancuch na zimnym. I zobaczymy co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 ja mierzyłem latem wyszło 14 na kazdym cylindrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsw Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 MI wyszlo na pierwszym 6 , a na reszcie nie pamietam ale mechanik mowil ze dobrze wyszlo . co do lancucha moj niby nie stukal ale jak zdjelismy go to nie byl sztywny tylko gietki postanowilem jak juz i tak wszystko jest rozebrane go wymienic. nissanowski kosztuje 600 zł a zamienik ktory rzekomo daje rade 200 wybralem zamienik bo i tak suma sumara wszystko mnie bedzie sporo kosztowac a komplet lancuch z napinaczzami 1200 jak by cenik byl komus potrzebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Łańcuch rozciągniety nie stuka, ja wymieniłem na zamiennik japoński (oryginał Nissana nie jest made in japan) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Zdecydowałem się na cały kpl.. 1200 za kpl. łańcucha to bardzo dużo, mam taniej, jakieś 300 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Panowie, łańcuch na zimnym? Najpierw tradycyjnie trzeba sprawdzić pasek na alternator, następnie zastanowić się jaki macie olej w silniku - czy nie za stary i nie za gęsty. Potem trzeba wiedzieć - poczytać jak idzie smarowanie. Wtedy byście /zresztą Wy już wiecie a ja się domyślam/, że stukanie jest po lewej stronie silnika, koło rozrządu. I to Was bardzo niepokoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Zdecydowałem się na cały kpl.. 1200 za kpl. łańcucha to bardzo dużo, mam taniej, jakieś 300 zł. komplet lańcuch i napinacz? Jakiej firmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Toyonisa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.